استولتنبرگ: تمامی گزینه‌ها درباره افغانستان روی میز است

ایسنا نوشت: دبیرکل ناتو درست چند هفته مانده به خروج آخرین نیروهای آمریکایی از افغانستان بر اساس توافق سال گذشته میلادی با طالبان اعلام کرده که تمامی گزینه‌ها درباره افغانستان کمافی سابق پابرجاست.

 به نقل از شبکه خبری دویچه وله، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بروکسل با وزرای خارجی کشورهای عضو ناتو دیدار دارد و با رهبران اتحادیه اروپا نیز در بخشی از تلاش‌های دولت بایدن برای احیای روابط آمریکا و اروپا گفت‌وگو می‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک نشست خبری گفت: وزرای خارجی کشورهای عضو ناتو قرار است به رایزنی‌ها درباره اوضاع افغانستان و حضور نیروهای ما در این کشور به منظور ارزیابی گام‌های بعدی بپردازند.

وی ادامه داد: هیچ انتخاب ساده‌ای وجود ندارد. همچنان تمامی گزینه‌ها درباره افغانستان روی میز قرار دارند. اوضاع امنیتی در این کشور مشکل است و ما باید تمامی اقدامات لازم را برای امنیت نیروهایمان در این کشور انجام دهیم.

در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ نیرو در افغانستان حضور دارند.

دبیرکل ناتو همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه انتظار دارد پیام بلینکن درباره خروج بالقوه نیروهای آمریکایی از افغانستان چطور باشد، گفت: ما باید به یاد بیاوریم که اکثریت نیروها در افغانستان اکنون از بین متحدان اروپایی و ملت‌های شریک هستند.

وی ادامه داد: هیچ تصمیم نهایی درباره حضور نظامی ما در افغانستان گرفته نشده اما باید در این زمینه در کنار هم باشیم. وقتی زمان درستش فرا برسد، ما با هم این کشور را ترک می‌کنیم و آلمان یکی از کشورهای پیشرو در افغانستان نقش اساسی را ایفا می‌کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =