نامور حقیقی در کلاب هاوس:ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده‌ایم

تحلیلگر سیاسی در کلاب هاوس خبرآنلاین گفت: ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده ایم.اگر درباره شکاف مردم و حکومت اقدام کرده بودیم بازدارندگی ما بیشتر از الان بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا نامور حقیقی تحلیلگر سیاست خارجی در کلاب هاوس خبرآنلاین با موضوع مذاکرات وین؛آیا توافق نزدیک است؟ گفت:
آقای ظریف می گوید در این 3 سال یک تریلیون دلار از دست داده ایم. ما به تدریج وارد ابعاد گسترده تر و عمیق تر تحریم شده‌ایم. ما در این وضعیت قرار گرفتیم. ادامه این مسیر شکننده است. توافق برجام و وین خیلی خوب است، مذاکره با ریاض خوب است ولی باید در یک چشم انداز به آنها نگاه کنیم. اگر تولید اقتصاد را به عنوان یک عنصر بازدارنده نگاه نکنیم، نگاه ما سخت افزاری و نظامی می شود. اگر درباره شکاف مردم و حکومت اقدام کرده بودیم بازدارندگی ما بیشتر از الان بود.
الان ما غنی سازی را به عنوان یک قدرت می بینیم. دو مدل می توانیم رفتار کنیم. یکی همان است که آقای روحانی گفت. اگر ما بخواهیم در 2025 کار کنیم مسئله اول ما تهدیدات دفاعی خواهد بود. کشور ما در آستانه توسعه است و این زد و خورد مشکل ما را حل نمی کند.
آمریکا روی کره شمالی هم حساس بود. غنی سازی به عنوان یک سلاح باعث ایجاد حساسیت می کند. اگر می خواهیم به این سمت برویم، باید سیستم هماهنگ باشد. چرا آقای ظریف می رود پروتکل الحاقی را امضا می کند؟ می توانست نکند. باگهای امنیتی ما بسیار زیاد است و هزینه ایجاد می کند.

مشروح این بحث به زودی منتشر خواهد شد

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    يه تريليون دلار ؟! خيالى نيست داداش !