معضلی به نام استقرار معتادان متهاجر در ۳۳ پل اصفهان/مرمت بخش تخریب شده

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: روزنه تخریب شده توسط کارتن خواب ها در سی و سه پل برای سومین بار از زمستان سال گذشته تیغه کشی شد.

فریدون الله یاری در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اتمام عملیات بازسازی ورودی های راه پله های عرضه سی و سه پل به سمت طبقات زیرین این پل اظهار داشت: برای سومین بار در طی ۶ ماه اخیر این قسمت از پل توسط تخریب گران آثار تاریخی تخریب شده بود که توسط گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی بازسازی شد.

وی افزود: پل های تاریخی استان اصفهان معابر عمومی شهری هستند و یکی از معضلات پیرامون سی و سه پل محل استقرار کارتن خواب ها و معتادان متجاهر است که متاسفانه در شرایطی به عنوان پناهگاهی برای این افراد می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: روزنه ها و محل عبورهایی در سی وسه پل وجود دارد که برای عدم ورود افراد تیغه شده است و چون تیغه های آجری و گچی است و تاریخی نیست، به راحتی تخریب می شود؛ قسمتی که متاسفانه باز هم توسط کارتن خواب ها تخریب شده دو بار در زمستان سال گذشته نیز مرمت شده است.

وی در ادامه گفت: فاز چهارم مرمت تزئینات گره چینی و نقاشی سقف کاخ چهلستون با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آغاز شده است.

الله یاری افزود: چنانچه اعتبارات لازم اخذ شود با تعریف دو فاز دیگر می توان تا پایان شهریور ماه مرمت سقف کاخ چهلستون را به اتمام رساند.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =