۰ نفر
۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
معامله میلیاردی «پنگوئن» زیر ذره‌بین رفت

ایبنا نوشت: ناظر حقوقی بازار کتاب و رقابت بریتانیا اعلام کرده است که در حال بررسی و تحقیق درباره معامله جنجالی خرید انتشارات سیمون اند شوستر توسط انتشارات پنگوئن است.

ناظر حقوقی بازار کتاب و رقابت بریتانیا اعلام کرده است که در حال بررسی و تحقیق درباره معامله جنجالی خرید انتشارات سیمون اند شوستر توسط انتشارات پنگوئن است. بسیاری از ناشران و نویسندگان در انگلیس و آمریکا با این معامله مخالفت کرده و اعتقاد دارند پنگوئن درصدد تسلط بر بازار کتاب در انگلیس و آمریکاست.
 
چندی پیش گروه انتشاراتی پنگوئن اعلام کرد طی قراردادی به ارزش بیش از ۲میلیارد دلار درصدد خرید انتشارات سیمون اند شوستر است که بزرگترین قرارداد در صنعت چاپ و نشر کتاب است. با ادغام انتشارات سیمون اند شوستر در مجموعه پنگوئن رندوم هاوس، این گروه که چهره‌های مشهوری چون استفان کینگ، هیلاری کلینتون و جان آیروینگ را در جمع نویسندگان خود داشت، از فهرست پنج غول بزرگ صنعت نشر آمریکا شامل انتشارات هابرپرکالینز، اشت و مک‌میلان خارج می‌شود.
 
انتشارات سایمون اند شوستر در سال ۱۹۲۴ توسط ریچارد سایمون و مکس شوستر در نیویورک تاسیس شد. این گروه در کنار انتشاراتی چون انتشارات هارپر کالینز، گروه پنگوئن و راندوم هاوس از بزرگترین انتشارات زبان انگلیسی بود که سالانه در ۳۵ چاپخانه خود بیش از ۲۰۰۰ اثر چاپ می‌کرد.
 
به گفته طرف‌های درگیر، قرارداد این خرید در سال ۲۰۲۱ منعقد می‌شود و پس از ادغام دیگر هیچ شرکت آمریکایی توان رقابت با کمپانی جدید را نخواهد داشت. نویسندگان شرکت جدید طیفی از قلم‌به‌دستان شناخته شده از جان گریشام و استفان کینگ تا باراک اوباما و بیل کلینتون را دربرخواهد گرفت و می‌توان گفت تمام رؤسای جمهوری آمریکا از جیمی کارتر گرفته تا دونالد ترامپ به واسطه این شرکت آثاری را چاپ کرده‌اند.
 
نیوزکورپوریشن صاحب انتشارات هارپرکالینز نیز در انتقاد با این اقدام گفت غول انتشاراتی حاصل با حذف رقابت، ۷۰ درصد بازار کتابهای ادبی و داستاتی آمریکا را تصاحب خواهد کرد.
 
۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =