روایت جهانگیری از طرح‌هایی که پس از تحریم آمریکا کنار گذاشته شد

ایرنا نوشت: معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد: عوارض پسماند در حال حاضر از مردم گرفته می‌شود و در اختیار وزارت کشور و محیط زیست قرار می‌گیرد که باید این عوارض برای کمک به پایتخت در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

عصر سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند و بازدید از مجتمع دفن زباله آرادکوه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع پسماند به یکی از دغدغه‌های اصلی در شهرهای بزرگ کشور تبدیل شده است.

وی افزود: این موضوع در شهرهای شمالی کشور شرایط سخت‌تری را به وجود آورده و مردم ساکن این مناطق از این موضوع به شدت ناراضی شده‌اند.

جهانگیری ادامه داد: باید با توسعه طرح‌های زباله سوز و تبدیل زباله به برق، از این مزیت استفاده و این معضل را حل کرد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در شهرهای نوشهر و ساری کارخانه‌های زباله‌سوز به بهره‌برداری رسیده است افزود: شهر تهران شرایط خاصی دارد که باید با اتخاذ تدابیری به توسعه اینگونه مجتمع ها در شهر تهران کمک کرد.

جهانگیری ادامه داد: در ۵۰ سال گذشته پسماند و زباله‌های شهری در منطقه آرادکوه روی هم انباشته شده‌اند و این معضل و همچنین تولید گاز متان حاصل از این کوه‌های پسماند تبدیل به یکی از دغدغه‌های جدی پایتخت شده است که باید برای رفع این مشکل تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی همچنین به مذاکرات انجام شده با طرف های خارجی برای حل مشکل کوه های زباله در کشور اشاره کرد و گفت: پس از تحریم های آمریکا این طرح ها و مذاکرات کنار گذاشته شد اما شهرداری کارهای مطالعاتی کاملی در این زمینه انجام داده است که می تواند به بهره برداری رسیده و مشکلات مردم تهران، کهریزک و ری برطرف شود.

مراسم کلنگ زنی و بهره برداری از ۷ طرح زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران عصر امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، انوشیروان محسنی بندپی استاندار و پیروز حناچی شهردار تهران در جنوب پایتخت برگزار شد.

معاون اول رییس جمهوری عصر امروز با حضور در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) نسبت به مقام شامخ شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای آتش نشانی ادای احترام کرد.

جهانگیری در این مراسم علاوه بر نثار گل، بر مزار این شهدای والامقام وطن، فاتحه قرایت کرد.

وی با حضور در محل غسالخانه بهشت زهرا (س) تهران از کارکنان سالن های تطهیر این مجموعه تجلیل کرد.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =