۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۵

پژوهشگران با استفاده از حافظه‌های جانبی فلش، هوش کارت‌های شناسایی رادیویی را ارتقا داده‌اند

فاطمه محمدی‌نژاد: ممکن است تصور کنید امکان پرداخت وجه به‌وسیله کارت بانکی یا باز کردن درب‌ها توسط بلیت امنیتی بسیار هوشمندانه است. اما نوارهایRFID که این امر را میسر می کنند در مسیر ارتقاء هوش قرار گرفته اند.

به گزارش نیوساینتیست، آر.اف.آی.دی‌های امروزی تنها می‌توانند داده‌های مشخصی را به وسیله خواننده منتقل کنند که ممکن است اطلاعات گذرنامه شما باشد. در حال حاضر محققان در تلاش برای افزایش هوش این نوارها به شکل ریزکامپیوتر هستند که راه را برای دستیابی به وسایلی هوشمندتر هموار می‌کنند.

آر.اف.آی.دی‌‌ها فاقد باتری هستند و همه انرژی خود را از امواج رادیویی متصاعد شده از کارت‌خوان‌ها به دست می‌آورند. اما این مسئله نیز مزیتی برای ساخت آر.اف.آی.دی‌‌های محاسبه‌گر یا سی.آر.اف.آی.دی‌‌ها به حساب می‌آید.
کوین فو، که در دانشگاه ماساچوست آمهرست بر روی سی.آر.اف.آی.دی‌‌ها کار می‌کند، می‌گوید: «ده سال پیش ما فکر می‌کردیم برنامه‌ریزی بدون باتری تنها یک رویای علمی تخیلی است».

فو و همکارانش برای تحقیقات خود از سخت‌افزاری به نام WISP (ابزار بی‌سیم دریافت و تشخیص) از محصولات شرکت اینتل استفاده می‌کنند. به دلیل این‌که انرژی، ظرفیت محاسبه و حافظه این وسیله بسیار محدود است، محققان باید دستورالعمل‌ها را طوری بنویسند تا از هر برنامه مفیدی استفاده شود.

گروه دانشگاه ماساچوست تلاش کرد تا روش‌هایی برای ذخیره اطلاعات در سی.آر.اف.آی.دی‌‌ها بیابند. عدم ذخیره اطلاعات مشکل بزرگی است که باعث محدودیت‌های دیگر در محاسبات نوارها می‌شود. سی.آر.اف.آی.دی‌ها به علت استفاده از انرژی خارجی نیازمند راهی برای ذخیره مداوم محاسبات خود هستند تا در صورت قطع برق مجبور به شروع مجدد نباشند. لازمه این امر استفاده از حافظه فلشی است که بدون تاثیر از جریان برق به کار خود ادامه دهد، درست مثل سیستم استفاده شده در کارت‌های حافظه.

فو و همکارانش از استراتژی حافظه جانبی بهره برده‌اند. آنها نشان دادند که این مسئله می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود. به گفته محققان، این شیوه باعث می‌شود محاسبات طولانی مدت با وجود وقفه‌های مکرر انرژی همچنان به کار خود ادامه دهند.

سی.آر.اف.آی.دی‌ها هنوز برای خروج از آزمایشگاه نیازمند زمان بیشتری هستند. اما آری جوئلز، یکی از همکاران فو معتقد است قدرت این محصولات در پنهان‌سازی و آشکارسازی داده‌ها می‌تواند باعث امنیت بیشتر تراشه‌ها در گذرنامه‌ها یا کارت‌های اعتباری شود.

افزودن حسگرها نیز از دیگر امکانات است. همکاران فو تلاش کرده‌اند این پردازنده را به سیستم گزارش رطوبت مجهز کنند که باعث می‌شود مهندسان پیش از وقوع نقص ساختاری به آن پی ببرند. گزارش شیوه‌های موثر انتقال داده‌ها توسط تیم فو به سمپوزیوم امنیتی یوزنیکس در مونترال کانادا ارائه شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =