حسنی:وفور موادغذایی در بازار بنکداران/روغن هست اما گرانفروشی داریم

در آستانه ماه‌ رمضان، معمولا تهیه مواد غذایی ارزان و با قیمت مصوب تبدیل به یکی از مهمترین دغدغه های مردم می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد در بازار مواد غذایی و بنکداران خوشبختانه کمبود کالایی وجود ندارد اما به دلیل مشکلات اقتصادی میزان خرید مردم نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: 

رئیس اتاق اصناف خبرداد: تامین کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان / شکر8700 تومان شد

با توجه به پرهزینه بودن فروردین ماه، باید منتظر فرارسیدن اردیبهشت و دریافت حقوق ها بود زیرا تجربه ثابت کرده معمولا در ابتدای هر ماه و با واریز حقوق ها، میزان تمایل شهروندان برای خرید مواد غذایی و کالاهای اساسی بیشتر می شود.

در فرصت یک هفته ای تا فرارسیدن این ماه مبارک، مسوولان مختلف اعلام کرده اند که برنامه ریزی های مناسبی برای تامین مواد غذایی و کالاهای اساسی با قیمت های مصوب صورت گرفته و نگرانی بابت کمبود این محصولات وجود ندارد.

فروش کالاهای اساسی بیش از نرخ مصوب، ممنوع!

به طوری که رئیس اتاق اصناف ایران با بیان  اینکه برای ماه رمضان برنامه‌ریزی شده است و کمبودی در زمینه ارزاق و کالاها نداریم، اظهار کرد: کالاهایی که مشمول قیمت‌گذاری است مثل برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، زولبیا و بامیه، آش و حلیم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار توزیع و عرضه می‌شود.

قاسم نوده فراهانی درباره وضع قیمت‌ها هم گفت: برنج هندی 18 هزار و 500 تومان، برنج تایلندی 12 هزار و 500 تومان، شکر 8 هزار و 700 تومان است و هیچ کس حق ندارد گران‌تر بفروشد.

وی با اشاره به توزیع 18 کالای مشمول در همه فروشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان به فروشندگان و اصناف توصیه کرد به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، کالاها را با حداقل سود ممکن عرضه کنند و از ثواب این ماه بهره ببرند.

در پایان فروردین ماه، شاهد افزایش میزان خرید در بازار بنکداران خواهیم بود

 دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی: وفور مواد غذایی در بازار بنکداران /روغن هست اما گرانفروشی داریم

 ذخیره 136 هزار تن خرما برای ماه رمضان

عباس قبادی،دبیر ستاد تنظیم بازار هم با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان از ماه‌ها قبل گفت: 136 هزار تن محصول خرما در انبارها و سردخانه‌ها موجود است و طرح توزیع آن‌ها داده شده است و هر استان بر اساس نیاز، سهمیه برنج، شکر و روغن‌نباتی دارد.

رصد بازار تا پایان ماه رمضان

محمدعلی اسفنانی، معاون سازمان تعزیرات نیز با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروز تا پایان ماه رمضان گفت: ظرفیت گشت‌ها را افزایش داده‌ایم و تخلفات را رصد می‌کنیم و در مناطقی که کالاها، عمده توزیع و عرضه می‌شود به‌جای گشت سیار، واحدِ مستقر خواهیم داشت.

 دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی: وفور مواد غذایی در بازار بنکداران /روغن هست اما گرانفروشی داریم

وفور  مواد غذایی در بازار

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز درباره وضعیت بازار به خبرآنلاین گفت: شرایط بازار در آستانه ماه رمضان تقریبا سایر ماه‌های گذشته است زیرا بازار کشش افزایش قیمت نداشته و همچنین مردم توانایی خرید مواد غذایی به میزان بیشتر را ندارند. 

قاسم‌علی حسنی افزود: فعلا شرایط بازار در آستانه ماه رمضان با سایر ایام سال تغییری نداشته و باید در نظر داشت که عده ای از شهروندان در پایان ماه و با دریافت حقوق نسبت به خرید مواد غذایی و کالاهای اساسی اقدام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: احتمالا در پایان فروردین ماه، شاهد افزایش میزان خرید در بازار بنکداران خواهیم بود.

قاسمی بیان کرد: در روزهایی که از سال 1400 گذشته هیچ افزایش قیمتی در بازار بنکداران مواد غذایی رخ نداده است.

در زمینه تامین مواد غذایی مانند برنج و شکر و ... هیچ محدودیت و کمبودی در بازار وجود ندارد

وی درباره قیمت های تصویب شده از سوی ستاد تنظیم بازار به مناسبت ماه رمضان بیان کرد:  به حتم قیمت‌هایی که رئیس اتاق اصناف و ستاد تنظیم بازار اعلام کرده اند در بازار اجرایی می شود و کالاها با قیمت مصوب به دست مصرف کننده خواهند رسید.

نبود محدودیت برای تامین مواد غذایی

 دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی خاطرنشان کرد: در زمینه تامین مواد غذایی مانند برنج و شکر و ... هیچ محدودیت و کمبودی در بازار وجود ندارد و کالا به میزان کافی وجود دارد و خرید و فروش نیز انجام می شود.

 دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی: وفور مواد غذایی در بازار بنکداران /روغن هست اما گرانفروشی داریم

کمبود روغن خیر؛ گرانفروشی آری

قاسمی درباره وضعیت بازار روغن عنوان کرد: بحث کمبود روغن در بازار وجود ندارد بلکه متاسفانه در برخی موارد شاهد گرانفروشی هستیم زیرا اگر کمبود کالا مطرح باشد باید پرسید چرا با قیمت آزاد می توان به هر میزان نسبت به خرید روغن اقدام کرد؟ بنابراین در بازار روغن گرانفروشی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: البته در زمینه روغن جامد تا حدودی شاهد کمبود این کالا هستیم و نمی توان این مساله را انکار کرد اما در مورد روغن مایع کمبود کالا وجود ندارد.

فعالیت صنف بنکداران در روزهای قرمز کرونایی

وی درباره تاثیر وضعیت قرمز شدن پایتخت در اثر شیوع گسترده ویروس کرونا بر نحوه فعالیت صنف بنکداران توضیح داد: از روزی که کرونا در کشور شیوع یافته تا کنون، بازار مواد غذایی و همکاران ما در این صنف، هیچ وقت تعطیل نبوده اند و در شرایط فعلی نیز به کار خود ادامه خواهند داد.

خطر کرونا در کمین شهروندان

مسوولان مختلف تاکید دارند که مواد غذایی به وفور وجود دارد اما بررسی های میدانی نشان می دهد در فروشگاه ها و واحدهای صنفی محلی، برخی کالاها مانند روغن یافت نمی شود و یا بکمبود وجود دارد و شهروندان با مشکلاتی در زمینه تامین مواجه شده اند و گویا مجبورند برای تهیه روغن در شرایط قرمز کرونایی به بازار بنکداران مراجعه کنند که می تواند موجب افزایش تردد و تراکم جمعیت در این مراکز شود.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =