ستاد انتخابات: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران هستیم

ایرنا نوشت: سخنگوی ستاد انتخابات کشور از آمادگی این ستاد برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهر تهران در بستر شبکه داخلی و بدون استفاده از اینترنت خبر داد.

 سید اسماعیل موسوی  بیان اینکه ستاد انتخابات کشور توجهی جدی به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور دارد؛ گفت: ستاد انتخابات کشور طبق سیاست‌های کلی انتخابات که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اخذ رای و شمارش آراء به‌شکل الکترونیکی با استفاده از فناوری‌های نوین صورت گیرد؛ استراتژی اصلی‌اش را بر برگزاری انتخابات تمام الکترونیک گذاشته است.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در این عرصه اقدامات جدی از سوی وزارت کشور انجام شده است؛ گفت: وزارت کشور در اجرای انتخابات تمام الکترونیک، آمادگی بسیار بالایی دارد و در این عرصه تمام تجهیزات فنی و الکترونیکی در محل ستاد انتخابات وزارت کشور تعبیه شده است.

موسوی با اشاره به مراحل مختلف انتخابات از شروع ثبت نام‌ها تا اخذ رای و شمارش آرا گفت: بخش عمده فرآیندهای انتخاباتی طی ۸ سال اخیر الکترونیکی شده است.

وی تصریح کرد: آنچه برای مجری، ناظر و مردم در عرصه برگزاری انتخابات الکترونیک اساسی و تعیین کننده است؛ اخذ الکترونیکی رای و شمارش الکترونیکی آراست. وی اضافه کرد: طی ماه های اخیر با مکاتبات و مذاکراتی که با هیات مرکزی نظارت داشتیم به نتیجه رسیدیم که انتخابات شوراهای شهر بیش از ۳۰ شهر در حد وسع وزارت کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

موسوی با اشاره به این که ۳۴ هزار دستگاه الکترونیک اخذ رای داریم گفت: اگر در هر شعبه ۳ یا ۴ دستگاه مستقر کنیم در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای می‌توانیم انتخابات را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

ستاد انتخابات: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران هستیم

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: هیات مرکزی نظارت با برگزاری انتخابات الکترونیک در هشت کلان شهر مشهد، کرج، قم، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و کرمانشاه موافقت کرده و در این شهرها هم انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

موسوی در ادامه گفت: با تلاش های ستاد انتخابات کشور اخیرا هم طی توافق با هیات مرکزی نظارت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در ۱۶ شهر و مرکز استان نظیر ساری، رشت، ارومیه، ایلام، بجنورد، بوشهر، بیرجند، خرم آباد، شهرکرد، یاسوج، گرگان، همدان، زنجان، قزوین، سمنان و بندرعباس موافقت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد انتخابات کشور بر افزایش هر چه بیشتر برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهرهای مهم و بزرگ کشور است؛ گفت: در تلاش هستیم هفت تا هشت شهر هم به لیست برگزاری انتخابات تمام الکترونیک بیفزاییم و با این حساب امیدواریم بتوانیم در بیش از ۳۰ شهر کشور انتخابات را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

موسوی خاطر نشان کرد: در کنار همه تجهیزات الکترونیکی، همه ابزار و اقلام انتخابات دستی را در همه شعب مستقر می‌کنیم تا در صورت از کار افتادن دستگاه‌ها یا دچار مشکل شدن آن‌ها و طولانی شدن رفع مشکل احتمالی، امکان اخذ رای دستی هم فراهم باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان این که انتخابات در بستر شبکه داخلی برگزار می‌شود، گفت: ما به هیچ وجه از اینترنت استفاده نمی‌کنیم.

مدیرکل ستاد انتخابات کشور با اشاره به تداوم شرایط کرونایی کشور هم گفت: ما با پیش بینی بدترین شرایط کرونایی، همه مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کرده ایم و رعایت تمام پروتکل‌های ویژه انتخابات را در همه فرآیندهای آن پیش بینی کرده ایم و هر هفته موضوع برگزاری انتخابات در ستاد مقابله با کرونا مطرح و بررسی می‌شود.

موسوی با اشاره به مزایای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، مثل سهولت و دقت در برگزاری انتخابات و تسریع در شمارش آرا و اعلام نتایج، گفت: هیات مرکزی نظارت در آخرین نامه فقط با برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ کلان شهر به جز تهران موافقت کرد، اما با توجه به این که زیرساخت‌های فنی در تهران مهیاست و امکانات فنی هم در تهران مستقر است، مکاتبه‌ای را با رییس مجلس داشته ایم و توجیهات فنی و حقوقی و اجرایی را باز مطرح کردیم و امیدواریم که در دستور کار مجلس و هیات مرکزی نظارت قرار بگیرد و ما آمادگی صد در صد داریم که تهران را هم به صورت ویژه الکترونیک برگزار کنیم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509226

برچسب‌ها