جلسه هماهنگی اقدامات مورد نیاز برای مدیریت مصرف برق و کنترل پیک بار تابستانی

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و جمعی از مسئولان، جلسه هماهنگی برنامه ها و اقدامات مورد نیاز برای مدیریت مصرف و کنترل پیک بار تابستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در این نشست با تاکید بر این که مدیریت مصرف انرژی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بیان داشت: مدیریت مصرف یک تکلیف شرعی و اخلاقی و ملّی است.

 فاطمه منصوری با اشاره به این که افزایش میانگین دما و کاهش بارندگی، لزوم توجه به مدیریت مصرف را چندین برابر می نماید گفت: رعایت اصول مدیریت مصرف به ویژه سرویس و نگهداری به موقع دستگاه های خنک کننده و رعایت دمای متعادل ۲۵ درجه سانتی گراد، از نکات مهم در زمینه کاهش مصرف انرژی محسوب می‌شود.

 وی با عنوان به این که تشکیل تیم‌های بازرسی برای کنترل مصرف برق دستگاه های اجرایی از سوی شرکت توزیع برق استان و ارائه گزارش هفتگی به استانداری یک ضرورت است اظهار داشت: کلیه ادارات می بایست به مولد برق اضطراری مجهز باشند و از این ظرفیت نیز به نحو شایسته‌ای برای کاهش بار مصرفی استان استفاده شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت مصرف برق اظهار داشت: تأثیر جابه جایی ساعت کار دستگاه های اجرایی بر نمودار بار مصرفی ادارات استان در سال گذشته، ۳.۸ مگاوات است.

 سید محمد موسوی زاده با عنوان این که کاهش بارندگی، روشن شدن پمپ های آب اشتراک‌های کشاورزی و گرمای زودرس،  موجب افزایش مصرف برق شده گفت: ازدیاد دمای استان نسبت به میانگین ۲۰ ساله در حدود ۵ درجه سانتی گراد می باشد و رشد فرآیند مصرف باعث رشد ۲۶ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته گردیده و رشد بلند مدت مصرف برق، حدود ۵ درصد است.

 وی بیان داشت: بر اساس نمودار مصرف کل ساختمان‌های اداری استان در روز ششم اردیبهشت ماه و مقایسه با مدت متناظر سال قبل، به دلیل افزایش زودهنگام دمای هوا به میزان ۹ درجه سانتی گراد و در مدار قرار گرفتن سیستم های خنک کننده ادارات، افزایش ۸۰ درصدی مصرف برق در ساعات اوج بار را به همراه داشته است.

 وی افزود: با اجرای نخستین مانور تمرینی کاهش مصرف برق ویژه شرکت‌های وزارت نیرو در استان سمنان، ۲۰ ساختمان مورد پایش قرار گرفته و در دو بازه ساعتی ۱۱ تا پایان وقت اداری به میزان ۵۰ درصد و پس از وقت اداری به  ۹۰ درصد کاهش مصرف انجام پذیرفته است.

 موسوی زاده با اظهار این که در سال قبل وضعیت مصرف برق یک هزار و ۴۴ اشتراک برق اداری در پیک بار تابستان از سوی ضابطین مدیریت مصرف این شرکت بازرسی شده است خاطرنشان ساخت: حداکثر بار کاهش یافته همزمان بابت مشارکت ادارات در طرح‌های کاهش پیک بار، ۱.۲ مگاوات برآورد گردیده و مبلغ ۳۴۳ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال پاداش همکاری اعمال شده است.

 وی همچنین استفاده از مولدهای اضطراری در ساعات اوج مصرف، خاموش کردن سیستم های روشنایی، سرمایشی و مصارف غیرضروری در پایان وقت اداری، انجام سرویس دوره ای تجهیزات سرمایشی و مشخص نمودن فردی به عنوان مدیر انرژی را به عنوان اهم انتظارات از دستگاه‌های اجرایی برای عبور از پیک بار تابستان سال جاری برشمرد.

 یادآور می‌شود: در این نشست پیرامون مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز دیجیتال، مدیریت انشعاب های غیرمجاز، تعدیل و تغییر ساعات کاری ادارات، توجه شهرداری‌ها به موضوع روشنایی، ارائه پیشنهادهای مرتبط با مدیریت مصرف برق صنایع و تامین برق مشترکان بالای پنج مگاوات، بحث و تبادل نظر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =