روزهای عجیب پرسپولیس در سال ۹۹

پرسپولیس در سال ۹۹ روزهای عجیبی را سپری کرد. این تیم به چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ رسید و در آسیا هم دوباره نایب قهرمان آسیا شد.

زاوش محمدی: تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۹۹ روزهای خوش زیادی را پشت سرگذاشت چرا که آن ها توانستند به عنوان اولین تیم در لیگ برتر چهاردوره متوالی قهرمان لیگ برتر شوند و از این حیث رکورددار شوند. از آن سو نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا آن هم با شرایطی که بسیاری آن ها را مستحق قهرمانی می دانستند یکی از تلخی های فراموش نشدن برای قرمزها بود.

پوکر لیگ برتر
بعد از جدایی ناگهانی برانکو ایوانکوویچ از تیم فوتبال پرسپولیس بسیاری منتظر شروع ناکامی های قبل از حضور این سرمربی در این تیم بودند اما مرد آرژانتینی بدون هیچ سروصدایی توانست نتایج قابل توجهی را با قرمزهای پایتخت بگیرد. زمانی که گابریل کالدرون به عنوان جانشین گل محمدی انتخاب شد بسیاری به مسئولان برای معرفی او به عنوان سرمربی انتقاد کردند اما این مربی آرژانتینی توانست نتایج خیلی خوبی را بگیرد و با وجود اینکه بعد از پایان نیم فصل از این تیم رفت اما پرسپولس را صدرنشین تحویل گل محمدی داد. در ادامه نیز گل محمدی توانست مسیر برانکو و کالدرون را ادامه بدهد و چهارمین قهرمانی لیگ را برای پرسپولیس به دست آورد. قبل از تعطیلات کرونا و زمانی که قرار بود پرسپولیس و سپاهان در نفش جهان به مصاف هم بروند شاگردان قلعه نویی با یک فعل و انفعال عجیب از حضور در مسابقه انصراف دادند تا با رقم خوردن نتیجه ۳ بر صفر در کمیته انضباطی اختلاف پرسپولیس با تیم دوم به ۱۰ برسد و این یعنی رسیدن مدافع عنوان قهرمانی به نزدیکی جام. بعد ازشروع دوباره لیگ هم پرسپولیس بسیار مقتدر عمل کرد و توانست برای چهارمین دوره متوالی قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند.

ناکامی در دبل و شکست برابر رقیب دیرینه
بعد از قهرمانی در لیگ برتر، شاگردان گل محمدی در اندیشه فتح جام حذفی و کسب یک دبل دیگر بودند اما شاگردان مجیدی این اجازه را به آن ها ندادند. در نیمه نهایی رقابت ها پرسپولیس حریف استقلال شد و ابتدا با گل مهدی قایدی از پرسپولیس پیش افتاد اما در ادامه بشار و علیپور دو گل زدند تا قرمزها در آستانه فینالیست شدن باشند اما غفلت از میلیچ و دانشگر و البته ضعف رادوشویچ و بی خیالی مدافعان سبب شد بازی در ثانیه های پایانی به تساوی ۲-۲ برسد. در پنالتی هم بازیکنان پرسپولیس با بی دقتی هرچه تمام تر پشت ضربه قرار گرفتند و شاهکار اوساگونا نیز پدید آمد! در آن سوی میدان استقلال توانست با ضربات خوب نتیجه را به نفع خود رقم بزند و فینالیست شود. به این ترتیب یحیی گل محمدی از تکرار دبل پرسپولیس با برانکو ناکام ماند.

روزهای عجیب پرسپولیس در سال ۹۹

از فرش تا عرش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا!
ساعاتی مانده به برگزاری نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر را از حضور در بازی محروم کرد تا قرمزها با یک شوک رو به رو شوند؛ همین کافی بود تا امیدها برای فینالیست شدن این تیم از بین برود چرا که آل کثیر در بازی های گذشته عملکرد قابل توجهی داشت و نبود او ضربه بزرگی به تیم می زد. به هرشکل مهدی عبدی جانشین آل کثیر شد و همه امیدوار بودند خاطره خوب عبدی در دربی باردیگر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا تکرار شود و این اتفاق هم رخ داد. در حالی که النصر عربستان با ضربه پنالتی چیپ حمدالله از پرسپولیس پیش افتاده بود ضربه سر مهاجم جوان پرسپولیس روی ارسال بشار رسن بازی را به تساوی کشاند. اخراج احسان پهلوان در دقیقه ۱۰۴ آب سردی بر پیکره پرسپولیس و شروع حملات النصر بود اما سددفاعی پرسپولیس به اندازه ای خوب کار کرد که آن ها از خلق موقعیت هم عاجز ماندند . در نهایت کار به ضربات پنالتی رفت و برعکس دربی جام حذفی شاگردان گل محمدی تمام ضربات خود را تبدیل به گل کردند و با گرفتن پنالتی مایکن توسط حامد لک این پرسپولیس بود که در یک بازی دراماتیک پیروز شد و برای دومین دوره  در سه فصل اخیر این رقابت ها فینالیست شد.

تلاش ناکام برای بخشیدن آل کثیر
با وجود اینکه همه می دانستند که علت خوشحالی بعد از گل عیسی آل کثیر که سال هاست در لیگ برتر هم انجام می دهد چیست اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازیکن را شش ماه به علاوه ۱۰ هزار دلار جریمه کرد. بعد از دیدار نیمه نهایی برابر النصر، مسئولان پرسپولیس به دنبال بخشیده شدن آل کثیر بودند تا او بتواند در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. فرجام خواهی در AFC و بردن پرونده به دادگاه حکمیت ورزش CAS هیچ فایده ای نداشت و او تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. بسیاری معتقد بودند که باتوجه به پیشینه خوشحالی بعد از گل آل کثیر و البته موارد مشابهی که از سوی برخی از بازیکنان نظیر مسی و لاوتزی رخ داده بود، باید حداقل جریمه برای آل کثیر تعیین می شد اما مسئولان AFCچنین عقیده ای نداشتند و آل کثیر علاوه بر از دست دادن فینال لیگ قهرمانان، ۱۸ هفته از لیگ برتر بیستم را هم از دست داد.

روزهای عجیب پرسپولیس در سال ۹۹

النصری که بی خیال نمی شود 
بعد از سوت پایان دیدار نیمه نهایی پرسپولیس برابر النصر اعلام شد تیم عربستانی به دلیل استفاده پرسپولیس از بازیکنان جدید خود نظیر حامد لک، احسان پهلوان، سعید آقایی، میلاد سرلک، علی شجاعی، عیسی آل کثیر باید بازنده نیمه نهایی باشند. چرا که آن ها معتقد بودند قرارداد این بازیکنان بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس منعقد شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در پیگیری شکایت آن ها از پرسپولیس دلیل و مدرک خواست و در نهایت نتیجه را به سود تیم ایرانی اعلام کرد اما النصری ها بی خیال نشدند. آن ها به انواع و اقسام دادگاه ها و مسئولان شکایت کردند تا رای AFC را تغییر ندهند اما این اتفاق رخ نداد. نکته جالب توجه این است که آن ها تا همین چند روز پیش هم پیگیر پرونده بودند در حالی که فینال لیگ قهرمانان آسیا هم برگزار شده و چند ماه از آن گذشته بود!

دوپنالتی و دست خالی از جام قهرمانی
با تایید غیبت عیسی آل کثیر در فینال لیگ قهرمانان، جدایی بازیکنان زیادی از پرسپولیس سبب شد پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا با مشکل بازیکن رو به رو شود. با توجه به همین موضوع و البته شرایط خوب اولسان در منطقه شرق کفه ترازو به سمت تیم کره ای یا همان ببرها سنگین شد. با گلزنی های پرتعداد مهاجمان این تیم همه در انتظار یک بازی کوبنده از سوی این حریف بودند اما به جز دقایق ابتدایی فینال این اتفاق رخ نداد و اگر پرسپولیس حرفه ای تر بازی می کرد می توانست به راحتی اولسان را از پیش رو بردارد. شاگردان یحیی گل محمدی در دقایق پایانی نیمه اول یک گل رویایی را توسط مهدی عبدی به ثمر رساند اما خیلی زود و با اشتباه نوراللهی حریف صاحب ضربه پنالتی شد و در حالی که حامد لک پنالتی نگرائو را مهار کرده بود در برگشت او توپ را تبدیل به گل کرد و بازی در ثانیه های پایانی نیمه اول به تساوی یک یک رسید. در نیمه دوم هم هند عجیب و فراموش نشدنی مهدی شیری باردیگر نگرائو یک ضربه پنالتی به دست آورد و با گل کردن آن بازی را ۲ بر یک کرد. تلاش های پرسپولیس برای زدن گل تساوی به نتیجه نرسید و پرسپولیس که یک دستش روی جام بود، از دوحه دست خالی به تهران برگشت.

روزهای عجیب پرسپولیس در سال ۹۹

رفقای نیمه راه پرسپولیس
با وجود اینکه پرسپولیس شانس خوبی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت و بسیاری تصور می کردند که بازیکنان به امید قهرمانی در آسیا حداقل نیم فصل در این تیم می مانند اما به یک باره پرسپولیسی ها تیم را تنها گذاشتند؛ البته بازیکنانی  چون بیرانوند، علیپور و ترابی قبل از حضور پرسپولیس در نیمه نهایی از این تیم جدا شدند. شجاع خلیل زاده که در دفاع جزو ارکان اصلی تیم بود راهی الریان شد تا گل محمدی بیش از پیش با مشکل رو به رو شود. در این میان بشار رسن هم در فکر جدایی بود اما به هرشکلی که بود تا فینال در تیم ماند اما از دوحه به ایران برنگشت تا همین موضوع باعث ناراحتی گل محمدی شود. جدایی بازیکنانی که در سال های گذشته جزو ستون های تیم بودند بزرگترین ضربه را در فینال لیگ قهرمانان به تیم زد در حالی که حضور آن ها می توانست به راحتی جام را به قرمزپوشان هدیه بدهد.

درگیری رسول پناه با همه!
مهدی رسول پناه که درنهایت مشخص نشد که چگونه به مدیرعاملی پرسپولیس رسید بعد از پایان لیگ نوزدهم روزهای خوبی را در این تیم سپری نکرد. تمام بازیکنان و البته کادرفنی به انتقاد از او و رفتارش پرداختند و حتی بسیاری  عامل جدایی خلیل زاده و علیپور را رسول پناه می دانند. بستن قراردادهای غیرحرفه ای با بازیکنان از سوی رسول پناه سبب شد که آن ها به راحتی از تیم جدا شوند و حتی یک ریال هم از ترانسفرها نصیب باشگاه نشود. اوج حاشیه سازی رسول پناه درگیری او با خلیل زاده، گل محمدی و در نهایت انتشار فایل صوتی مخفیانه او بود که در آن انواع و اقسام توهین را به بازیکنان و البته سرمربی تیم انجام می داد. همه می دانستند که هیچ یک از بازیکنان و سرمربی با رسول پناه رابطه خوبی ندارند و همه منتظر استعفایش بودند اما او چنین تصمیم نداشت. حتی کریم باقری هم از او درخواست استعفا کرد و در نهایت بعد از افشای چندین فایل صوتی او با انتشار بیانیه ای از سمت خود کنار رفت. او هنوز هم به دنبال برگزاری مناظره با یحیی گل محمدی است اما سرمربی پرسپولیس علاقه ای به این کار ندارد!

روزهای عجیب پرسپولیس در سال ۹۹

پایان سال با پیراهن سیاه
بعد از درگذشت هادی نوروزی پرسپولیس روزهای سختی را سپری می کرد اما کمتر کسی تصور می کرد که یک سوگ عظیم دیگر رخ بدهد. در بهمن سیاه سال ۹۹ پرسپولیس باردیگر روزهای بعد از درگذشت نوروزی را تجربه کرد و آن فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان در فاصله یک هفته بود! اتفاقی که سببب شد مسئولان و اعضای تیم تصمیم بگیرند تا پایان سال در تمام بازی های خود پیراهن سیاه برتن کنند. میناوند جزو پیشکسوت های باشگاه بود که در سال های اخیر حضور پررنگی در کنار تیم داشت و فقدان او و انصاریان ضربه روحی بزرگی را به پرسپولیس زد هرچند که از طرفی دیگر انگیزه مضاعفی به آن ها داد تا برابر رقبا به نتیجه بهتری برسند. 

پنجره ای که باز و بسته می شود!
بعد از پایان فصل نوزدهم و قبل از شروع دوباره لیگ قهرمانان آسیا با شکایت برانکو ایوانکوویچ پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته شد اما رسول پناه تا لحظه آخر مهلت فیفا به این باشگاه منتظر ماند تا شاید امدادهایی به کمک باشگاه بیاید. در نهایت پرسپولیس با هزار زحمت توانست پول برانکو را پرداخت کند تا مشکل پنجره پرسپولیس باز شود. در حالی که پرسپولیس نفس راحتی برای خلاصی ازپرونده می کشید پرونده بودیمیر باز شد و دوباره پنجره بسته شد! فراهم کردن پول بودیمیر و البته دیگر بازیکنان، پرداخت مطالبات کادر فنی و بازیکنان فعلی مدیران جدید باشگاه را در یک وضعیت عجیب و بحرانی قرار داد. از طرفی برخی بازیکنان ایرانی که سال های پیش در این تیم بازی می کردند هم به دنبال طلب خود آمدند و پرسپولیس بدون پول برابر حجم زیادی از طلبکاران قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

اقدام خبرساز طارمی و شگفتی هواداران پورتو

درخواست مهم علی کریمی از عزیزی خادم

تیپ خاص علی پروین درخیابان‌های رم

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =