آغاز تصویربرداری سریال  عروسکی «چی‌باد» در سیمای مرکز لرستان

تصویربرداری مجموعه ی عروسکی «چی‌باد» با حضور سرپرست و اعضای شورای معاونین صداوسیمای مرکزلرستان آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، احمدی سرپرست صداوسیمای مرکز لرستان در مراسم آغاز تصویربرداری سریال عروسکی «چی باد» گفت : ساختار عروسکی از ساختار های حرفه ای، تخصصی و اثرگذار تلویزیون است که سیمای مرکز لرستان از ظرفیت تولیدات این ساختار برخوردار است.

 وی گفت: سری اول این مجموعه که در جشنواره ملی انیمیشن هم خوش درخشید و توانست ۳  تندیس این جشنواره را کسب کند؛در۱۳ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای نوروز ۱۴۰۰ پخش شد.

سرپرست صدا وسیمای لرستان افزود: با موفقیت مجموعه عروسکی چی باد،این اعتماد ایجاد شد که از محل بودجه ی متمرکز سیمای استانها یک مجموعه ۵۲ قسمتی برای این سریال مصوب شود تا جاذبه‌های گردشگری ،گویش، لهجه ، سوغات  و لباس ۶  استان لرستان، خوزستان، اصفهان، همدان،  کرمانشاه و قزوین، با تلفیق ساختار عروسکی و انیمیشن به تصویر کشیده شود وامروز نیز آغاز مرحله تصویربرداری این مجموعه ۵۲ قسمتی است ؛۶۰ روز برای تصویربرداری این سریال عروسکی پیش‌بینی شده است و برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ آماده ی پخش می شود .

احمدی در پاسخ به این پرسش که سریال عروسکی «چی باد» ابتدا در شبکه استانی پخش می‌شود  یا  در شبکه‌های ملی، گفت: از آنجا که این مجموعه عروسکی از محل بودجه متمرکز سیمای استان ها تولید می‌شود، ابتدا باید در مرکز سیمای استانها ارزیابی و بعد ان شاءالله در شبکه های سراسری و سپس در مرکز لرستان و سایر شبکه های استانی پخش شود.

سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان در پایان اظهار داشت برنامه ریزی شده که منبعد هر سال یک سریال عروسکی تولید کنیم و برای سالجاری علاوه بر مجموعه چی باد، سریال داستانی قصه های شیرین که در حال حاضر نگارش آن به اتمام رسیده در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه ای تهیه و پخش خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =