دو ایرانی در میان ۱۰۰ بازیکن الهام بخش جهان

ایسنا نوشت: فدراسیون جهانی والیبال لیست ۱۰۰ بازیکن با نفوذ و الهام بخش والیبال را تکمیل کرده است که در آن دو ملی پوش ایران حضور دارند.

فدراسیون جهانی ۱۰۰ بازیکن جهان را معرفی کرده است که از آنان به عنوان الهام بخش‌ترین و با نفوذترین بازیکنان جهان نام برده است.

این ۱۰۰ بازیکن به عنوان ستاره‌های والیبال دنیا شناخته شده و شامل بازیکنان والیبال ساحلی و سالنی هستند. فدراسیون جهانی معتقد است که این بازیکنان قادر خواهند بود که تماشاگران زیادی را به این رشته جذب کنند و نمی‌توان تاثیر آنان را بر پیشرفت این رشته نادیده گرفت.  

طی چند ماه گذشته هواداران از سرتاسر  دنیا این فرصت را داشتند تا بهترین‌های چند دهه گذشته والیبال را معرفی کنند.

در این بین نام دو ملی پوش ایران دیده می‌شود. سعید معروف کاپیتان تیم ملی ایران و سید محمد موسوی دو ملی پوشی هستند که از آنان به عنوان الهام بخش‌ترین و با نفوذترین بازیکنان جهان یاد می‌شود.  

 سعید معروف؛ منحصر به فرد

فدراسیون جهانی والیبال از سعید معروف به عنوان بازیکنی یاد کرده که باعث شده والیبال ایران در دوران طلایی قرار گیرد. همچنین آورده شده که سعید معروف در دنیا مانند شخص دیگری نیست و منحصر به فرد است. از او در فدراسیون جهانی به عنوان بازیکنی یادی شده که تیم ملی ایران را به یکی از بهترین تیم‌های جهان تبدیل کرده است.

سید محمد موسوی؛ برترین دفاع جهان

سید محمد موسوی دیگر ملی پوش ایران که سهم زیادی در پیشرفت تیم ملی داشته است در لیست ۱۰۰ بازیکن تاثیرگذار والیبال قرار گرفته است. فدراسیون جهانی از این بازیکن به عنوان دفاع مستحکم یاد کرده و او را برترین دفاع میانی جهان می‌داند.  

فدراسیون جهانی از این ملی پوش بارها یاد کرده و از قول این ملی پوش نوشته است که بینش، درک، سرعت، زمان، موقعیت و شهود عناصر اصلی دفاع خوب هستند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره تیم ملی بدانید

۲۵۳ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زینب IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    سعید معروف و سید محمد موسوی از بهترین ها هستن انشاالله که بقیه والیبالیست ها این دو عزیز رو الگوی خودشون قرار بدهند
  • Faeze IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    همشون عشقن .ملت ایران ب داشتنشون افتخار میکنن:)