دیدار وزیر آموزش و پرورش با معلمین منتخب آذربایجان‌غربی

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان آذربایجان‌غربی با معلمین منتخب استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش که بامداد امروز به ارومیه سفر کرده است، در نخستین برنامه خود از موزه دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی بازدید کرد.

دیدار وزیر آموزش و پرورش با معلمین منتخب آذربایجان‌غربی

حاجی میرزایی در ادامه برنامه‌های خود با معلمان آذربایجان‌غربی از بستر شاد گفت و گو کرد.
وی در این گفت و گو، گفت: نیازمند اندیشه معلمان هستیم و اندیشه معلمان نباید صرفا در معرفی کاستی‌ها بکار گرفته شود بلکه برای حل مسایل نیز باید دانش آنان بکار گرفته شود و معلمان باید از تجربیات خود ما را بهره مند کنند.
وی ادامه داد: استانی موفق است که جوشش اندیشه‌ها و تدبیرشان برای ورود به عرصه‌های گوناگون بیشتر از بقیه است.
حاجی میرزایی گفت: مسایل باید باهم فکری و همکاری حل شود و مساله ای حل می‌شود که درک مشترکی بین همه عوامل حل مساله باشد .
وی با اشاره به تلاش این نهاد برای برقراری عدالت آموزشی گفت: برای اینکه عدالت آموزشی را گسترش دهیم باید ایده های خلاق ارائه شود و این لشکر فرهیخته همه فعال باشند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مسایل حل می‌شود وقتی که اندیشه‌ها را روی هم گذاشته شود و عمیق فکر کردن به ابعاد مختلف و پیدا کردن راه حل سنجیده و عمیق پیش نیاز آن است و برای رفع این چالشها باید هیئت اندیشه ورز تشکیل شود و باهم بیاندیشند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه کرونا توانمندیهای بخش آموزش و پرورش را توسعه داد گفت: با شیوع بسماری کووید ۱۹ وارد عرصه ناشناخته شدیم و این کار تدریس را سخت و ذهنمان را درگیر کرد.
وی اضافه کرد: به رغم مخاطرات و کاستی های این وضعیت، همه جهش های دنیا با یک رویدادمهم شروع شده است.

وی در باره دغدغه‌های معلمی هم گفت: مادر کنار معلمان دانش سراییم و برای دفاع از حقوقشان تلاش می‌کنیم و کمک میکنیم حقوقشان احیا شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: وضعیت نیروی انسانی بسیار مهم است و بزرگترین گام در سند تحول ساماندهی نیروی انسانی است و همه کسانیکه قبل از سال ۱۳۹۲ با ما همکار ی می‌کردند تعیین تکلیف شدند و بقیه ماه های آینده تعیین تکلیف می شوند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما مصوبات صلاحیت معلمی را بررسی و ارائه کردیم و کسی بدون صلاحیت معلمی نمی‌تواند وارد آموزش و تدریس شود.
وی گفت: تلاش می شود انگیزه ای برای معلمان ایجاد شود تا افراد در مسیر کسب خلاقیتها قدم بردارند و اگر رتبه بندی به شیوه صحیح انجام شود تحولی عمیق را شاهد خواهیم بود.

شاد امن و سالم است

وزیر آموزش و پرورش در ادامه برنامه‌های خود با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار وزیر آموزش و پرورش با معلمین منتخب آذربایجان‌غربی

وی در این دیدار، محیط شبکه شاد را امن و سالم اعلام کرد و گفت: افراد در این برنامه با هویت‌های معلوم دراین شبکه فعال هستند.
وی اضفه کرد: تمام دروس پایه ها و فعالیهای اخلاقی و قرآنی در این شبکه پیش بینی شده و صدها هزار کانال روی این موضوعات در کشور کار می‌کند.
حاجی میرزایی افزود: بسیار نگران بودیم دوری از مدرسه موجب ترک تحصیل افراد شود و به مدیران مدرسه دستور پیگیری دادیم تا با خانواده ها در ارتباط باشند.
وی ادامه داد: برای بررسی میزان ترک تحصیل و یا عدم دسترسی به شبکه شاد، پنج درصد از جمعیت دانش آموزان را بررسی کردیم و در این بررسی(سه دهم درصد) دانش آموزان در شبکه حضور نداشتند که تاکید به حضور و پیگیری کردیم.
وی با بیان اینکه مدرسه کارش فقط اموزش نیست و بلکه اجتماعی شدن است گفت: ما یک کار در زمینه بررسی وضعیت جسمانی بچه ها انجام دادیم و توده بدنی ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار دانش آموز کشور را ارزیابی کردیم که ۳۰ درصد در این بررسی چاق بوده یا اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند و هدفگذاری بر بهبودشان شد.
حاجی میرزایی افزود: اواخر اسفند ۱۳۹۹ دوباره شاخص های ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز اندازه گرفته شد که طبق گزارشات و به طور متوسط بهبود یافته بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =