سفر به درون مغز در تنها باشگاه مغزپژوهی دنیا 

مدیرعامل درخت سپید می‌گوید: تنها باشگاه مغز پژوهی در خاورمیانه که جزء معدود مراکز علمی و پژوهشی در دنیا است که برروی افزایش قدرت و عملکرد مغز با رویکرد بین رشته ایی متمرکز است.

 مهندس سپهر صادقی مدیرعامل و ایده پرداز درخت سپید در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای حضار اظهار کرد: در درخت سپید با داستانی واقعی از زندگی انسانها روبه رو هستید . 

وی گفت: ما اینجا با تغییر قصه افراد ،داستان واقعی زندگی کسانی را میسازیم که با کمک معجزه انعطاف پذیری مغزی توانستند ذهن خود را از راههای میانبر بازسازی کنند تا انسانها انگونه که می‌خواهند بهترین داستان زندگی خود را تشکیل دهند.

خانم دکتر استکی مدیر بخش علمی-پژوهشی درخت سپید در ادامه این نشست خبری ضمن اشاره به فعالیتهای این موسسه گفت: ماموریت ما در باشگاه مغز پژوهی سفر به درون مغز است.مغز مهمترین دارایی بشر بوده و توجه به توانمندی های دانش آموزان و کودکان این سرزمین و رشد و موفقیت آنها وظیفه تک تک ماست.

وی ادامه داد: برخی ازقابلیت های مغز قابل تغییر است ولی تمرکز روی نرم افزار مغز مهم ترین امر است.یعنی آدمها باید به مغز خودشان غذای خوب هدیه دهند .

محیط های غنی شد، بچه های با هوش تری را خلق میکند. 

به گفته وی بچه ها به صورت طبیعی یادگیرنده  هستند پس لازم است محیطی با چالش های مختلف را تجربه کنند.

مدیرعامل درخت سپید تصریح کرد: میدانیم چشم خطا نمی کند و این مغز است که خطا میکند. پس فعالیت های آموزشی با توجه به چگونگی یادگیری مغز باید پایه ریزی شود.

 مهندس صادقی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دستاوردها ی درخت سپید گفت: این موسسه تنها باشگاه مغز پژوهی درخاورمیانه  و جزء معدود مراکز علمی و پژوهشی در دنیا است که برروی افزایش قدرت و عملکرد مغز با رویکرد بین رشته ایی متمرکز است.

سفر به درون مغز در تنها باشگاه مغزپژوهی دنیا 

صادقی افزود: این موسسه تحقیقاتی با داشتن بیش از 30 متخصص در زمینه های روانشناسی، عصب روانشناسی، هنری، حرکتی، رشد و آموزشی در  حال فعالیت بوده و به بیش از 400 کودک و بزرگسال در  زمینه افزایش توانایی هوشی، رشد توانمندی های شناختی مانند دقت، توجه، تمرکز، خلاقیت و حافظه و تنظیم هیجانی کمک نموده است . 

وی با تاکید بر این نکته که باتوجه به اینکه اکثر مراکز با رویکرد اختلالات فعالیت می کنند تاکید کرد: اما درخت سپید تنها مرکز با رویکرد افزایش توانمندی می باشد. 

خانم دکتر استکی اضافه کرد: البته این مرکز در بخش اختلالات نیز موفق بوده و با بسیاری از تشخیص های اشتباه که سبب می شد کودکان با مداربندی های اشتباه مغزی در طول عمر خود مواجهه باشند کمک نموده تا به زندگی عادی باز گردند و گاها در توانمندی های بالا نیز قرار گیرند.

به گفته مهندس صادقی موسسه مغز پژوهی درخت سپید یک موسسه علمی - تحقیقاتی است که با استفاده از اخرین دستاوردهای علمی دنیا و هم راستا با بروزترین پژوهش های این حوزه ، ارتقا توانمندی های مغز را امکان پذیر می نماید.

مدیرعامل درخت سپید با اشاره به  وظایف اصلی این مرکز اظهار کرد: توانمندی های یادگیری و  اموزشی، بهبود تمرکز، توجه، کنترل هیجانات، خشم، ارتباطات موثر، زبان دوم تنها بخشی از وظایف کاربردی موسسه می باشد.

خانم دکتر استکی تاکید کرد: رشد و توسعه توانمندی های مغزی کودکان و دانش اموزان این سرزمین از جمله رسالت های باشگاه مغز پژوهی درخت سپید است.

مهندس صادقی با تاکید بر به روز بودن استراتژیهای موسسه گفت: استراتژی‌های بکار رفته در این موسسه تحقیقاتی کاملا هم سو با استانداردهای جهانی است و سازمانهای حمایت کننده و مشارکت کننده آن به صورت جهانی در حال فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: مرکز تحقیقات مغز پژوهی درخت سپید با سازمانهای داخلی و خارجی زیادی مشارکت دارد .

سفر به درون مغز در تنها باشگاه مغزپژوهی دنیا 

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1501546