۰ نفر
۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
پیش‌بینی مهم برای سهامداران معدنی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر طی سال ۱۴۰۰ علاوه بر برداشته شدن قوانین دست و پا گیر یک بازنگری در امر مذکور صورت گیرد بخش خصوصی برای حضور در این بازار از رغبت نشان خواهد داد.

علی عباسی کارشناس بازار سرمایه درباره روند سهام صنایع فلزی در بازار سرمایه  طی سال ۹۹، اظهار کرد: یکی از مهمترین رکن های اقتصادی در یک کشور که توان رشد بسیار بالایی را برای آن کشور به همراه دارد فلزات است، این صنعت می تواند تاثیر به سزایی را بر GDP داشته باشد ناگفته نماند که کانی های فلزی تاثیر و میزان سود دهیشان از خود فلزات بیش تر، چرا که ایران معادن زیادی دارد.

او تصریح کرد: کانی‌های فلزی شرکت‌های استخراج معادن هستند که بخش عمده شرکت‌های موجود در این دسته بندی را شامل می‌شوند و در تمام وضعیت‌های مطلوب یا نامطلوب اقتصادی از حاشیه سود بسیار بالایی برخوردارند همچنین باید گفت  تعداد شرکت‌های این گروه که سهامشان در بازار بورس و اوراق بهادار معامله می‌شود به ۲۰ شرکت نمی‌رسد و درست اینجاست که ارزشمندی سهام این گروه رخ نشان می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نکته بسیار با اهمیت اینکه در صعود و نزول بازار بورس در سال ۹۹ که هنوز هم بسیاری از افراد از زیان ۳۰ درصدی رنج میبرند، اما شرکت‌های کانی‌های فلزی نسبت به متوسط قیمت رشد خود که در مرداد ماه ۹۹ به آن رسیده بودند تنها ۱۰ درصد پایین‌تر  در پایان سال معامله شدند و نسبت به ابتدای سال ۹۹ یعنی  از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بودند.

پیش‌بینی مهم برای سهامداران معدنی

عباسی گفت: شرکت‌های موجود در این گروه در یک مقطعی از زمان با  معضل تامین برخی قطعات حفاری و استهسلال مواجه بودند که با کم شدن تحریم‌ها این مسئله  رفع خواهد شد اما  مشکل عمده این شرکت‌ها تامین قطعات و قوانین دست و پاگیر صادراتی و قیمت‌های دستوری برای فروش در بازار داخل است که هیچگاه سودی برای مصرف کننده نداشته و فقط سنگی است که باعث می‌شود حجم فروش اکتشافات و همینطور استخراج کم شود.

او افزود: با بررسی این نکته که متوجه خواهید شد که صنایع فلزی نیاز به سرمایه گذاری قدرتمندی دارند و ایمیدرو به تنهایی از پس آن بر نمی‌آیدبه همین خاطر بهتر است طی سال ۱۴۰۰ علاوه بر برداشته شدن قوانین دست و پا گیر یک بازنگیری در امر مذکور صورت گیرد تا بخش خصوصی برای حضور در این بازار از رغبت برخوردار شود و پا به عرصه بگذارد.

عباسی گفت:  ایران جزو ۱۰ کشور دارای ذخایر غنی معدنی است. البته  ناگفته نماند که این آمار فقط با در نظر گرفتن دخایر سطحی و نه عمقی به دست آمده است.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1499104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =