۶ نفر
۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
ریاست جمهوری پوتین مادام‌العمر شد؟

ایرنا نوشت:دوما دولتی (مجلس سفلای مجمع فدرال روسیه) روز چهارشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن ولادیمیر پوتین می‌تواند برای دو دوره دیگر رییس جمهوری روسیه شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس اصلاح قانون اساسی روسیه، محدودیت‌های دوره ریاست جمهوری در مورد رئیس دولت فعلی بدون توجه به شرایط قبلی وی، در این مقام اعمال می‌شود. با این اوصاف پوتین واجد شرایط دو دوره ریاست جمهوری دیگر می‌شود.

"پاول کراسنننیکوف" و "اولگا سواستیانوا" اعضای دومای دولتی همراه با "آندری کلیشاس" عضو شورای فدراسیون (مجلس علیا روسیه) این لایحه را در نوامبر (آبان) سال ۲۰۲۰ به مجلس عوام ارائه دادند.

در سند ارائه شده آمده است که شهروندان روسی بالای ۳۵ سال می‌توانند واجد شرایط کسب بالاترین مقام کشور باشند به شرط آنکه حداقل ۲۵ سال به طور مداوم در روسیه زندگی کرده و هرگز تابعیت خارجی یا اجازه اقامت خارج از کشور را نداشته باشند.

این قانون همچنین شرایط سنی را برای رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه تعیین کرده است که بر اساس آن شهروندان روسیه برای کسب این موقعیت باید حداقل ۳۰ سال داشته باشند.

ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین متولد ۷ اکتبر ۱۹۵۲ و رییس‌جمهور فعلی روسیه است. او دومین و چهارمین رییس‌جمهور روسیه پس از فروپاشی شوروی است.

وی رییس حزب روسیه واحد (از ۱۵ آوریل ۲۰۰۸) است. وی از سال ۱۹۹۹ تاکنون همواره پست ریاست‌ جمهوری یا نخست‌وزیری روسیه را در اختیار داشته‌ است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =