بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت در اصفهان تا پایان خرداد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۸۰۰ واحد متاثر از زلزله اخیر کارشناسی شده است و آواربرداری ۲۰ واحد هم به اتمام رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه بازسازی مناطق زلزله زده در شهرستان سمیرم به اتمام برسد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به خسارت زلزله بهمن ماه در نوار مرزی استانهای اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۵۷۲ واحد مسکونی تحت تاثیر زلزله و پس لرزه های ناشی از آن قرار گرفت که ۲۱۷ واحد مسکونی نیاز به احداث مجدد و ۳۵۵ واحد آسیب دیده نیاز به تعمیرات داشت.

وی افزود: ۴۱۸ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله ۲۹ بهمن ماه درروستاها و ۱۵۴واحد خسارت دیده هم در شهرهای شهرستان سمیرم قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در راستای بازسازی واحدهای خسارت دیده متاثر از زلزله سی سخت ۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به استان اصفهان تخصیص داده شد که ۳۶ میلیارد از این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و ۱۶ میلیارد هم تسهیلات بلاعوض و مابقی هم برای تعمیر زیرساختهای آسیب دیده در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: پس از وقوع زلزله پادنا-یاسوج ستاد بازسازی با همکاری بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی در شهرستان سمیرم تشکیل شده است تا امورات مربوطه رسیدگی شود.

شیشه فروش اعلام کرد: اعتبارات تخصیص یافته به استان اصفهان توسط بانک های عامل به خسارت دیدگان زلزله بهمن ماه ارائه شده است و ۴۳۵ مورد پرونده دراین مورد تشکیل شده است.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ واحد متاثر از زلزله اخیر کارشناسی شده است و آواربرداری ۲۰ واحد هم به اتمام رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه بازسازی مناطق زلزله زده در شهرستان سمیرم به اتمام برسد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1505948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =