۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
مصوبات ستاد کرونا لازم الاجرا می باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق گزارشات واصله از نهادهای نظارتی، بحث دورکاری در اکثر ادارات استان جدی گرفته نمی‌شود، مدیران باید در این خصوص پاسخگو باشند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق گزارشات واصله از نهادهای نظارتی، بحث دورکاری در اکثر ادارات استان جدی گرفته نمی‌شود، مدیران باید در این خصوص پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، جعفر مردانی در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق گزارشات واصله از نهادهای نظارتی، بحث دورکاری در اکثر ادارات استان جدی گرفته نمی‌شود، اظهار کرد: هیچ مدیری نمی‌تواند ادعا کند که از مصوبات ستاد کرونا در خصوص دورکاری کارکنان در وضعیت قرمز و نارنجی بی‌اطلاع بوده است، دستورالعمل ها و مصوبات برای تمامی ادارات ارسال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجرا هستند گفت: فرمانداران باید روزانه از وضعیت شهرستان‌ها و روند نظارت بر پروتکل‌ها گزارش ارائه کنند، با افرادی که پروتکل‌ها را نقض می‌کنند به‌صورت جدی برخورد شود.

مردانی با گلایه از نحوه نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد در خیابان‌های پر تردد، گفت: شیفت‌بندی تعمیرگاه‌ها از مصوبات ستاد کرونا بود، اما سازمان صمت به این مصوبه عمل نکرده است و باید مدیر مربوطه بابت این کم‌کاری پاسخگو باشد، نظارت در سطح بازار ملموس نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ممنوعیت چاپ اعلامیه از سوی ستاد کرونا به اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد، اما این مصوبه جدی گرفته نشده است و چاپخانه‌ها اقدام به چاپ اعلامیه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار چهارمحال و بختیاری در اعمال محدودیت‌ها با جدیت وارد عمل شدند و در این حوزه دغدغه‌مند هستند، بیان کرد: بی‌توجهی به مصوبات و ضعف در نظارت‌ها موجب شد که وارد پیک چهارم کرونا شویم، طبق دستور استاندار اسامی مدیران بی‌توجه به پروتکل‌ها در جلسه آتی ستاد کرونا اعلام می‌شود و این مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

مردانی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: تعداد تخت‌های استاندارد برای بستری بیماران کرونایی در استان حدود ۶۰۰ تخت است، اکنون تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی حدود ۵۵۰ نفر است، اگر محدودیت‌ها جدی گرفته نشود با بحرانی جدی‌تر روبرو خواهیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصوبات ستاد کرونا تنها مختص مرکز استان نیست، تصریح کرد: مصوبات باید در تمامی نقاط استان اجرایی شود و فرمانداران موظف به پیگیری امورات هستند و باید با افرادی که بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازند برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت گل‌ فروشی‌ها و قنادی‌ها در ایام تمدید محدودیت‌های کرونایی ممنوع است، گفت: اگر واحد صنفی اقدام به فعالیت کند، باید واحد متخلف پلمپ شود.

مردانی در خصوص تجمع در آرامستان‌ها، برگزاری مراسمات عروسی و عزا، توضیح داد: نیروی انتظامی باید در خصوص جلوگیری از تجمعات وارد عمل شود، مردم و مسئولان بهداشتی این موارد را برای پیگیری به نیروی انتظامی گزارش دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =