حریرچی: به تعطیلی مشاغل شهرهای قرمز به خصوص تهران اعتنا نمی‌شود

ایرنا نوشت: معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۵ درصد کشور در وضعیت قرمز و نارنجی هستند اما محدودیت‌های مشاغل در این شهرها به خصوص تهران رعایت نمی‌شود.

ایرج حریرچی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: اکنون ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و فقط ۱۱ شهرستان آبی هستند در واقع ۸۵ درصد کشور در وضعیت قرمز و نارنجی است اما محدودیت های مصوب ستاد ملی کرونا برای مشاغل گروه دو در شهرهای قرمز و محدودیت فعالیت مشاغل گروه ۳ در شهرهای نارنجی رعایت نمی شود و به خصوص وضعیت تهران قابل قبول نیست.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا در شهرهای قرمز از زمان اعلام این وضعیت باید مشاغل گروه دو شامل بوستانها، مراکز تفریحی، پاساژها، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ (مال ها)، بازارهای موقت روز و محلی، مراکز شماره گذاری و خرید و فروش خودرو، آرایشگاه های زنانه و مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی، فروش و موکت، کفپوش، لوازم خانگی، حوله، مبلمان، در و پنجره، لوازم کادویی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب و محصولات فرهنگی، آتلیه عکاسی، مشاوران املاک، رستوران ها و اغذیه فروشی ها، کافی شاپ ها، باشگاهها و مراکز فروش ملزومات بدنسازی، مراکز فروش انواع پوشاک، طلا و جواهر، نقره، کالاهای دست دوم، سمساری ها، خدمات چاپ دیجیتال، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، قنادی و شیرینی پزی ها تر و خشک، مراکز فروش آبمیوه بستی و مشاغل مشابه و آموزشگاههای رانندگی باید تعطیل باشند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: دستگاه مسئول برای تعطیل بودن این مراکز وزارت صنعت، معدن و تجارت است و اتحادیه ها و انجمن های صنفی باید در این زمینه همکاری کنند و مسئولیت نظارت نیز با وزارت بهداشت است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده این تخلفات موارد را به سازمانهای مسئول و ناظر گزارش کنند.

وی گفت: در شهرهای نارنجی مشاغل گروه سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها با پذیرش بیش از ۱۰ نفر و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، بنگاههای املاک و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری باید تعطیل باشند.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    25 0
    من برای یک شرکت خصوصی کار میکنم دفعه پیش که در ابان و اذر مشاغل گروه 2 تا 4 را تعطیل کردند مدیران شرکت گفتند باید سر کار بیاید
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    14 12
    ببخشید جمعه 81 هزار نفر آزمون وکالت دارند تمام شغلها خودشون رو در گروه یک جا دادند کی باید باعث توجه بشه؟ رسما تعطیل کنید با ایما و شاره که نمیشه
  • پدرام IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 18
    اقا حریرچی بیخیال ماشین را بنزین بزن برو جاده چالوس داداشم
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    16 19
    مگر دولت حمایتی از اصناف میکند که اصناف تعطیل کنند؟؟؟؟؟؟؟
  • علی US ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    11 24
    آقای حریرچی ترک بازی درنیار خرج خونه کرایه خونه وخرج های دیگه رو چه جوری تامین کندخودت که مشکل نداری انقدرحرافی نکن به جاش برو بگو واکسن تهیه کند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    6 23
    بهتر که اعتنا نمیشه.چرا خساراتش رو کسبه باید بدن
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    12 1
    مدیران به مصوبات ستاد کرونا در شهرهای قرمز ونارنجی توجهی نمی کنند ونسبت به سلامتی کارکنان احساس مسیولیت نمی کنند وکارکنان را در شهرهای قرمز ونارنجی به به یک سوم وحتی نصف هم کاهش نداده اند وتمام کارکنان را مجبور می کنند سر کار حاضرشوند از مسئولین ستاد کرونا استدعا داریم با مدیران متلف برخورد شود.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    18 3
    خواهشمندیم در شهر های نارنجی وقرمز ساعات کاری کارکنان به نحو مقتضی حذف شود.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    40 0
    جناب اقای حریرچی عزیز مگر شما پیش بینی شیوع بیماری کرونا وافزایش فوتی ها در نتیجه آزاد کردن سفرهای نوروزی را نکرده بودید ؟ اگر به حرفهای شما اعتنایی نمی شود قاطعانه استعفا بدهید ۰