کمبود برق صنعتی،مهم ترین مانع سرمایه گذاری در بزرگ ترین شهر صنعتی کشور

استاندار مرکزی کمبود برق برای مصارف صنعتی را مهمترین مانع پیش رو برای سرمایه گذاری در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور دانست.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی،سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات صنایع که با حضور نماینده مجلس و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در دفتر محلی شرکت شهر صنعتی کاوه تشکیل شد، اظهار کرد: تامین برق صنایع یکی از وظایف مهم و تکلیف وزارت نیرو بویژه در شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور است.

وی افزود: افزایش تعداد صنایع مستقر در منطقه تا سال آینده به ۱۰۰ واحد صنعتی نویددهنده خودکفایی، استقلال و دور زدن تحریم هاست و در کاهش فشار اقتصادی تاثیرگذار است.

آقازاده گفت: تامین برق مورد نیاز، از مشکلات اصلی صنعت در این شهر صنعتی است که به دلیل کمبود منابع اعتباری می توان به صورت مشارکتی و فاینانس در یک بازه زمانی با مشارکت وزارت نیرو و شرکت شهر صنعتی، ر این حوزه سرمایه گذاری کرده و برق مورد نیاز را تامین کرد.

استاندار مرکزی گفت: پروژه های متعددی در حوزه تامین برق صنایع در استان از سوی وزارت نیرو در حال اجراست و به نظر می رسد با مشارکت بین بخشی می توان این کمبود را برطرف کرد. وزارت نیرو به دلیل حجم بالای اعتبار اجرای این طرح های برق رسانی به تنهایی قادر به تامین هزینه نیست و نیازمند مشارکت است.

آقازاده در خصوص واگذاری زمین برای احداث مسکن کارگران شهر صنعتی کاوه نیز گفت: این طرح را می توان در قالب طرح اقدام ملی مسکن از سوی راه و شهرسازی استان مرکزی عملیاتی کرد. جانمایی زمین به شرط قرار گرفتن در محدوده طرح با نظر کارشناسی راه و شهرسازی باید در دستور کار قرار گیرد تا پس از اعلام نظر کارشناسی اقدام شود.

فرماندار ساوه نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب سرمایه گذاران از سرمایه گذاری برای واگذاری زمین جهت احداث صنایع، لذا برای تامین زیرساخت ها نیازمند همکاری بین بخشی هستیم.

علی میرزایی افزود: ۱۳ واحد تولیدی صنعتی تا بهمن ماه امسال قابل افتتاح است که برای اجرایی شدن آنها نیازمند اجرای طرح ۶۳ کیلوولت پست برق هستیم.

وی بیان کرد : همچنین برای کاهش تردد از شهر صنعتی به ساوه مدیریت این مجموعه آمادگی واگذاری مسکن ارزان برای کارگران در شهر صنعتی را دارد.

فرماندار ساوه در ادامه خواستار کاهش قطعی برق غیر برنامه ریزی شده صنایع در فصل تابستان برای جلوگیری از آسیب رساندن به تولید شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و شهر صنعتی کاوه نیز گفت: شهر صنعتی کاوه قدمت ۵۰ ساله دارد که در سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی آن در۲۰۰ هکتار با ۲۲ واحد صنعتی آغاز شده و تا پایان سال آینده به ۱۰۰ واحد افزایش خواهد یافت.

فرهاد هاشمی افزود: این شهر صنعتی از امکانات خوبی در حوزه زیر ساختی برخوردار است و تنها مانع پیش رو احداث پست برق است. اگر به دنبال تولید و اشتغال هستیم باید کمبود زیرساخت ها بویژه برق در دستور کار قرار گیرد تا مانعی برای سرمایه گذاری نباشد.

وی به تصویب طرح جامع منطقه‌ ویژه اقتصادی کاوه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: واگذاری دهکده لجستیک یکی از نیازهای این منطقه در حوزه واردات و صادرات است که برای تحقق آن نیازمند واگذاری زمین مورد نیاز هستیم.

هاشمی به صفر شدن نرخ بیکاری در ساوه اشاره کرد و افزود: صاحبان صنایع از کمبود نیروی کار گلایه مند هستند که به نظر می رسد برای جذب نیروی کار از سایر نقاط کشور در این شهر صنعتی نیازمند تامین زیرساخت هایی نظیر مسکن هستیم.

وی افزود: مدیریت شهر صنعتی کاوه آمادگی احداث مسکن ارزان قیمت برای نیروی کار با توجه به اینکه نیازمند جذب افزون بر ۳۰ هزار نیروی کار در سال های آینده هستیم را دارد و در صورت واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی در این راستا اقدام می کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =