۲۶ استاندارد جدید آموزش شغلی و شایستگی در خوزستان تدوین شد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان از تدوین۲۶ استاندارد جدید آموزشی شغل و شایستگی برای ارائه مشاغل جدید به جامعه هدف در این استان خبر داد.

عبدالنبی سواعدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در اهواز اظهار کرد: در سال گذشته، استانداردهای آموزشی مذکور با استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی اعم از کارشناسان و پژوهشگران اداره کل آموزش فنی وحرفه ای تهیه و تدوین شده است.

به گفته ی وی، تدوین استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای برای تحقق خط مشی‌ها و سیاست‌های سند راهبردی مهارت و فناوری و توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی، ظرفیت سازی و توانمندسازی نیروی انسانی بر اساس مشاغل مورد نیاز استان انجام شده ‌است.

وی هدف از تدوین استانداردهای مختلف در حوزه آموزش را تدوین استانداردهای جدید مطابق با نیاز روز و بازار کار برای توانمند سازی و ارتقای کیفی منابع انسانی از طریق ارتقای کیفیت استانداردهای آموزشی موجود، مشارکت ذینفعان در تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز بازار کار، تدوین استاندارد آموزشی جدید در حوزه مشاغل سبز و سبز کردن استانداردهای آموزش شغلی عنوان کرد و افزود: تدوین استانداردهای آموزش مهارتی با استفاده از روش های پویا و سازگار با نیاز بازار کار و همسو با روش ها و آخرین متدهای جهانی و بین المللی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان تصریح کرد: این اداره کل برای توجه به نیاز بازار کار این استان از طریق نیاز سنجی‌های انجام شده اقدام به تدوین استانداردهای شایستگی شغل می‌کند.

سواعدی، یادآور شد: صاحبان صنایع و کارشناسان متخصص در بخش‌های مختلف صنعت با مشارکت خود در تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز بازار کار می‌توانند در ارتقای کمی و کیفی منابع آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و توانمند سازی و ارتقای کیفی منابع انسانی و ایجاد اشتغال پایدار دراستان نقش مؤثری داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =