آموزش و پرورش موثرترین بال توسعه است

استاندار قزوین گفت: آموزش و پرورش ابزاری بنیادین و اثرگذار برای هر کشوری است و موثرترین بال توسعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: سال۹۹ بسیار سخت و طاقت فرسا بود و معیشت مردم به سختی گذشت اما با صبوری و گذشت مردم و تلاش تولیدکنندگان و مدیران توانستیم از آن عبور کنیم.

او افزود: امسال روزهای مهمی را در پیش رو داریم و با نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بدون تردید اتفاقات مهمی در حوزه اقتصاد و تولید رخ خواهد داد و وضعیت بهتر می شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: بدون تردید موضوع تولید ارتباط تنگاتنگی با امنیت و نظام آموزشی کشور دارد و با رونق تولید سایر بخش ها نیز امسال وضعیت مناسبی دارد.

جمالی پور گفت: نظام آموزش و پرورش کشور هرچقدر قدرتمند و نقش آفرین باشد در عرصه های دیگر هم موفق عمل می کنیم و بدون تردید آموزش و پرورش موثرترین بال توسعه محسوب می شود.

او اضافه کرد: نظام آموزش و پرورش ابزاری بنیادین و اثرگذار برای هر کشوری است که ما هم قدردان زحمات معلمانی هستیم که سال گذشته در تعلیم و تربیت نقش اساسی ایفا کردند و با صبوری و تحمل سختی ها به تربیت نسل آینده پرداختند.

این مقام مسئول گفت: دولت هم با همه سختی ها و محدودیت منابع مالی که داشت به معیشت فرهنگیان توجه کرد اما حلاوت کارهای بزرگ با وجود مشکلات اقتصادی احساس نشد هرچند دولت نشان داد به معلمان و نظام آموزش و پرورش به عنوان اساس توسعه توجه جدی دارد.

استاندار قزوین یادآورشد: هر چند با کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی داریم اما گامهای موثری در زمینه آموزشی کشور برداشته شده و باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا به وضعیت ایده آل برسیم.

جمالی پور تصریح کرد: باید درخواستها بر اساس ظرفیتها باشد تا ما را به هدف نزدیک کند و لازم است همه تلاش کنیم تا به عقلانیت مشترک برسیم و سال بهتری داشته باشیم.

او گفت: کارهای مهمی را باید امسال برنامه ریزی کنیم  و تا آخرین لحظه عمر دولت با جدیت به مسئولیت خود اهمیت دهیم چون کار ما برای مردم و نظام است و تعطیلی ندارد.

استاندار قزوین اظهارکرد: باید برای شورای آموزش و پرورش در سال جاری چشم انداز تعریف کنید و برنامه داشته باشید و در مسیر اهداف تعیین شده گام بردارید و در این راستا بهره گیری از همه ایده ها به غنای کار کمک می کند.

جمالی پور افزود: بهتر است از معلمان و دانش آموزان دعوت کنید در جلسات شورا حضور یافته و ایده های خود را مطرح کنند تا در تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد.

او گفت: معرفی معلمان ایثارگر و شاخص که کارهای ماندگاری کرده اند در دستور کار باشد تا نسل آینده با این افراد پر تلاش آشنا شده و الگو بگیرند.

استاندار قزوین ایثار را جزو فرهنگ کشور دانست و تصریح کرد: باید موضوع ایثار در مدارس به عنوان یک فرهنگ مورد توجه جدی قرار گیرد و ما معلمان و خیرین و همه کسانی که در ساخت مدرسه، نمازخانه، تجهیز مدارس کارهای ارزشمندی داشته اند را به دیگران معرفی کنیم.

او بیان کرد: برای ساختن کشور به مشارکت عمومی همه نیازمندیم و اگر افراد ثروتمند و خیرین را وارد کارهای فرهنگی کنیم می توان کارهای مهمی را برای توسعه نظام آموزشی عملیاتی کرد.

جمالی پور در ادامه گفت: هنر مدیران باید ایجاد رقابت در نحوه آموزش کیفی در مدارس باشد تا تعداد قبولی در کنکور بالا برود.

او افزود: امسال سه مدرسه شاخص در کیفیت آموزشی با بیشترین پذیرش دانش آموز در کنکور را شناسایی و تشویق کنید تا الگوی دیگران باشد.

استاندار قزوین اظهارکرد: در دهه پیشرفت و توسعه با عزم جدی و تلاش مضاعف می توانیم به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1504470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =