هوا تا ۱۴ درجه در استان‌های شمالی سرد می‌شود

فارس نوشت: معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا و جمعه سوم اردیبهشت با شمالی شدن جریانات کاهش محسوس دما بین ۹ تا ۱۴ درجه در استان های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت، امروز وزش باد گرم جنوبی در این مناطق داریم.

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی شهرهای کشور اظهار داشت: روز آینده بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید موقت در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب خواهیم داشت که به تدریج دامنه جنوبی البرز، غرب سواحل خزر، دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری و شمال فارس را در بر می‌گیرد و این شرایط جوی در مرکز کشور هم حاکم خواهد شد.

وی ادامه داد: روز جمعه سوم اردیبهشت در ارتفاعات کرمان، شمال فارس، شمال هرمزگان، مرکز کشور، سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه چهارم اردیبهشت در شرق سواحل خزر، شمال شرق کشور، مرکز کشور، دامنه جنوبی البرز، ارتفاعات کرمان، یزد، ارتفاعات هرمزگان و شمال فارس بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید و رعد و برق خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز یکشنبه در بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، شمال سمنان و شرق اصفهان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فردا و جمعه سوم اردیبهشت با شمالی شدن جریانات کاهش محسوس دما بین ۹ تا ۱۴ درجه در استان های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت، امروز وزش باد گرم جنوبی در این مناطق داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج شنبه سرعت باد در شرق سواحل خزر افزایش می یابد و از فردا تا اوایل وقت شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

اصغری گفت: از فردا تا اوایل هفته آینده وزش باد شدید در زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی خواهیم داشت که در برخی ساعات با گردوخاک همراه است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۳ و ۲۲ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =