کشف سلاح‌هایی با قدمت بیش از ۲ هزار سال در زنجان

ایرنا نوشت: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: ۱۸ قلم شی عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد ز سوی ماموران انتظامی از یک قاچاقچی در زنجان کشف شد.

سرهنگ حسنعلی فضلی روز پنجشنبه افزود: ماموران انتظامی شهرستان زنجان در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت غیرمجاز فردی متخلف در امر تهیه و نگهداری اشیاء عتیقه، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان پش از تحقیق و بررسی موضوع، موفق به کشف هشت سنجاق‌ سر، چهار سر پیکان تخت، چهار سر پیکان پره ­دار و یک سرپیکان نوک‌تیز و یک شیء نوک عتیقه شدند.

کشف سلاح‌هایی با قدمت بیش از ۲ هزار سال در زنجان

فضلی با بیان اینکه کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان زنجان، قدمت اشیاء کشف و ضبط شده را هزاره قبل از میلاد مسیح اعلام کردند، افزود: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: زنجان با تاریخی کهن و داشتن آثار متعدد تاریخی از دوره‌های مختلف همواره مورد طمع سودجویان بوده که لازم است با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی جلوی سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب گرفته شود تا میراث کهن چند هزارساله گذشتگان که امانتی است برای نسل‌های آینده، از دستبرد و تاراج در امان باشد.

فضلی افزود: با کمک مردم و اشراف اطلاعاتی یگان حفاظت استان و همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، شرایط برای فعالیت و حضور دلالان اشیای عتیقه بسیار سخت و نا امن شده است و تمام تلاش همکاران یگان حفاظت استان حفظ میراث ملی کشور برای آیندگان است.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1507555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =