ورود به دریاچه نمک دامغان بدون راهنمای محلی خطرناک است

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دامغان هشدار داد: «ورود به دریاچه نمک دامغان بدون راهنمای محلی و در نظر گرفتن شرایط جوی، خطرناک و نامطمئن است.»

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مهدی قاسمی روز شنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در بازدید از دریاچه نمک دامغان، گفت: «متأسفانه در چند روز گذشته، چندین گروه از گردشگران و مسافران نوروزی در دریاچه نمک و کویر حاج علی‌قلی دامغان گرفتار شدند.»

او با اشاره به آسیب‌های به‌جا مانده ناشی از تردد خودرو در دریاچه نمک دامغان، تصریح کرد: «استفاده از راهنمایان محلی و ترویج فرهنگ گردشگری و اخلاق طبیعت‌گردی از طریق آموزش  گردشگری مسئولانه و پرهیز از رفتارهای مخرب که اثر منفی بر طبیعت خواهد داشت از جمله اقدامات موثر و مفید برای کاهش خطرات احتمالی و گرفتار شدن مسافران و گردشگران و حفظ این جاذبه طبیعی بی‌نظیر است. »

قاسمی با قدردانی از حضور گروه "هیرکان آفرود" شاهرود برای کمک به خودروهای گرفتار شده، بیان داشت: « آموزش جامعه محلی در راستای ارائه خدمات استاندارد و فرهنگ پذیرش گردشگر و مسدود کردن راه دسترسی خودروها به دریاچه از الزامات است. »

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان به پیام‌های مردمی درخصوص دریافت مبلغ ورودی از گردشگران در دریاچه نمک دامغان اشاره کرد و افزود: «دریافت هرگونه ورودی در این محل فاقد وجاهت قانونی بوده و هیچ‌گونه مجوزی در این خصوص صادر نشده است. »

 او ادامه داد: «ایجاد اکو کمپ گردشگری در دریاچه نمک و کویر حاج علی‌قلی دامغان از طرح‌های پیشران شهرستان است که نیازمند همدلی و همکاری اداره‌ها و نهادها در ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری و جذب اعتبارات ملی و استانی در راستای سامان‌دهی این منطقه است. »

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دامغان  با تأکید بر اینکه طبیعت‌گردی سفری مسئولانه به مناطق طبیعی است که می‌بایست موجب حفظ محیط زیست و بهبود زندگی مردم محلی شود،گفت: «این مهم تنها با سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی درست محقق خواهد شد. »

دریاچه نمک دامغان به کویر حاج علی‌قلی نیز معروف است و یک مکان گردشگری و تفریحی بسیار زیباست که در جنوب شهر دامغان و نزدیکی روستای حسن‌آباد دامغان قرار دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =