چرا «گاندو» مظلوم‌نمایی می‌کند؟

«گاندو ۲» که خیلی ناگهانی به جای سریال طنز «بوتیمار» در کنداکتور نوروزی شبکه سه قرار گرفت، خیلی زود حاشیه‌هایی شبیه به فصل یک به‌پا کرد و برخلاف امتیازها و شرایط مطلوبی که برای پخش داشت، کوشید با مظلوم‌نمایی، خودش را قربانی قدرت‌های سیاسی بیرون از سازمان صداوسیما نشان دهد.

مهسا بهادری: سریال‌های مناسبتی بیش از دو دهه است که برای تلویزیون ساخته می‌شوند؛ تولیداتی که از چند ماه قبل، وضعیت پخش آن‌ها مشخص می‌شود و در زمان مورد نظر روی آنتن تلویزیون می‌روند.

محتوای سریال‌های مناسبتی، همان‌طور که لقب‌شان پیداست، معمولا متناسب با فضای مناسبت هستند؛ در ایام محرم، سریال‌های مذهبی و سوگوارانه، در ایام ماه رمضان، سریال‌های معنوی و در ایام نوروز نیز سریال طنز و درام‌های خانوادگی بیشتر روی آنتن می‌روند. اما در نوروز امسال، این رسم شکسته شد و در دقیقه ۹۰، کنداکتور شبکه سه از پخش یک سریال طنز به نفع یک سریال جاسوسی-امنیتی تغییر پیدا کرد.

فصل دوم سریال «گاندو»، در حالی یک‌باره در کنداکتور نوروزی شبکه سه قرار گرفت که در سکوت خبری کلید خورده و حتی به‌طور کامل هم ساخته نشده بود. با این‌حال، سازندگان و پشتیبان‌های این مجموعه تلویزیونی، چون فصل نخست آن، تلاش کردند کمبودها، نقص‌ها و کاستی‌ها را به پای سانسور و دخالت دیگران در پخش سریال بنویسند و با سر و صدای بسیار و حاشیه‌سازی، مظلوم‌نمایی کنند. به همین مناسبت، به روند تولید، پخش و حواشی «گاندو۲» نگاهی انداخته‌ایم که خواهید خواند.

تغییر ناگهانی کنداکتور نوروزی

اتفاقی بی‌سابقه‌ است که یک سریال که کاملا آماده پخش است، از کنداکتور تلویزیون حذف شود و یک سریال نیمه‌کاره دیگر، در پر مخاطب‌ترین ساعت ممکن و در یک شبکه پر مخاطب، روی آنتن برود. در حالی که شبکه سه از مدت‌ها پیش، سریال کمدی «بوتیمار» را برای پخش نوروزی آماده ‌کرده بود و به رسم هر سال، حدود یک ماه قبل از آغاز سال ۱۴۰۰، آن را اعلام کرده بود، یک‌باره، همه چیز تغییر کرد و ناگاه، مجموعه تلویزیونی «گاندو۲» با نام «لوتی» جای آن را گرفت.

«بوتیمار» با کارگردانی علیرضا نجف‌زاده، سریالی طنز بود که حمید لولایی و مرجانه گلچین از بازیگران آن بودند، اما تقریبا دو هفته مانده به نوروز این کنداکتور تغییر کرد و یک سریال جاسوسی امنیتی و البته نیمه کاره که حالا با نام«لوتی» شناخته می‌شود در ایام عید روی آنتن تلویزیون رفت، سریالی که فصل اول آن با نام «گاندو» در خرداد ۱۳۹۸ روی آنتن رفته بود و حالا پس از گذشت یک سال و نه ماه در دقایق آخر جایش را در کنداکتور نوروزی پیدا کرده بود.  

این‌که چرا به ناگهان کنداکتور نوروزی تغییر می‌کند و این سریال خاص جای یک سریال کمدی را می‌گیرد، پرسش برانگیز است و حالا با حاشیه‌های تازه سریال این پرسش‌ها پررنگ‌تر شده‌اند.

        در این‌باره بیشتر بخوانید: 

       ◾️ توضیح ظریف درباره پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال «گاندو»

       ◾️ از «پایتخت» تا «نون.خ»؛ رقابت در تلویزیون برای جذب مخاطب

از پایان موقتی «گاندو» تا آماده نبودن سریال

سریال طنز «بوتیمار» در حالی قرار بود در ایام نوروز روی آنتن برود که فیلمبرداری آن در آبان ۹۹ آغاز و در ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ فیلمبرداری سریال به طور کامل به پایان رسید، تا در بیست قسمت روی آنتن شبکه سه سیما برود اما این اتفاق نیفتاد و سریال «گاندو» در حالی روی آنتن رفت که فیلمبرداری آن هنوز به اتمام نرسیده بود تا اینجای کار فقط یک تغییر کنداکتور ساده است اما ماجرا از جایی شروع می‌شود که جمعه شب و درست در لحظاتی که مخاطبان سریال تلویزیونی «گاندو» سرگرم تماشای آن بودند، ناگهان پخش سریال متوقف شد.

توقفی که ۱۵ دقیقه به طول انجامید و سرانجام دقایق پایانی آن از صداوسیما پخش شد اما آخرین قسمت این سریال لقب گرفت چون کمی قبل‌تر خبری مبنی بر پایان موقتی سریال «گاندو» منتشر شد خبری که روابط عمومی این سریال به نقل از مجتبی امینی، تهیه کننده «گاندو» منتشر کرده بود. تهیه کننده سریال در بخشی از این خبر گفته بود: «ما برای رسیدن به پخش نوروز به خاطر درخواست‌های زیاد مردم و با پاسخ دادن به نیاز مخاطب در شرایط سخت کرونایی و با تلاش یک گروه دویست نفری سعی کردیم سریال را برای پخش در نوروز آماده کنیم که امشب پخش قسمت سیزدهم سریال موقتا به اتمام خواهد رسید.»

در ادامه نیز، مهدی آذرپندار، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما در همین راستا به خبرگزاری فارس گفت: «با ورود کاراکتر شارلوت که از ابتدای سریال مخاطب با شخصیت او آشنا شده به ایران برای جاسوسی انگلیس، فصل دوم گاندو ویژه نوروز در شب پایانی تعطیلات موقتا به پایان می‌رسد. ان‌شاالله ادامه سریال بعد از انتخابات روی آنتن خواهد رفت و امیدواریم که مورد پسند مردم قرار گیرد.»

موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی نیز با انتشار توئیتی مهر تاییدی روی این موضوع زد و نوشت: «همراهان و بینندگان عزیز، سریال «گاندو ۲» در ۱۳ قسمت برای تعطیلات نوروزی آماده شده بود که با آمدن شارلوت (افسر اطلاعاتی ام.آی.سیکس) به ایران تمام می‌شود. ادامه سریال «گاندو ۲» به شبکه سازی شارلوت در ایران می‌پردازد، که بعد از اتمام مراحل نهایی از شبکه سه پخش خواهد شد.»

چرا «گاندو» مظلوم‌نمایی می‌کند؟

با اعلام و تایید این موضوع از جانب تهیه کننده سریال، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما و موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی بازهم عده‌ای که همیشه در صحنه حاضرند و بسیار به حاشیه سازی علاقه دارند، در فضای مجازی ادعا کردند که این سریال به‌خاطر فشارهای دولتی موقتا به پایان رسیده است در حالی که هیچ یک از این موارد به هیچ عنوان صحت نداشت و عوامل سریال نیز اصل داستان را توضیح داده بودند و این موارد ادعاهای بی اساسی بود که برای جلب توجه مطرح می‌شد.

با بررسی تمام این موارد این پرسش هم به پرسش قبلی اضافه می‌شود که چرا تلویزیون برنامه‌ای که به طور کامل آماده پخش بوده را از کنداکتور خارج کرد و سریال نیمه کاره را روی آنتن برد؟ البته با توجه به حرف‌های امینی شاید پاسخ این پرسش مشخص باشد که به علت در خواست مخاطبان روی آنتن رفته است!

        در این‌باره بیشتر بخوانید: 

       ◾️ از همه نظام دفاع می‌کنم، حتی از اطلاعات‌سپاه که «گاندو» را علیه من ساخت

       ◾️«گاندو» و آشفتگی مدیریتی در صدا و سیما

شایع پراکنی، ترفند قدیمی جذب مخاطب

البته موارد ذکر شده، تنها حاشیه‌های سریال «گاندو» نبود، سریالی که قبل از شروعش حاشیه ساز بود و حواشی‌اش تا پایان موقتی و حتی کمی بعد از آن هم ادامه داشت، سریالی که از قسمت پنجم به بعد، حاشیه‌هایش بالا گرفت. که ادعا می‌شد بخشی از این سریال سانسور شده است و در ابتدا به نظر می‌رسید که سانسور این سریال به دلایل فشارهای دولتی است اما تصمیم سانسور بخش‌هایی از  این سریال در بخش ارشد مدیریتی سازمان صدا و سیما گرفته شده بود و هیچ ارتباطی به فشارهای دولتی نداشت و بنا به گفته خبرنگار فارس «حذف بخشی از دیالوگ قسمت ۵ سریال «گاندو۲» ربطی به فشار دولت نداشته و این حذفیات جمع‌بندی عوامل سریال بوده است.»

 نکته حائز اهمیت ماجرا هم این است که فردای پخش قسمت پنجم، نسخه سانسور نشده سریال در سایت مشرق نیوز منتشر شد که در این قسمت، سریال پرونده‌ها و مسائل دیگری را نیز باز می‌کند و به تنش میان ایران و بریتانیا برسر نفتکش‌ها می‌پردازد.

این‌که بخش سانسور شده به راحتی و با سرعت سر از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی سر درآورد نشان می‌داد که این ماجرا صرفا یک حاشیه سازی و ایجاد جو است و آنچنان قابل استناد نیست.

چرا «گاندو» مظلوم‌نمایی می‌کند؟

این بار اولی نبود که چنین ادعاهای بی اساسی مطرح می‌شد، در فصل اول سریال هم ادعای سانسور «گاندو» تحت فشار دولت مطرح شد که حسام‌الدین آشنا در واکنش به آن در توییتر نوشته بود: «اگر چنین چیزی صحت دارد، صداوسیما آن را اعلام کند و اگر صحت ندارد رسما آن‌ را تکذیب کند.»

این که توقف پخش این سریال را چطور باید توصیف و تحلیل کرد، موضوعی است که به بحث و بررسی مفصل نیاز دارد، اما نکته قابل‌ تامل در این میان علاقه طرفداران سریال به حاشیه سازی و متهم کردن گروه مقابل و ترفندی قدیمی برای جذب مخاطب که خیلی جوانمردانه نیست اما کارآمد است؛ یک موضوع مطرح می‌شود و با ایجاد دو دستگی به قدری دهان به دهان می‌چرخد تا سریال بر سر زبان‌ها بیفتد. «گاندو» نیز، هم در فصل اول هم در فصل دوم خواسته یا ناخواسته این کار را انجام داد.

حواشی که می‌توانست وجود نداشته باشد تا موافقان و مخالفان به طور کامل از دیدن یک سریال لذت ببرند، اما حاشیه سازی و شایعه پراکنی مانع آن شد و درپایان هم معلوم نشد که این اصرار برای حاشیه سازی چیست؟ سریال اگر صداقت داشته باشد، پر محتوا باشد و درست ساخته شده باشد، دیگر نیازی به این کارها برای جذب مخاطب ندارد.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1501229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 214
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا بشارت IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    سلام ، بر فرض محال نظر شما صحیح باشد ، اگر این سریال در ایام نزدیک به انتخابات پخش می شد آیا نمی گفتید دسیسه شده است و در ایام انتخابات پخش ده تا چنین و چنان شود . یا اینکه بعد از رفتن دولت پخش می شد نمی گفتید الان که کسی بر مسند قدرت نیست گزاف می گویند این سریال چنین است و چنان . مخاطب خود را ساده می انگارید همانطور که شما روزنامه های جناح مخالف را محکوم می کنید خود نیز محکوم هستید . عادل باشید .
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      البته همین الانشم دارن بقیشو بعد از انتخابات پخش میکنن که فرقی نداره با اینکه کلشو بعد از انتخابات پخش کنن
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      25 19
      دو طرف دعوا رسانه های متعددی دارن و خوب بلدن چجوری از خجالت هم دربیان و آخر سر هم سر یک سفره بنشینند!ما مردم معمولی که این وسط له میشیم نباید نگران این چیزا باشیم
    • اقازاده IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      60 2
      همین که در یک سریالی این جمله گفته شه که چرا بچه های مسولین همشون تو خارج از کشورن خوبه
    • OM ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      30 9
      حل شدن مشکل مرغ را به تمام ایرانیان عزیز تبریک عرض می کنم. امیدوارم به زودی شاهد حل مشکل روغن نیز باشیم تا مسیر اعتلا و سربلندی کشور عزیزمان روز به روز هموار تر گردد.
    • سحر IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      36 4
      گناه گاندو این بود که حقیقت رو نمایش داد آقایان اگه حرفی دارن با سند و مدرک اتفاقات نمایش داده شده در این سریال رو تکذیب کنن نه با زور و سانسور
  • رضا بشارت IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    وجود جاسوس را که دیگر نمی توانید منکر شوید ، یکی در زندان و دیگری متواری ، پس حق دهید جاسوس سوم یا چهارمی هم می تواند وجود داشته باشد . چرا اینقدر مظلوم نمایی می کنید
    • آسو IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      11 9
      والله جاسوس های زم و ترور دکتر فخری زاده که تو تیم شما بودند،اونجا ها به جای گاندو فکر کنم خرگوش فعالیت میکرده خواب مونده،
    • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      1 1
      مرجع تشخیص جاسوس در هر کشوری، معاونت ضد جاسوسی سازمان امنیت همون کشوره نه بکپ نهاد شبه نظامی با دسترسی محدود،
  • کشور تناقض ها IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    کسی صدا وسیما نگا نمیکنه! گاندو هم مزخرف و نامناسب برای عید! خوب از چی می‌ترسین؟!!!
    • مبینا IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      اصلاهم مزخرف نیس
    • Ss IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      67 16
      سریال خوبی بود طرفدار هم داشت
    • ناشناس IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      59 13
      شما این سریال رو دوست نداری چرا از زبون بقیه حرف میزنی اتفاقا خیلی سریال قشنگیه
    • علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      36 10
      شما خودت رو همه حساب نکن یک قطره ای در دریا
    • یاس IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      61 11
      دروغ نیست وتمام سریال گاندو واقعیه..فوق العاده فیلم جذابیه.
    • یه آدم عادی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      37 3
      دوستان طعنه زده!بفهمید
    • بهمن IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      11 2
      عالی بود دوست عزیز همه نگاه کردن شما خوابی
    • سرباز رهبر IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      15 1
      خیر بسیار هم عالیه شما چشم دیدنشون رو ندارید
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      2 0
      کسی از تو نظر نخواست خیلی هم قشنگه در ضمن لطف کن بجای خودت حرف بزن
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    کمتر دروغ بنویسین
    • محمود IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      63 8
      هرچقدر علیه‌گاندوصحبت کنید‌‌فایده نداره گاندوفیلم‌ مردمیه وگندکاری دولت وخیانتشو‌بیان‌میکنه. حالاهرچقدرتبلیغات منفی درموردش‌کنید‌تاثیرنداره.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      16 4
      داداش توخوابی دولت گندزده همون اول اومد مهمترازشکم تو.سفارت‌انگلیس‌روبازکرد.کلاتوبردن‌خبرنداری‌.باروحانی‌تا۱۴۰۰ .بابی‌عقلی تا مرگ.
    • Golbarg IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      49 4
      گاندو دروغ نیست واقعیته وجود داشته و داره دارن به تصویر می کشن
  • کشور تناقض ها IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    32 سال تمام دولت دست یه تفکره! دیگه بسه. مردم خسته شدن. افزایش 700 درصدی دلار افزایش 600 درصدی مسکن و کرایه کاهش 100 درصدی ارزش پول ملی صف مرغ و گوجه و پیاز و سیمان و میلگرد و... این است اصلاحات!
    • US ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      با بد و خوبی اصلاحات کاری نداریم، با حرام کردن بودجه بیت المال برای ساخت دروغ مشکل داریم 10درصد صداقت، 90درصد دروغ کمی خنده دار است.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 6
      یکجوری میگین 32 سال دست یک جناح خاصه کسی ندونه فکر می کنه همه کاره هستند. اگه دولت رفسنجانی و احمدی نژاد رو هم چپی حساب کردی؟ ...
    • بابادست بردار RO ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      15 19
      این هم یک دروغ آشکار دیگر. کلا ازاول انقلاب تا حالا ۱۶ سال اصلاح طلبان در راس قدرت بوده اند. ۸ سال احمدی نژاد ودولتهای قبل ازخاتمی که اصلاحات نبود. دولتهای مرحوم هاشمی که دست اصلاحات نبوده. اونموقع هاشمی در راس اصولگرها بود . خدامیدونه چرا هاشمی بعداز ۷۶ به طرف اصلاحات گرایش پیداکرد. این هم ازعجایب هفتگانه است
    • وطنم IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      52 4
      این کاری هست که خودتون با خودتون کردید ، درست انتخاب کنید تا جامعه با این مشکلات رو به رو نشه ، اون موقعی که شال بنفش و پرچم بنفش تو دستاتون بود ، باید فکر اینجاهاش رو میکردید .
    • ... IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      35 7
      خودتون رای دادین.به وقتش می‌توانستید به فرد اصلح تری رای بدین
    • مجید IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      38 7
      توبا اون پرچم امریکاییت دیگه نمیخوادنظربدی تو برو تو صف برای گرفتن غذای مجانی وخوابیدن تو خیابان
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      21 0
      وزرای هاشمی بسیاریشون همین وزرای روحانی بودن.میرحسین هم مینطور.خاتمی هم همینطور.زنگنه در تمام دولت این آقایون وزیر نفت بوده. یک تفکر تکراری در چهار دولت. بسه دیگه. گند زدن به کشور. دلار رو به 30 رسوندن. پراید رو به 120 رسوندن. به بازار مرغ و روغن گند زدن. حقا که عرضه اداره یک ناوایی هم ندارن
  • حسن IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    اگر در این متن یک حرف راست باشه این جمله است: "شایع پراکنی، ترفند قدیمی جذب مخاطب..... "
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    90 69
    اینکه این سریال با همه اشکالات و ایرادات فنی و محتوایی و حاشیه های زیاد ساخته میشود و با عجله در صدا و سیمای عسگری و شبکه توفیقی پخش میشود و تبلیغات وسیعی هم برای دیده شدن آن میشود تا مخاطب جذب کند شاید اصلا اشکالی نداشته باشد به این دو شرط که اول اجازه نقد و بررسی آن با حضور منتقدین مانند اکثر سریالهای دیگر در تلویزیون داده شود و دوم اینکه اجازه ساخت و پخش سریالهای مخالف جریان فعلی صدا و سیما و در جهت طرفداری از دولت و بیان برخی از ناگفته هایی که دولتیان به آنها اشاره میکنند اما هیچ گاه به زبان نمی آرند داده شود
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      مردم بهترین داورند. چرا نظر مردم رو نمی‌پرسید؟! بابا مردم سریال رو دوست داشتن. شما چرا ناراحتید؟!
    • US ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      این مردم دقیقا چه کسانی هستند؟
    • 12:44 IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      45 8
      همون کسانی که الان در صف مرغ و تخم مرغ و هزار کوفت و زهر مار دیگه وایسادن. شما از آمریکا حق نداری صدای مردم باشی جون دل :)
    • حسین IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      37 16
      بدجوری سوختی آمریکایی!!!
    • علی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      36 4
      دولت به قدری گند زده و خفقان ایجاد کرده که دیگه جلوی این یکی رو نتونست بگیره و از دستش رفته مشکل شما این طور چیز ها نیست مشکل شما اینه که ایجاد حس غرور ملی و البته آگاهی در مردم باعث میشه در انتخابات نتونید گولشون بزنیدو راحت رای بگیرید
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      15 13
      منظور از مردم خودتون ده درصدین دیگه ؟؟؟
  • مهدی کرمی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    26 35
    سلام. بخشی از مشکل محدود به "گاندو" نیست. به طور کلی تصور بیشتر فیلمسازانی که سریال های موفقی می سازند این است که برای حفظ این موفقیت نباید از "مردم" و "جامعه" عقب ماند. نباید دنباله ای تاریخ مصرف گذشته ساخت و مقتضیات زمان حال را فراموش کرد. باید "حرف مردم" را زد. این تلقی ایراد منطقی ندارد و حتی می تواند منجر به موفقیت شود. مسئله این جاست که فیلمسازان ما عمدتا سطحی ترین روش ها را برای رسیدن به این اهداف انتخاب می کنند طوری که گاهی راه و رسم درام پردازی را فراموش می کنند و به استانداردهایی که خودشان در فصل های قبلی تعریف کرده بودند، پشت می کنند. به عنوان مثال حتما باید شخصی شبیه روح الله زم را در افتتاحیه ی "گاندو" ببینیم تا متوجه شویم که با چه سریال "به روزی" طرفیم. باید حتما دیالوگِ پر ادعای:«اون طرفم که یه سریال ساختن، پنبه ی توافقو زدن» را از زبان شخصیت وزیر بشنویم تا بفهمیم که اولا چقدر سریال مهمی می بینیم و ثانیا چقدر این سریال دارد حرف ما را می زند. که چقدر "مردمی" است. همه ی این ها را انجام دهیم ولی نتوانیم یک صحنه ی اکشن بسازیم که حداقل مخاطب از آن اسلوموشن ها خنده اش نگیرد.
  • ناشناس IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    سریالی بسیار تخیلی و خنده دار
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      کجاش تخیلی بود
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      14 5
      خاک تو سرت کنم تمام این اتفاقات واقعیی اون همه ادم ۲۴ ساعته بیدارند تا ما امنیت داشته باشیم تو همین امنیتی که اینجا نشستی داری میگه این سریال تخیلی رو داری باید خود رو شکر کنی باید شکر کنی که وضعیت کشورمون ایران مثل فلسطین و.. نیستش که حتی ۱ دقیقه هم ارامش ندارند
    • ناشناس IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      32 2
      لطفا نظرتون رو واسه خودتون نگه دارید
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      30 0
      تو برو فقط بخند ،خندیدن بی عقل که عیب نیست
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      28 1
      اخه تو که می خوری میخوابی و جیبت پر پوله معلوم اینو میگی بعزی ها از جونشون مایع میزارن و یک چیز دیگه خدا وکیلی یکی از دست اورد های بر جام رو بگید ولی این بچه ها 1ملیارد و 700 ملیون دلار به دست اوردن اونم با گرفتن یک جاسوس جیسون رضاییان
    • حسنا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      49 1
      هه!انگار نمیدونی دری تو چ کشوری زندگی میکنی!؟ تخیلی؟خنده دار؟ شعور حرف زدن ندرید و لیاقت پاسخ شنیدن اما اگ امثال شما نمک نشناسا ب روحانی رای نداده بودن الان مردم شاید انق تو فقر و بدبختی دست و پا نمیزدن! و اگ امثال همین مامورای ناشناس مثل محمد گاندو ک ی کاراکتر ساخته شدس ک با وجود تموم فوق العاده بودنش شاید ب خوبی محمد واقعی نباشه نبودن الان وضع ما بدتر از این بود.اگ قدرتی هم دریم بخاطر ایناس و اگ جلوی پیشرفت بیشترمون گرفده شده بخاطر حماقتای امثال شماس متاسفانه خوشی زده زیر دلاتون اما بلاخره سر عقل میاین..
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      18 0
      کسی که دردش درد مردم نیست؛ اگه حرف زدن بلد نیست حرف نزدن که بلده....حرف نزنه
  • سعید IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    اتفاقا گاندوي 2 دست روي خوب سوژه اي گذاشته كه داد امثال شما دراومده
    • مهدی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      25 1
      آفرین
  • مهدی کرمی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    31 49
    تیتر یک صفحات روزنامه ها را تبدیل به سکانس های یک سریال داستانی کردن، هیچ سریالی را "به روز" نمی کند فقط ممکن است توهم به روز بودن، برای سازندگان، ایجاد کند. افت تدریجی سریال هایی مثل "پایتخت" و همین "گاندو" این فرض را اثبات می کند. اما از همه ی این ها گذشته دو نکته درباره ی "گاندو 2" وجود دارد: اول، سریال به معنی دقیق کلمه یک سریال جاسوسی است؛ یعنی با تلاش دو نهاد امنیتی رقیب در دو سوی جبهه برای کسب اطلاعات و به کارگیری اش علیه دشمن، داستان را پیش می برد. از ایراداتی که در این دو یادداشت به سریال گرفتم که بگذریم (که خود مربوط به بخش هایی از سریال هستند و نه همه ی آن)، شکل پیشبرد قصه با جزئیات و پیچش هایی همراه شده که بازی خوب بازیگران، جذاب ترش کرده و می شود از آن لذت برد (بازی کنترل شده ی شهرام قائدی یک نمونه است). کمبود مخاطبش به این دلیل است که به طور کلی یک فیلم یا سریال جاسوسی واقع گرا بدون ستاره های شناخته شده، هیچ کجای دنیا جزو آثار پرفروش یا خیلی پرمخاطب قرار نمی گیرد (مخصوصا اگر رقیبی کمدی با بازیگران شناخته شده داشته باشد و در دوران کرونا هم ساخته شده باشد)...
  • علیرضا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    یکی از دلایل عجله در پخش این سریال و حذف سریال قبلی از کنداکتور، کاربرد سیاسی این سریال برای جناح نزدیک به سازندگان است که خواسته اند فرصت تبلیغاتی نزدیک انتخابات را از دست ندهند. ضمنا هفته های پایانی یک دولت را فرصت مناسبی برای کوبیدن آن دولت و شکستن همه ی کاسه کوزه ها بر سر اعضای آن دولت می دانند.
    • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      38 78
      جالب این جاست که اکثر عوامل این سریال سال 96 حامی دولت اصلاحات بودن:)) اندکی فکر!!!! بعد حرف زدن
    • soroosh LU ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      12 2
      اصلا تصمیم نداشتم حرفی بزنم. ولی چه رویی دارید شما طرفدارهای غرب گداها. ایشون فرمودند بازیگران حامی دولت تدبیر و امید بودن. تدبیر. میشه یکی از این بازیگرها که به نفع روحانی تبلیغ کرد را تام ببری. شاید قرار فصل سه جلوی دوربین بیاد. این غرب گداها دقیقا مثل اربابشون اماریکا هستن. هر کاری که خودشون انجام میدن را پای دیگری مینویسن و فریادش را میزنن. مثلا حقوق بشر که تو ایران.....
    • علیرضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      12 0
      آقای محمد که نوشته ای اکثر عوامل این فیلم سال 96 حامی دولت اصلاحات بودند، اگر منظورت بازیگران سریاله که اون عزیزان شغلشون بازیگره و هر نقشی رو بازی می کنند. جناب فرهنگ قبلا نقش معاویه و ابوسفیان رو هم بازی کرده اند و ایرادی بهشون وارد نیست. ولی وقتی من نوشتم «سازندگان»، منظورم سرمایه گذار و تهیه کننده و رسانه بود. اینها 96 حامی دولت بودند؟
  • ناشناس IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    واسه بچه ها خوبه. فیلم و سریال تخیلی و پلیس بازی دوست دارن :D
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      اگه نگاه کردی پس بچه‌ای و نظرت بدرد خودت می‌خوره؛ اگه نگاه نکردی چطور قضاوت می‌کنی؟!
    • زینب بانو IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      42 1
      اره اتفاقااین برابچه هاساخته شده تابدونن کیادارن به کشورشون خیانت میکنن تاوقتی بزرگ شدن ازاین غلطانکنن خیلی هم سریاله خوبیه وادامه هم داره. افتادالان
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    از اول تا اخر سریال دروغ است.
    • کیمیا IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      11 0
      آخه عقل کل این مسئولان بی مسئولیت این همه خیانت درحق ماکردن واین سریال اومدکه واقعیت وبه مانشون بده خیلی هم سریال واقعی وخوبی هست
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      37 0
      از اول تا اخرش حقیقت بود
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      آفرین بارک الله.... پسر گلم حالا بگو اینو از کی یاد گرفتی؟
    • آسو IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      7 0
      بگم از کی یاد گرفته از جاسوس های زم در ... و ترور دکتر فخری زاده در ... ،شایدم از نیروهای مخلص خودکشنده در رومانی و سهو قلمی های متعهد، تایید کنید لطفا،جرات رسانه ای داشته باشید،
  • دوست IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    11 32
    طراحان وحامیان گاندو دنبال تخریب دولت با استفاده از صدا سیما و بهره برداری انتخابی بودند اما مردم خیلی هو شیارند
    • N IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      11 0
      برو بابا دولت خودش تخریب شدس
    • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      11 0
      تخریب دولت ؟؟؟کدوم دولت انگار جات خیلی راحته ه‍ا نفستم از جای گرم بلند میشه
  • فاطمه IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    28 3
    سریال خیلی قشنگی بود من نمیدونم شماها چرا اینقدر ناراحتید؟ اتفاقا باید خوشحال هم باشید چون به هدفتون رسیدید دیگه. اینقدر سریال رو تخریب کردید که توقیف شد‌
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    29 0
    اگه یه دولت محبوب باشه هرگز یک سریال نمیتونه تخریبش کنه. شماها هم کم چرت و پرت بگید. من از گاندو راضی بودم و سریال خوبی بود
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      20 0
      پس دولت ما محبوب نبود که گاندو تونست تخریبش کنه
  • پونه IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    سریال خیلی عالی هست امیدوارم پخش شودوادامه پیداکند
  • مهدی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    گاندو یک کار کثیف انتخاباتی بود برای خراب کردن اصلاح طلبان ولی ملت بیدارتر شد
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      23 3
      ذات اصلاحات خراب است... مردم گول اینها رو خوردن... اگه روشنگری می‌شد و اصلاحات ذات خودش رو زودتر نمایان می‌کرد مردم بهشون رای نمی‌دادن
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 0
      انگار بعضی آدم ها یاد گرفتن به جای نقد کردن بد وبیراه بگن خیلی متاسفم برای این آدما
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      11 4
      ملت از لفظ اصلاح طلب اصولگرا خیلی وقته عبور کردند. شما هنوز درگیرش هستی؟
    • گاندو IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      7 1
      فقط میتونم بگم تا وقتی امثال شما وجود دارید که همه چیزو جناحی می‌بینید و فورا جبهه می گیرد اوضاع همین خواهد بود. معلومه در این سریال دست خیلیا رو شده که اینجوری سوختن و صداشون درآمده.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      20 1
      گاندو بر اساس اسناد و مدارک موجود ساخته شده. ایا شما که اینطور حرف میزنید مدرکی بر عدم صحت این سریال دارید؟
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      21 1
      تو خوبی؟ اصلا ایران به سر میبری یا با وجود اینا در خارج به سر میبری؟ اصلاح طلبای به ظاهر ایرانی و در باطن انگلیسی امریکایی بر سر مردم چه ها نیاوردن؟ ابروی ایرانی را در دنیا بردن تا جایی که چین سند همکاری با روحانی نبست.تا رهبری پای کار اومد
    • Golbarg IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      14 0
      عزیزم لازم نیست اصلاح طلبا رو خراب کنن اونا راجب واقعیتهایی ساختن که سندشم موجود حالا به اصلاح طلبا بر خورده اینجاش جای کمی تامل و تفکر داره
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      9 7
      دقیقا مردم اگاه شدند که نه به اصلاح طلب رای بدن نه به اصول گرا
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      12 0
      دیگه خرابتر از این اصلاحطلبا میتونستن چکار کنن فقط تو چشای مردم نگاه میکنن ودروغ میگن شیطونو درس میدن این اصلاحطلبا
    • علی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      12 0
      واقعا با دونستن گندکاری ها و خراب کاری های دولت ۴ درصدی ملت خیلی بیشتر حالشون از اصلاحات به هم خورد
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      3 0
      اصلاح طلبان هنوز هم با این دولت فکر می کنند نیاز به تخریب دارند؟؟؟؟ واقعا خنده داره شما شهرداری تهران دستتونه آشغالای شهرو نمیتونید جمع کنید اونم شورای نگهبان و مذاکره و سپاه و موشک نمی گذاره ؟؟؟؟
    • مهدی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      4 0
      واقعا با این وضع، بازم قاقولی هست که طرفدار اصلاح طلب ها باشه.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      11 0
      خراب کردن اصلاح طلبان؟ خخخخخ یعنی اگر این سریال نبود کسی درخراب بودن اصلاح طلبها هم شک داشت با اون تکرراشون
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      10 0
      درست میگی باهمین بیداری رای دادن و8سال بدبختم ن کردن!!! پولمون دیگه تو افغانستان هم ارزشی نداره! چرا ازحزب وجناح دفاع میکنید؟! چشمهاتون رو هردو گروه باز کنید ببینید چه به سر این کشور اومده، همین، دولت باید بگه گاندو دروغه، چون منافعش درخطره، ولی بقیه که برای حمایت از دولت گاندو رومیکوبن واقعا دنبال چی هستن؟! بعضی پیام‌ها رو که دیدم باخودم گفتم شاید اینا آقازاده هستن! وگرنه همه چیز واضحه، نیاز به دعوا نیست، دلار رو5000 تومن تحویل گرفت، الان دلار چنده؟ مرغ وگوشت چنده؟ وضعیت مراودات ما با دنیا چطوره؟! الان جیبوتی هم برای ما آدم شده! چرا باید از مسبب چنین نابسامانی هایی دفاع کنیم؟! چون مثلا طرفدار فلان حزب هستیم؟! بابا بی خیال، باهم نجنگین ماهمه داریم مشکلات رو تحمل میکنیم، پس حداقل با خودمون صادق باشیم، خداکنه زودتر خرداد بشه خسته شدم، همیشه مشکلات بود، دروغ بود، ولی تواین دوره دیگه رکورد زدن!!!!! همش هم بقیه رو متهم میکنن!!!
    • علی IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      5 1
      اهان میشه بگی منظورت از خراب کردن دولت اصلاحات دقیقا یعنی چی آخه جون دل دولت اصلاحات کجاش خوب بود که بخوان خرابش کنن گرونی های مایحتاج ضروری مردم افزایش قیمت ارز و بی ارزش شدن پول ملی یا برجام و نابود کردن انرژی هسته ای و قس علی هذا این دولت خراب بود و هست نیازی نیست با یک سریال خرابش کنن مردم خود بهترین قاضی ان کمی تفکر و واقع بینی هم بد نیست
    • ایران زمین IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      3 0
      منظورت از ملت دقیقا کیا هستن میلیون ها نفر اصولگرا و انقلابی هستن حتی با وجود فشارهای روانی شبکه های خارجی و میلیارد ها دلار در طول این سال ها هم وضع چندان نسبت به تقلا تغییر نکرده دوست بیطرف و منصف یه سری هم به مستند های شبکه های خارجی بزن تا ببینی چقدر دارن میکوبن بعد بیا جریان مقابل رو نقد کن یه طرفه به قاضی نرو
    • رسول IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      8 0
      اصلاح طلبها یا افساد طلبها خیلی وقته خراب شدند البته ملت بیدارند و دیگه دست افساد طلبها رو خوندند
    • هادی نوری IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      10 0
      اصلاح طلبان به اندازه کافی پیش مردم خراب شدن،ربطی به فیام درجه یک گاندو نداره،واقعا که فیلم درجه یکی بود
    • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      6 0
      جناب حالت خوبه؟ چیزی مصرف کردی؟ اطلاح طلبا خوبن؟جک میگی؟ اگه اینجوره پس روحانی خیلی خوبه واقعا مارو خر فرض کردی؟
  • یه آدم عادی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    16 1
    این سریال داد بعضی ها رو در آورد که برجام رو امضا کردن،آقا ول کنین دیگه بزاریم مردم بفهمن تو برجام چیکار کردین،چی دادین،چی‌گرفتیم به جز گرانی و صف مرغ و...مردم تو انتخابات نشون میدن که گاندو خیالات بوده یا عین واقعیت،حقیقت تلخه طرفداران غرب،بابا باید در داخل قوی بشیم نه چین نه روسیه نه آمریکای غاصب عاشق چشم و ابروی ماست
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    به چه صرافتی افتادن دوستان خبرگزاری (جاسوس پرور)
  • ایرانی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 31
    از دروغ پردازی ها و چرند بودن سریال گاندو تحلیل خنده دار آن در نپیوستن ایران به FATF بود. براستی که مایه ی شرم است.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    بزرگوار انشاالله به خواست خدا به زودی تفکری که دارین ازش حمایت می‌کنیین بساطش جمع میشه، خوشبختانه بیشتر آنهایی هم که زمانی تفکر شما رو معادل تجدد و آزادی و پیشرفت فرض کرده بودن ازتون رو برگرداندن اما هنوز براتون درس عبرت نشده، اگه شماها راست می‌گین چرا در برابر یک فیلم نقادانه انقدر هیاهو می‌کنین، برجام سند آشکار نفوذ نیست؟ شما بگین کجاش به نفع این ملت نوشته شده؟ شرم بر شما
  • بی نام US ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 0
    شما که می گویید کسی تلویزیون نگاه نمی کند ، پس نگرانی از چیست؟
  • موسوی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 1
    شما که نویسنده مقاله ای از کی دفاع میکنی؟شعور چند میلیون ایرانی رو به تمسخر گرفتی؟شما منتقد نیستی چون الفبای اون رو هم نمیدونی،متاسفم براتون
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 1
    ننگ برشما جرا اینقدر دروغ مینویسید چرا به شعور مردم توهین میکنید ننگ بر شما
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 1
    خیلی خیلی خیلی سیاست کثیفی داری خبرانلاین چرا نظرات رو منتشر نمیکنی؟!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    نکته جالب این که اکثر مردم سریال را دوست داشتند ودومین سریال پربیننده عید نوروز بو ده وحالا یه عده می گن سریال خوب نبوده خیلی متاسفم برای کسایی فکر می کنن با خراب کردن زحمات عوامل یه سریال جذاب وپربیننده می توانند مطرح بشن
  • سامان IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 3
    من از سازندگان این سریال ... و تخیلی یک سوال دارم، واقعا اگر اون شخصیت سایبری بر و بچه ها می تونه با رایانه فضایی خودش همه اطلاعات یک شخص و یک آپارتمان و ... رو در بیاره، چرا پس همین نهاد امنیتی دارای این کامپیوتر ابر تخیلی، نمیتونه اطلاعات صاحبان خانه های خالی رو در اختیار نهاد های مربوطه قرار بده برای مالیات ستانی!!!!!!!! چرا نمیتونه همین نهاد امنیتی از ترور دانشمند هسته ای در اطراف پایتخت و با هشدار های سازمان اصلی و ذاتی (وزارت اطلاعات) - چرا که این دوستان نشان داده شده در سریال و نهاد شان همانند همه چیز در این کشور و نظام، موازی کار هستند - جلوگیری کنه!!!!!! راستی اگر بر فرض بگیریم که جاسوس ها در همه جا و به خصوص وزارت خارجه رخنه کرده اند، پس سریال با هدف اصلی اش که نشان دادن قدرت بالای امنیتی کشور هست، در تضاد 100 درصدی است!!!!! چطور اینقدر قدرت دارید که نمی تونین از نفوذی ها جلوگیری کنید!!!!!!!!!! بس کنید دیگر، قرن 21 است و جهان در جای دیگری است و ما تشنه لب و اندر خم توهم توطئه!!!!!!!!!همین توهم کشور را سالهاست عقب نگه داشته .... وای بر ما و وای بر ایران
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    مقاله کاملا سفارشی نوشتی قلم به نرخ روز زدن همینه
  • امیر IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    7 13
    گاندو نشون داد که ایران دست تند رو هاست . تندروهای که کارشون فقط مسخره بازی و بدبخت کردن مردمه
  • DE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    مهسا‌‌خانم‌این‌شماها‌هستید‌که‌باعث‌ایجاد‌ موضوع‌برای‌هرانچه‌که‌به‌نفعتان‌نیست‌ می‌پردازید‌وگرنه‌مردم‌کاری‌به‌این‌کارها‌ندارند‌ماشاالله‌به‌برکت‌دولت‌تدبیر‌وامید‌مردم‌ سرشان‌بیش‌از‌حد‌شلوغ‌است‌شما‌دیگر‌ بدترش‌نکنید
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    17 0
    سریال خیلی عالی حسودا نببینن
  • محمدحسين IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    هر موقع حقیقت بیان میشه باز یه سری احمق که بهشون فشار میاد شروع میکنن به توهین جای تشکر کردن عالی بود
  • رضا حسنی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 6
    اگه سند دارید و دروغ نمیگید مجلس الان دست شماست وزیر جاسوس را استیضاح کنید وگرنه حرف مفت زیاد زده میشه.
  • بهاره IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    سلام. سريال اینقدر جذاب بود که نیاز به شلوغ کاری برای جذب مخاطب نداشته باشه از این همه نظر که در موردش میدن چه داخل چه خارج کشور میشه متوجه شد چقدر این سریال دیده شده پس لطفا توی تفسیرهاتون اینقدر سطحی نگر نباشین انصاف هم صفت بسیار پسندیده ای هست
  • مهدی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    9 0
    برادران انلاین ،این همه حمله به فیلم گاندو می کنید بعدتیتر مزنید مظلوم نمایی گاندو خب گاندو روی کدوم زخم چرکین دولت دست گذاشته که چیغ بعضی رو در آورده.
  • US ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 24
    اصلا خوشم نیومد چرت بود
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    5 6
    وصل بودن به جناح سیاسی اقتدارگرا همینه دیگه! صدا سیما طرفداری خودش را ثابت کرده
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    13 1
    خوابین که این سریال فوق العاده قشنگ را مسخره دانستید واقعا شرمسارم برای کسانی که خواستن جلوی واقعیت جامعه را با پخش نکردن این سریال بگیرن پس داستان اتم هم که تمام هویت کثیف این دولت را به تصویر کشید هم الکی بود یا واقعیتی که چشم بینای ان فقط رهبری عزیز بود که هر چه گفت احمقهایی مثل شماها نشنیدن؟ اونوقت وقتی کم میارید میگید رهبری چکار کرد. بشین خ ب ببین و تحلیل کن چه بر سر ما اوردن این انگلیسیهای امریکایی مرگ بر منافق و خیانت کار که نتیجه همین نفاق شهادت سردار سلیمانی و شهید فخری زاده و هواپیمایی اوکراینی را رقم زد!! به کجا چنین شتابان که مرگ نزدیک است
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    35 1
    این سریال داشت روند خوب خودش رو میرفت حرفهای بیجای ظریف باعث این اتفاق شد در صورتیکه اصلا ربطی به دولت و ظریف نداشت بلکه داشت میگفت فلان مشاور رسانه جاسوس بوده که جالبه خود طرف هم در تویتر بهش اعتراف کرده که این نقش من بودم
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    15 1
    از صدا وسیما گله مندیم چرا اتقدر دیر چرا بعد از ۸ سال؟ چرا ؟ حالا هم با پخش نکردن ادامه این سریال میخواید چی بگید؟ خیلی این سریال جالب و جداب بود چون هویت خیلی ها برای مردم نمایان تر شد
  • ع IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    چون پول‌کم‌گرفتن
  • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    بهتر نیست بعد این همه گندی که زدین یه مدت خفه بشین
  • احسان IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    11 0
    یعنی گاندو 2 دروغگو بود ... شما راستگو هستید؟؟؟
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    جالبه تو سریال انتقاد می‌کنند ،انوقت برای حفاظت از همین آدمهای خائن جونشونم میدن
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    9 0
    تا میتونین تخریب کنین. حنای شما دیگه برا ملت رنگی نداره حرف پوچ و بی منطق بی اثره.حالا هی کارشناسی کنین.واقعیت خیلی تلخه.،تلخ.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    13 0
    سانسورچرا. همه کشورهادرموردموضوع امنیتی کشورخودشان یادیگرکشورهاخیلی فیلم میسازند. اگه میخواستین که حرف افسادطلبهاروگوش بدیدپس چراپخشش کردین. درضمن سریال ادامه اش درست شده که پخشش چندوقت دیگه ادامه پیدامیکنه
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    12 0
    اصلاح طلب کیلو چند؟!؟! مملکت رو نابود کردید، وطن فروشا...
  • سینا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 0
    چرا هر وقت یک افتضاحی از اصلاح طلبان و حامیان دولت متبوعشان رو میشه اینقدر ناراحت میشوید تحمل داشته باشید هنوز مونده به اصل ماجرا برسیم خیلی رو دارید افتضاح این جریان مملکت را نابود کرده و هنوز دست بردار نیستید واقعا به جای خبر آنلاین باید نوشت جاسوس آنلاین
  • Reza IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    12 0
    چرا اینقدر بهتون فشار اومده همش حقیقت داشت
  • Rad IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    12 0
    از نظر شما بیان حقایق روز کشور یعنی مظلوم نمایی؟؟ اتفاقا این شمایید که با این تیترها میخواهید خائن هارو مظلوم نشون بدید
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 0
    بستن دهان منتقدین چیز جدیدی در دولت روحانی نیست...برنامه های مستند ثریا،عصرانه و....را نیز مردم فراموش نمی کنند ....فرافکنی و همراهی سلبریتی ها و شبکه های بیگانه هم چیز جدیدی نیست....
  • خسرو IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 22
    شما را بخدا بس کنید این روزها با مطرح کردن پشت سر هم گاندو و تفاهم نامه چین ما را سربند کرده اند و دارند برجام دو را میبندند و از فردا دو باره افراد احمقی مثل بنده یا طرفدار میشویم و یا دلواپس که هیچ نفعی برایمان ندارد و نفعش را آقا زاده ها که حسابهایشان در آمریکا بسته بود باز میشود
  • ایرانی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 6
    اندیشه ای که پشت سریال گاندو است بر پایه ی مچ گیری و ویران کردن جناح سیاسی دیگر است(نمونه آن را سال ها پیش و به شکل زشت تری در مستندهای هویت و چراغ دیدیم)وگرنه کوشش وزارت اطلاعات و دیگری نهادی امنیتی را کسی منکر نیست.لطفا این را با گاندو مقایسه نکنید.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 0
    چرا مسئولین نمی‌خوان گاندو پخش بشه؟ به کجا بر میخوره واقعا هدف از این همه نارضایتی چیه؟ حتما یه چیزی هست که مسئولین اینجوری مخالفت می‌کنند حالا که اینجوریه ماهم از گاندو حمایت می‌کنیم که بینیم این قصه تا کجا ادامه پیدا میکنه
  • علی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 0
    سلام گاندو کمر جاسوسان و جاسوس پروران را شکست علی الخصوص نوکران انگلیسی ها و چاکران ملکه را، این است علت دشمنی ها با گاندو
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 18
    فقط یه چیز میگم که اصلاح طلب اصولگرا دیگهههههههههه تموم ماجرا.یه سر سوزن دیگه فرق نمیکنن برای من
  • مهدی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    22 0
    گاندو دو و سه وچهار به کوری چشم خاینین و جاسوس ها و نفوذی ها معلومه وقتی خیانت دولت تزویر رو نشون بدی ناراحت میشه
  • مسعود IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    15 0
    اصلاحات خودش خراب هست دیگه نیازی نیست کسی خودشو به زحمت بندازه!!!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 0
    این مردم یکیش من،نه تلویزیون نگا میکنم ونه به سیاست کاری دارم ونه ازش سر در میارم ولی وقتی اتفاقی یک قسمت آنرا در عیددیدم عاشق سریال شدم ونشستم همه قسمتهاروچندین باردیدم من الانم نگا میکنم.
  • ناشکیبا IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    21 0
    هر روز یک تیتر از گاندو بزن. مدیونی اگر نزنی
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    12 0
    از پخش سریال گاندو خیلی ها میسوزند. بسوزید که زمان خاکستر شدنتان فرا رسیده....
  • ابوعطا RO ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 17
    من اصلا این سریال رو به خاطر سیاسی کردن سیمای میلی نگاه نکردم ومطمئنم که بیشترین دغدغه سازندگان آن که ازپول بیت المال هزینه کرده اند ضربه زدن به دولت و اصلاحات بوده همراه با چاشنی اصول گرایی تا پرداختن به اصل ماجرای جاسوس بازی. ملت رو هالو فرض کرده اند
  • علی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    16 0
    با فشار زیاد دولتی ها و اصلاحات چی ها ادامه پخش سریال متوقف شد تا راحت بتونن ملت رو گول بزنن و رای بخرن متاسفم برای اطلاحات چی ها و افرادی که کاری بلد نیستن و فقط با ننه من غریبم بازی رای می خرن و آخر هم از عالم و آدم طلب کارن
  • ای بی US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    6 5
    رسانه جهت دار اصلا اعتباری برای شما قائل نیستم
  • D IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    31 0
    گاندو بخشی از یک واقعیت از جریان نفوذ در میان دلدادگان به غرب است
  • م. IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 0
    سریال بسیار جالب و پرمعنایی بود.ما همه جور سریالی می بینم.حالا چرا بعضیا برای یک سریال به دلیل بیان کینه دشمن آنقدر ناراحت می شن
  • علی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    16 0
    سریال گاندو کاملا" واقعی است و آقایان اگر سانسور نمی کردند خیلی از واقعیت های دیگر برملا میشد
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 24
    با پخش این سریال بیشتر مشخص شد ک صدا سیما دروغگو و طرفدار یک طیف خاص هست ک خود باعث بی اعتمادی بیشتر ملت میشود
  • قاسم IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    11 1
    سریال خوببه ... دست های کثیف اصلاحطلبها رو در مزدوری داره رو می کنه
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    9 0
    مردم با فشار گرانی حال ديدن طنز وسریال کمدی ندارن الان چیزی که نیاز هست شناخت دزدان وجاسوسان هستش تا مردم قضاوت بهتری داشته باشن
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    12 7
    دیگه مردم گول این سیاه بازیا رو نمیخورن منتظر مشارکت ۱۰ درصدی ملت باشید!
  • علی مستعار IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    8 1
    حلا چرا شما اینقدر به خودتون گرفتین نگه ای کلک خبریه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    14 3
    اصلاحطلبان بیشرف حتی یه نقد کوچیک رو تحمل نمی کنن
  • ایرانی GB ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    10 2
    سربازان گمنام شما خائنین راتحت نظردارد بنویسید وخیانتکاری راادامه دهیدبموقع سر خائن بالای دارمیرود
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    13 2
    دمت سربازهای گمنام گرم نقش محمد واقعا عاشقتم
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    52 4
    ان‌شاءالله به زودی با تیترهاتون در جهنم محشور میشید. گاندو مظلوم هست نیازی به مظلوم نمایی ندارد اما مظلوم مقتدر و عاقل است.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 5
    همه یه کنار مامورین محترم موتور ها رو تو همه جا پارک میکردن کلاه ایمنی رو هم رو فرمون میزاشتن بدون قفل کردن یعنی این همه امنیت داریم
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 0
      مظلوم ملت ایران هستن فقط همین
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    11 1
    من این سریال و ندیدمش ولی سریالی که وزیر امور خارجه میگه همش دروغه را نمیدونم ما مردم عادی باید باور کنیم؟؟!
  • حجت IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    15 1
    به شخصه که آدم جناحی نیستم، و معمولا صفحه خبر آنلاین مطالعه میکنم متاسفم بابت تحلیل و جانبداری سیاسی کوری که در این گزارش و تحلیل وجود داشت. هر آنچه که بود بخشی از واقعیت بود،چه با فرض محال به یکباره به لیست برنامه ها و پخش شبکه ۳اصافه شده باشه و چه کامل ساخته نشده بود سریال، چرا از واقعیت های نگفتین،چراااا، واقعا ، به شعور مخاطب توهین کردی شما با این گزارش یکی از مخاطبان خاص خودتون که همیشه از خبر آنلاین تعریف کرده به راحتی از دست دادین، شاید شما بدتر از رجانیوز شدید ،متاسفم
  • فاطمه IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    4 0
    قشنگ معلومه طرف دولتی...اتفاقا پوز دولتو ب خاک زدن با سریال گاندو دمشون گرم.
  • علی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 18
    مثل اینکه عوامل گاندو برای نظرسازی در این سایت فعال شده و از آن تعریف و تجمید می کنند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    12 2
    آفرین بر آقای رضا بشارت واقعا دروغگوی اصلی این خبر آنلاینی ها هستن نه گاندو گاندو 2 سریال بسیار پر مخاطب وکاملا منطبق بر واقعیات است اما به مذاق دولتی ها خوش نیامد چون بی کفایتیشان آشکار میشود
  • سجاد IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    8 3
    شماها با ای حاشیه سازی ها افکار رو از اصل موضوع که جاسوسی گسترده در بدنه دولت هست رو منحرف میکنید . به نظرتون اگه گاندو دروغ بود دولتی ها به همین آسانی کنار میامدن ؟ یا مثل عباسی ها و ... روانه زندانش میکردن ؟
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    7 7
    اصلاح طلبها کجای کارشون درسته! که این سریال خرابش کنه
  • ححح IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    11 8
    گاندو لهترین فیلم و واقعی بود
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 37
    با گاندو ماندو مشکلات حل نمیشود کسی محاکمه و مجازات نمیشود بیت المال غارت شده برمیگردد توطئه ها خنثی نمیشود باید واقع بین و سریع و صریح بود و فرصت سوزی نکرد
  • آرش سعادت جو TR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 5
    مردمو سرگرم میکنن الکی با این دعواهای زرگری چه حسن کچل چه کچل حسن جمع کنین بساط چپ وراست مسخررو جمع کنین بساط اصلاح طلب اصولگرارو به داد مردم برسین برنامه ریزیای مسخرتون دیگه رنگی نداره واسه مردم خجالت بکشین واسه من کپی جیمز باند نساز به چه درد من میخوره چپ و راست اصلاح یا اصول پول کجاست اقتصاد کو بدبختی مردم کجاست فساد و فحشا و تن فروشی فقر و اعتیاد و نداری و بدبختی و سرشکستگی و ناامیدی و خودکشی تا کجا تهش برای همه مرگه اما زودتر لطف نکنین عذاب جهنموبرای مردم ایران گاندو ده را هم بسازی هزارم بسازی اول جیب مردم بدبختی مردم بعد بقیه چیزا خجالت داره به خدا هر چند که درج نمیشه این نظر متاسفم متاسفم متاسف
  • حسین IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    14 4
    چقدر تابلو هست نویسنده این مقاله طرفدار دولت هست واقعا متاسفم برات چون داری به شعور یه ملت توهین میکنی این دولت چه حسنی داشته که ازش دفاع میکنی فقط بدون گاندو گوشه ای از گاف های این دولت بوده بقیش رو دولت بعدی که بیاد رو میکنه
  • من IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    9 3
    طرفدار دولتی خانم مهسا سرتم کردی زیر برف فکرکردی کسی نمیبینتت بنده خدا همه میدونن چرا گاندو پخش نشد تو دیگه اومدی با ی متن میخوای درستش کنی فقط خدا میدونه این دولت چقدر ضربه به ایران و انقلاب و اسلام زده گاندو جزکوچیکی از اونه الانم که گفتن بعد انتخابات بقیه شو میگذاریم که یعنی تا اونوقت هر خائنی به خیال خامشون از این دولت اومده باشه بالا و همه چیز تموم شده باشه..شمام حرف بیخود نزن
  • علی IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    15 2
    مخالفان گاندو بهره مندان از رانت های دولتی هستند
  • عباس IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    20 2
    بنام خداسلام خبرانلاین تا حالا چند مقاله درباره گاندو نوشته که سریال گاندو را تحقیر و نابود کند ولی شما هرچه تلاش کنید نمی توانید سلیقه و رای و نظر مردم را عوض کنید. لطفاخود رابیش از این ضایع نکنیدبگذارید حقایق گفته شودهرچندکمی ازان. ممنون
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    48 4
    با این متن معلوم شد آقایون چقدر نفوذ دارن خدا به داد ملت برسه
  • جلیل رسولی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    10 2
    گاندوپخش نشدچون دولت به رسانه ملی فشارآوردهمانطورکه سال۹۶آقای روحانی به قوه قضائیه هشدارداددر صورت دستگیری برادرش حسین فریدون قبل ازانتخابات اعلام جنگ میکند.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    13 4
    واقعا امام خمینی فرمودند نگذارید مملکت دست نااهلان بیوفته متاسفانه افتاد مردم ایران بابصیرتن تشخیص میدن چی درست وچی نادرسته گاندو هم نباشه دستتون خیلی وقته برا مردم رو شده
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    39 4
    ایقدر دعوا برای چیه؟ این همه تعصب برای چیه؟ حالا این همه مشکل تو مملکت هست این هم روش.حتی این سریال اگر واقعی هم نباشه مردم سرگرم شدن واین خودش خوب بود.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    26 3
    چقدر چرت و پرت گفتید مشخص بود بد سوختید شاید نظرم و منتشر نکنید اما بدونید دروغ و... آدم و رسوا می‌کنه
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    11 6
    سریال خیلی خوبی بود، قوی و جذاب، موضوعات عالی و صادقانه از سانسور عبارت های مشخص تا چندین دقیقه دیر روی آنتن رفتن که صدای بازیگر ها رو هم دراورد، و تبلیغات طولانی و پخش کردن کلیپ و گزارش مردمی بین سریال گویای سانسور نشدن و دروغ بودنی که ادعای شماست بود...
  • گاندو دوست IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    11 4
    گاندو داستانی واقعی است که داره شما را اگاه میکنه
  • مجید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    13 5
    همین سربازان گمنام اگه نبودن بدبختها الان امنیت هم نداشتین
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    10 2
    گاندو عالی بود اما خائنان و جاسوسان ملعون از رسوا شدن می ترسند طبیعی است
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      12 0
      من عاشق فیلم گاندو هستم فیلم خیلللللی خوبی آنقدر که من می‌خوام پلیس امنیتی را بخونم وقعن کی میگه بده هرکس که میگه از چیزی سر در نمیارم هر چقدر میخواد فش بده مهم نیست من این فیلم رو دوست دارم ومحکم پشتش وایسادم این فیلم بی نظیر تا خلا فیلمی به این خوبی ندیدم از بازیگران خویش متشکرم آقای وحید رهبانی آقای مجید نوروزی آقای علی افشار داریوش فرهنگ از همی شما متشکرم عالیییییییییییییی
  • انقلابی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    13 4
    شمایی که میگی با حرام کردن بیت المال این سریال رو ساختن و از روی صداقت نبوده شما اول به من بگو تو ایرانی هستی که در مورد کشور ما نظر میدی یا نه؟ اصلا به بقیه کشور ها چه ربطی داره که ایرانی ها چیکار میکنن سرتون تو لاک خودتون باشه.. دوم این که اول نظر مردم مهمه نظر مردم واقع بین هم اینه که این سریال شفافیت سازی کرد برای انتخابات و سوم مهم این نیس که یک سریال دیگه رو نگذاشتن به جاش یک سریال دیگه را گذاشتن ما کاری نداریم که این سریال چی هست مهم اینه که این سریال واقعیت رو نشون داد و به درد مردم میخوره و الان هم به درد میخوره نه بعد انتخابات اونایی که میگن بعد انتخابات نشون بدن دارن زورشون رو میزنن که دوباره این انتخابات به نفع خودشون باشه و در آخر خیلی حرف هست ... ولی یک نصیحت میکنم اول سرتون تو لاک خودتون باشه دوم مردم ایران به این مضخرفات اروپایی ها اهمیت نمیدن و بدون این حرف ها نه تنها مردم رو گول نمیزنه بلکه به اون چیزی که باور دارن بیشتر اعتقاد پیدا میکنن البته این حرف فقط برای مردمی هستش که واقعا مردن نه نامرد و وطن فروش
  • ندا IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    13 5
    ‌آفرین کنایه خوبی بود اینا که میگفتن کسی صدا سیما نگا نمیکنه واقعا الان چرا باید نگران گاندو باشن؟قطعا چون رسواشون کرده و این روزنامه طرفدار اصلاحات داره ماله کشی میکنه دمت گرم گاندو ساز
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    این دولت جاسوس پرور و جاسوس محور قابل دفاع نیست .....
  • محمد RU ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    خبرانلاین هم مثل بعضی مسئولان خائن،ظاهراجیره خوراونطرفیهاست.کارش شده فقط علیه گاندوتیترومطلب زدن.فرداپس فرداست که گند روابطش با اونطرفیها دربیاد که اینقدمیترسه وفضارومسموم میکنه.ولی مردم دیگه خام چهارنفر زرد نویس نمیشن وخوب میتونن بدوخوب روتشخیص بدن
  • artin IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    4 0
    هرچقدر هم صدای مردم رو ساکت کنید و مخالفان دیکتاتوری خودتون رو سرکوب، مردم بیشتر آگاه میشن که شما جماعت غربگدا چه آدمایی هستین
    • حماد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      0 1
      کی به کی میگه دیکتاتور
  • سحر IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    بهترین سریال هست عالی
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 4
    اصلا نگاه نکردیم ازاین سریال های پر از دروغ ودشمن ساز بدمون میاد به جای اون یه سریال بسازن که تواین چهل وخورده ای سال چی به سر ایران وایرانی آوردن
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    4 0
    سلام ببخشید کی قانون گذاری کرده که تو نوروز حتما همه باید بشینن طنز ببینن شاید من با فیلم اطلاعاتی بیشتر کیف کنم چه اجباریه حتما طنز ببینم
  • زهرا IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    سلام.ماشاالله به این همه غیرت.هروقت شماهاافتادین من جون هم احتیاج به دشمن نیست بعدش هم اونایی که دم ازآمریکاوخوشبختی توش میزنید.چراتواین اوضاع کرونابدبختیاشون نمیبینیت.شبکه های ماهواره ای خوب تونستن کارشون انجام بدن.نمیگم کشورماگل وبلبله اماایقدتوهین نکنید..فیلم گاندوداره خراب کاریهارورومیکنه امیدوارم ادامش پخش بشه.هرکسی توهین به کشورکنه جزخائنین حسابه.والاتاحالانشنیدم مردم بقیه کشورهابه کشورشون خیانت کنن غیرایرانیا
  • ناشناس IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    والا این خبر انلاین هم سرش تو آخور دولت هست معلومه بهت میماسه که اینجوری از این دولت بی کفایت حمایت میکنید. هر چی باشه جیره خوره این دولتین گاندو سریالی هست هر چی این دولت گند بالا اورده داره رو نمایی میکنه با این سانسور شدید هم با نگذاشتن اون گندهای که زدن به تصویر بکشن
    • زهرا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      0 0
      انشاالله خداشفابده.بنظرم کشورمابایدموشکاش براخائنین داخلی اماده کنه نه کشورای دشمن.والا
  • سرباز وطن IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    تمام سریال گاندو چه گاندو 1چه 2 واقعی بوده .
  • مردم IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    12 0
    مطمئنم که سریال عالی گاندو با وجود تلاش های شما برای خراب کردنش روی نظر مردم نسبت به عملکرد غیر عاقلانه دولت تاثیر گذاشته و در آینده انتخابهای بهتری برای کشور شاهد خوایم بود...آفرین به گاندویی ها
  • جعفر IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    2 9
    چرتوپرت
  • احسان IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    2 0
    فیلم گاندو برای من یک نتیجه گیری داشت و اونم اینکه وقتی نمی تونم وقایع روز رو که خودم در حال حاضر در عصرش وجود دارم رو به طور کامل ببینم چطور به فیلم هایی که از دوران گذشته روایت می کنه اعتماد کنم
  • عبدالله IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    گاندو عالیه باز هم باید از این سریالها بسازند اما یک سوال چه کسی مقصره در تصمیم گیری شل وول درباره ی سفرهای نوروزی که منجر به خیز چهارم کرونا با این شدت شد فکر کنم باید تحقیق بشه در ضمن مرگ بر بریتانیای صغیر
  • وطن پرست،وطن فروش IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    اگه مهم مردم هستند،خوب گاندو یکی از پر بیننده ترینها شده!اگرم مث همیشه دوس دارین جای مردم انتخاب کنین که هیچ!دوما،نویسنده عزیز با چ سوز و گدازی متن رو نوشتی،بوی سوختگی از همه جاش داره میزنه بیرون
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    8 0
    لعنت به هر چی اصلاح طلب خائن که کشور و به گند کشوندن
  • تا ابد گاندویی ام IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    3 0
    خبر آنلاین از تو بعیده پخش این خبر حالا اگه جرعت داری پیام منو پخش کن گاندو نمی‌خواسته در مورد دولت صحبت کنه و قصد خواستی نداشته و فقط واقعیت رو گفته و سربازان امام زمان عجل الله که ما فراموششون میکنیم رو به تصویر کشیده
  • جانم فدای رهبر IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    بعضی ها ظرفیت شنیدن انتقاد رو ندارن #گاندوسازان_مچکریم
  • حسین IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    گاندو صدای در گلو خفته مردمی بود که در صف مرغ اسیرشان کردید تا فراموش کنند چه خیانت هایی در حشان شد اگه آقایان مدعی بر دروغین بودن این سریال هستن پس چرا به تمامی دعوت نامه ها که برای صحبت درمورد عملکردشان (مخصوصا درمورد برجام نا فرجام) از طرف پربیننده ترین برنامه های گفتگو محور جا میزنن ؟! چه توجیهی برای توقف این سریال و حتی برنامه هایی مثل جهان آرا دارن ؟! این بود آزادی؟ این بود ضدفیلترینگ؟ . . پ.ن: این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
  • فامیل دور IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    خبر انلاین کسی که اهل فن باشه از سابقه شما به خوبی اطلاع داره که جچور جانوری هستی..... و بعد اول برو دروغ ها و شایعاتی رو که جا حلوا شیرین به مغز بقیه خوروندی پاک کن بعد بیا از فیلمی با این حجم از طرفدار تخریب و شروع کن قبل گاندو هم کور نبودیم ببینیم دولت اصلاحات شده منبع جاسوسان .....
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    4 0
    شما راست میگی ... مملکت پر از نفوذی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    دروغه گاندو اصلا مظلوم نمیکنه صدای دی گلو مانده مردمه
  • ناشناس IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    برام جالبه،خبر آنلاین وابسته به کجاس و از چی سوخته که اینقدر علیه گاندو مطلب میزاره
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    باشه، گوشامونم درازه
  • ز IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    5 0
    تو چقد پول گرفتی تا اینو بنویسی؟؟ جیره خوار دولت روحانی !!!
  • مهران IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    3 0
    بابا جاسوس این حرف ها بماند اینا ناراحتند چرا گفتن بچه‌های مسئولین در کشورهای آمریکا و اروپا هستند و باید این مسیولین برکنار شوند چون دلشان بیشتر در کشور فرزندانشان است تا ایران
  • مهدیار IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    6 0
    اینا همش حرف بی سند که شما می‌زنید. کیه که ندونه خبرآنلاین وابسه به دارودسته کلیدسازه؟!
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    4 2
    چرا مظلومند چون اصلاح طلبان ظالممد و حق الناس گردنشون و من یکی هرگز حلال نمی کنمشون حتی اگر برم جهنم
  • سين جيم IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    7 1
    اصلا هم معلوم نیست شما دارید خودتونو به در و دیوار میزنید که بگید گاندو افراطیه و برای دولت مظلوم نمایی کنید!!!... به قول دوستمون از نظر شما که کسی اصلا صدا وسیما نگاه نمیکنه. پس خیلی حرص نخورید
  • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 0
    خبر آنلاین تو چقدر از دولت خائن حمایت میکنی !!!! دولت شما را چند خریده ؟!!! هر کی از چهره دولت خائن رونمایی کنه با تبلیغات شما تخریب میشه؟؟؟ عجبا!!!!
  • معصومه IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 0
    من می‌گویم که سریال گاندو رو هرچه زودتر پخش کنند و بقیه سریال گاندو 2 رو گخش کنندندو با تشکر از علی افشار و وحید رهبانی و جواد افشار من عاشق این فیلمم و رشته ام دوست دارم پلیس امنیتی باشم
  • آهو IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 0
    یعنی واقعا ضایع تر از این نمیشد نوشت!!! هه! خوبه نویسنده و تهیه کننده گاندو گفتن واسه همه حرفاشون سند و مدرک دارن! گاندو رو ساختن که دولت رو تخریب کنند!؟ مگه چیزی مونده از این دولت فاسد بی عرضه؟؟؟؟ یک مرغ و تخم مرغ رو بلد نیستن مدیریت کنید میگن تخریب!؟؟؟ این دولت خودش از پایه تخریب شده هست!!! اینکه شما اینقدر ضایع گفتین حواشی ایجاد شده تا گاندو پرمخاطب بشه مسخره ترین چیزیه که میشد گفت! شما دردتون گرفته چون گاندو متاسفانه داره راست میگه!!! نمی‌خواین ببینید حیثیت براتون نمونده؛واسه همین ناراحتین! گاندو تماماً واقعیت هست! شما چشماتون رو باز کنید متوجه میشوید!!!!
  • من رویای خیس IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    سریال گاندو در حال فیلمبرداری بود که گفتن یا عید پخش می کنیم یا هیچی تند باشید .مجبور کردن تو اون تایم پخش بشه رو چرا نمی گید
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 0
    واقعا که اصلا مظلوم نمایی نمیکنه بهترین سریال
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    خداروشکر حداقل یک سریال بدرد بخور مثل گاندو پخش شد حالا که مردم خیلی ازاین سریال بخاطر نشون دادن حقایق راضین شما خبرگزاری نسبتا محترم چرا ناراحتی شما برای بالا دستی هاتون ناراحتید که جلوی مردم بی آبرو شدن!؟
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    من نتونستم این سریالو ببینم ولی همینکه یعده از افساد طلبا دارن میسوزن معلومه افشارگریهاش تا حدودی درستع بجای اینکه برین کاراتونو درست کنید عملکرداتونو درست کنید اومدین میگین مطلومنماییو فلان برین خجالت بکشید ازخدا بترسید اینهمه باعث وبانی بدبختی مردم شدین بازم ازرو نمیرید خدا ریشه ی هرچی ظالم احمق دزد مزدور واختلاسگرو از سر این مردم کم کنه الهی امین