اقدامات جمهوری آذربایجان در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل

ایسنا نوشت:جمهوری آذربایجان در راستای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی از افتتاح دو دفتر توسعه گردشگری و همکاری تجاری با این رژیم خبر داد.

به گزارش سایت i۲۴news، میکائیل جباراف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ظرف چند ماه آینده یک دفتر توسعه گردشگری و دفتری دیگر برای همکاری تجاری که در "اسرائیل" جایگاه دیپلماتیکی دارد، افتتاح خواهند شد.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ریاست هیئت این رژیم در نشست دوم کمیته مشترک دو طرف را بر عهده داشت.

سایت خبری "العین الاخباریه" امارات نیز به نقل از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گزارش داد: در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، تقویت روابط دوجانبه و تجارت میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشکنازی در این نشست اظهار کرد: جمهوری آذربایجان هم‌پیمان، دوست و بزرگترین منبع انرژی اسرائیل است، به همکاری‌مان برای توسعه روابط مهم با جمهوری آذربایجان و توسعه آن در مناطق جدید ادامه خواهیم داد و اینکه جمهوری آذربایجان گواهی واکسیناسیون اسرائیل را به رسمیت بشناسد، روابط تجاری و گردشگری میان دو طرف را تقویت کرده و به اقتصاد اسرائیل برای رهایی از بحران کووید ۱۹ کمک خواهد کرد.

همچنین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اشکنازی و جباراف قبل از نشست کمیته مشترک درباره تحولات منطقه خاورمیانه از جمله توسعه دایره کشورهای پیوسته به توافق‌های عادی‌سازی و نیز همکاری احتمالی میان دو طرف گفت‌وگو کردند. آن دو ابعاد احتمالی همکاری‌های اقتصادی، امکان تایید گواهی واکسیناسیون اسرائیل از سوی جمهوری آذربایجان و صدور مجوز سفر برای گردشگران اسرائیلی را بررسی کردند.

در پایان این گفت‌وگو نیز نشست گسترده‌تری با حضور تیم‌های فنی، مدیرکل وزارت خارجه، رئیس بخش اقتصادی، معاون مدیرکل امور اروپا و آسیا و سفیر رژیم صهیونیستی در باکو برگزار شد.

در این نشست نمایندگانی از وزارت اقتصاد، انرژی، کشاورزی، آب، گردشگری، بهداشت، علوم، دیجیتال و ابداع حضور داشتند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود: در این کنفرانس تصمیم گرفته شد یادداشت تفاهم همکاری در حوزه بهداشت اجرا، یک کارگروه مشترک میان وزارتخانه‌ها در حوزه کشاورزی ایجاد شده و یک یادداشت توافق همکاری در حوزه آب و شیرین‌سازی آب امضا شود.

این وزارتخانه افزود: در سال‌های اخیر جمهوری آذربایجان به مقصد گردشگری مهمی برای اسرائیلی‌ها تبدیل شده و در حال حاضر نیز دو طرف در مراحل پیشرفته‌ای از امضای توافقنامه‌های گرشگری و سفرهای هوایی قرار دارند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ت م IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 1
    بله . الان اسراییل شروع میکنه پایگاه زدن سری دم گوش ایران . تروریست ها رو هم میریزه اونجا . اون موقع که نوار ارس غره باغ دست ارامنه بود و آذربایجان اونها رو گرفت خیلی ها تو کشور خوشحالی کردن . الان هم خوشحالی کننین . اسراییل هم دشمن ایران و هم دشمن ارامنه هست .
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 1
    جمهوری آذربایجان و ترکیه دو نمونه بارز از اسلام آمریکایی هستن... البته از نوع سکولارش
  • GB ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 2
    باید به هر قیمت ممکن جلوی کریدور تروریستی پانتورانیسم ترکیه و آذربایجان گرفته شود
  • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    چرادرامورداخلی کشورهای دیگه دخالت میکنید،مگربه مامربوطه
  • وطنپرست IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 1
    بهتر نبود بجای طرفداری آذربایجان،ارمنستان رو حمایت میکردیم،بهتر نبود بجای دوستی با ترکیه ای که چشم طمع به کشور ما داره، با ارمنستان و گرجستان دست دوستی میدادیم ، دو کشوری که فقط هیتلر خوب شناخت ، ترکیه و اسرائیل
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    شیعیان شیعیان چی شد
  • کامبیز ملکاری IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    من کاری به سیاست ندارم ولی این اسرائیل بود که در جنگ آذربایجان و ارمنستان به کمک آذربایجان رفت و عامل پیروزی آذربایجان شو و گرنه آذربایجان 30 سال بود که نمی توانست به ارمنستان حمله کند
  • ققنوس IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 1
    اینهم نتیجه جانبداری ایران از آذربایجان ! اسراییل نرمک نرمک ایران را محاصره میکند و جایگاه خود را در میان کشورهای اسلامی محکم میکند از خلیج فارس تا قفقاز و آسیای میانه ! حالا تندروها بروند سفارت و کنسولگری عربستان و دیگر کشورهای مسلمان و غیر مسلمان را به آتش بکشند حالا فرقی نمی‌کند چه کسانی با تحریک چه کسانی به این امر مبادرت کنند مهم نتیجه است که موجب عادی سازی روابط رژیم اسرائیل با کشورهای حوزه خلیج فارس شد ! کمی تعقل و تفکر بد نیست !
  • ناشناس IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    در طول سی یکسال اشغالگری ارمنستان ، حکومت ایران یک بار هم ارمنستان را محکوم نکرد و برعکس روابطش را نیز گسترش داد ،در طول جنگ آذربایجان اسرائیل برعکس حکومت ایران همه جانبه از آذربایجان حمایت کرد
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    اسراییل رو نمیشه نادیده گرفت.تازه با هیچ کشوری هم دشمنی ندارن جز اینکه کشوری بخواد اونا رو نابود کنه
  • اسی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    خوبه حالا ببینیم ایران‌ما با اینم قطع رابطه میکنه یا نه فقط واسه امارت بود این همه وووووو
  • حمید FR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 1
    بوالهام علی اف عجب اش شک آدامدی اورجب طیب اردوغان کی مین آب شیرین کن میخوای خودمون هم داریم باباش اگه بوداینکارونمیکردمنظورم حیدرعلی اوف هه
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    من نمی‌دونم چ نظری بدم سواد کم دارم ولی همه اسراییل رو بد میشناسند تا جایی که من میدونم کمک کرد به آذربایجان خاک اسلام رو آزاد کردند با کمونیست ها دشمن شد که به پیغمبر توهین کرده بودند به آذربایجان کمک میکردند در مورد فلسطین هم خاک که خریده حقش دیگه نمیدان
  • عمو جغد شاخدار IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    والا دم علیف گرم ،مملکت داری به این میگن . الکی برا مردمش و کشورش دشمن سازی نمیکنه فقط دنبال گسترش اقتصادشه و رفاه مردمش