انجام چهار هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی ویژه کرونا از اصناف چهارمحال و بختیاری

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت:اصناف و بازاریان در اجرای محدودیت‌های جدید ناشی از شیوع کرونا همکاری مطلوبی دارند و با اجرای محدودیت‌های مشاغل ۲، سه و چهار همراهی خوبی از خود نشان دادند و تنها موارد معدودی اخطار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، غلامرضا قائدامینی افزود: با تصمیم ستاد استانی کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های مناطق قرمز شیوع کرونا، از روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین نظارت‌ها بر بازار و اصناف تشدید شد.
وی از انجام بیش از چهار هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی طی روزهای اخیر از بازار استان خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها، ۸۰ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کردند تشکیل و ۴۵ مورد نیز اخطار پلمب صادر شد.
قائدامینی با بیان اینکه نظارت بر بازار در۲ نوبت صبح و بعدازظهر انجام می‌گیرد، تصریح کرد: گشت‌های مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، همیاران قرارگاه ۱۷ ربیع و اماکن نیروی انتظامی انجام می‌گیرد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از اصناف استان در رعایت محدودیت‌ها همراهی مطلوبی دارند، افزود: اصنافی که محدودیت‌ها را رعایت نکنند به مدت ۲ هفته پلمب می‌شوند.
قائدامینی در ادامه از نظارت بر توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان نیز خبر داد و گفت: این نظارت‌ها از هفته گذشته در استان آغاز شد و بر نحوه عرضه کالاهایی نظیر برنج، روغن، گوشت، شکر و شیرینی و سبزی انجام می‌گیرد.
وی افزود: این نظارت‌ها بر عمده‌فروشی‌ها، خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای طی گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی، بازرسان صمت و قرارگاه ۱۷ ربیع انجام می‌شود.
چهارمحال و بختیاری دارای۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =