حمله به بناهای تاریخی اصفهان با ترقه در شب چهارشنبه‌سوری

ایسنا نوشت: تن بی‌دفاع کاخ هشت‌بهشت و سی‌وسه‌پل اصفهان، شب چهارشنبه‌سوری آماج برخورد ترقه‌ها شد؛ فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام خبر شناسایی خاطیان کاخ هشت‌بهشت به شهرداری اصفهان یادآور می‌شود که برای محصور کردن کاخ هشت‌بهشت باید هر چه سریع‌تر دست‌به‌کار شود.

عبدالرضا عرب بافرانی می‌گوید: شب چهارشنبه‌سوری نیروهای یگان حفاظت در بناهای تاریخی مستقر بودند و در کاخ هشت‌بهشت هم مأمور داشتیم اما چند جوان نادان به‌صورت لحظه‌ای اقدام به پرتاب ترقه به سمت این کاخ صفوی کرده و با دیدن مأمور نگهبان به‌سرعت متواری شده بودند.

او ادامه می‌دهد: مأمور کاخ آن‌ها را تا بازار دنبال کرده و خوشبختانه این افراد شناسایی‌شده‌اند. به‌زودی نیز آن‌ها را احضار خواهیم کرد تا بدانیم چه انگیزه‌ای برای انجام این کار داشته‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرتاب‌کنندگان ترقه به سمت سی‌وسه‌پل نیز تحت نظر هستند و شناسایی خواهند شد، خاطرنشان می‌کند: در چهارشنبه‌سوری‌های گذشته نیز سابقه پرتاب ترقه به سمت پل‌های تاریخی را داشته‌ایم اما رفتار ناشایستی که با کاخ هشت‌بهشت شده، بی‌سابقه بوده است.

عرب بافرانی می‌گوید: متأسفانه حریم کاخ هشت‌بهشت مشخص نیست و مکاتبات زیادی از سوی میراث فرهنگی با شهرداری شده تا مثل چهل‌ستون برای این کاخ نیز دیواری بکشند و آن را محصور کنند.

او تصریح می‌کند: بار دیگر به شهرداری اصفهان یادآور می‌شویم که باید با هماهنگی میراث فرهنگی این مشکل را حل کنند چراکه در فصل تابستان نیز خانواده‌ها در پارک پیرامون این کاخ تجمع می‌کنند و روشن کردن قلیان و پختن غذا تهدید حریق را برای این بنای صفوی به دنبال دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان در پایان اطمینان می‌دهد که خوشبختانه سایر بناهای تاریخی اصفهان از شب پرمخاطره چهارشنبه‌سوری در امان مانده‌اند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =