حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱/۵ برابر افزایش یافت

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: با متناسب سازی حقوق بازنشستگان حقوق این قشر ۱.۵ برابر افزایش داشته که متناسب با سایر صندوق‌ها به فوریت انجام گرفته و احکام نیز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ شهناز  حمزه‌لویی با اشاره به وجود ۵۹ هزار خانواده مستمری‌بگیر و بازنشسته این سازمان در استان همدان گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱/۵ برابر افزایش یافته و احکام آن نیز از امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه صادر شده و قابل دریافت است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه هدف از تشکیل این سازمان حمایت از نیروی کارگری بوده است، افزود: سازمان تأمین اجتماعی هرگز باری بر دوش دولت‌ها نبوده و این صندوق دچار شکنندگی نخواهد شد.

وی که صبح امروز و به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، سخن می گفت، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی جمعیت بزرگی از کشور را تحت پوشش خود قرار داده به طوریکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات این سازمان هستند که بیش از ۷۰ درصد آن را جامعه کارگری تشکیل داده است.

حمزه لویی اضافه کرد: از جمعیت یک میلیون و ۷۷۶ هزار نفری استان همدان، ۷۷۶ هزار نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۲۴۸ هزار بیمه شده اصلی در استان همدان، یادآور شد: نیاز است بیمه شدگان از رخوت رشد تکانی خورده و افزایش یابند که این افزایش نیازمند رونق صنایع و تولید است.

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، اظهار داشت: ۲۴۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که بخش قابل توجهی مربوط به افرادی است که به واسطه کرونا بیکار شدند همچنین در بهمن سال گذشته ۶۰۱ میلیارد ریال بیمه بیکاری در استان همدان پرداخت شد.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه بیمه اجباری در سال گذشته یک درصد افزایش داشت، افزود: در سال گذشته بیمه اجباری به علت کرونا فقط یک درصد رشد داشت اما در بیمه اختیاری و مشاغل آزاد از ۲۶ هزار و ۹۵۵ بیمه شده به بیش از ۲۹ هزار بیمه شده رسیده است.

حمزه‌لویی از بخشش جرائم بدهی کارفرمایان به این سازمان خبرداد و گفت: در راستای تحقق شعار سال این بخشنامه صادر شده است به طوریکه کارفرمایانی که از سال ۹۸ لیست‌های بیمه را به سازمان تأمین اجتماعی داده اند، در صورتیکه تمامی بدهی را در ۱۲ تا ۳۶ قسط تقسیط کنند، جرائم آنها بخشوده خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =