۱ نفر
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مریم هاشمی: 10 سال زمان می‎خواهیم

روزنامه جام جم نوشت: مریم هاشمی، سرمربی والیبال بانوان گفت: والیبال بانوان باید برای شهریور ماه آماده باشند. هر روزی که فدراسیون اعلام کند بلافاصله تمرینات تیم ملی والیبال بانوان آغاز خواهد شد.

«والیبال بانوان را یکی از روی زمین بردارد»! این جمله را یکی از روزنامه‎ نگاران قدیمی می‎گوید اما واقعیت این است آنقدر مشکلات هست که کمتر کسی در این هیاهوی کرونا و اوضاع اقتصادی به فکر والیبال بانوان بیفتد. به هر حال بعد از مدت‎ها وقفه والیبال ملی بانوان در حال احیا است و به زودی استارت تمرینات و اردوهای رده‎های ملی مختلف زده می‎شود. این تصمیمی است که اخیرا در فدراسیون والیبال گرفته شده است.

مریم هاشمی سرمربی با تجربه و موفق سال‎های اخیر عرصه والیبال بانوان گویا اصلی‎ترین گزینه فدراسیون والیبال برای سرمربی‎گری تیم ملی است اما خودش می‎گوید تا روزی که حکم نداشته باشد اصلا درباره آن صحبت نمی‎کند. با تمام این اوصاف باید او را سرمربی بعدی تیم ملی والیبال بانوان بدانیم. او در فصل گذشته لیگ برتر والیبال بانوان تیم سایپا را به مقام قهرمانی رساند. با سرمربی بالقوه تیم ملی والیبال بانوان گفت و گویی کوتاه ترتیب دادیم که ماحصل آن در ادامه می آید:

بالاخره سرمربی تیم ملی والیبال بانوان شدید؟

خیر، تا زمانی که حکمی صادر نشود اصلا درباره آن صحبت نمی کنم.

موضوع واکسیناسیون والیبالیست های تیم ملی بانوان صحت دارد؟

ما الان شرایط یکسانی با والیبال مردان داریم. البته آنها دوز اول واکسن کرونا را زدند اما ما چون دیرتر کارمان را آغاز می کنیم دیرتر می زنیم. به هر حال با تمام اصول بهداشتی و رعایت تمامی جوانب تمرینات را برگزار خواهیم کرد.

تیم ملی والیبال بانوان چه زمانی به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام می شود؟

والیبال بانوان باید برای شهریور ماه آماده باشند. هر روزی که فدراسیون اعلام کند بلافاصله تمرینات تیم ملی والیبال بانوان آغاز خواهد شد.

تیم ملی والیبال بانوان در تمام سال های اخیر جز رتبه هشتم و نهمی چیز دیگری در آسیا به دست نیاورده است. راهکار برون رفت از این شرایط چیست؟

باید به نکته ای اشاره کنم،تیم ملی والیبال بانوان با بازیکنانی که مقام هفتم آسیا را به دست آورده نمی تواند به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد. این کار برنامه ریزی چهارساله می خواهد.

این برنامه ریزی چهارساله امکان پذیر است؟

بله. در راستای این برنامه ریزی ما باید بازیکنان جوان و بزرگسال را در کنار هم داشته باشیم و تجربیات بازیکنان قدیمی تر در کنار تازه واردها استفاده کنیم. اگر در کنار این شرایط یک برنامه ریزی خوب هم داشته باشیم سه الی چهار سال آینده می توانیم حتی چهارم آسیا شویم.

قهرمانی در آسیا نیز چه زمانی برای تیم ملی بانوان ایران محتمل می شود؟

این یکی برنامه ریزی 10 ساله می خواهد. ما در آسیا با تیم هایی نظیر چین و ژاپن روبرو هستیم که مدعی قهرمانی جهان و المپیک هستند. ما شرایط والیبال مردان را نداریم چون در این قاره مدعیان المپیک حضور دارند. برای اینکه در آسیا مدعی قهرمانی باشیم به 10 سال زمان نیاز داریم.

راستی، شما سرمربی تیم سایپا در جام باشگاه های بانوان آسیا خواهید بود؟

بله همچنان در این باشگاه به کارم ادامه می دهم. جام باشگاه های آسیا نیز از 31 مرداد تا هفتم شهریور ماه برگزار می شود.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =