۰ نفر
۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
باد شدید و امواج ۳ متری در خلیج فارس

مهر نوشت: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد بسیار شدید روی خلیج فارس خبر داد و گفت: ارتفاع موج دریا گاهی به سه متر می‌رسد.

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر روز چهارشنبه تا پایان روز پنج شنبه و در برخی ساعات از روز جمعه به سبب وزش بادهای شدید تا بسیار شدید بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد جنوب شرقی روی دریا به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در فراساحل تا حدود سه متر افزایش یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت وقوع گردوخاک و کاهش دید در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس ادامه داد: این وضعیت باعث اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل خواهد شد.

مساعدی تصریح کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و طی امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =