رسا نوشت:

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما از ترس بدآموزی، باب مناظره را مسدود کرده‌ایم، خواستار توجه ویژه به برگزاری جلسات و کرسی های مناظره در حوزه شد.
آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در بازدید از خبرگزاری رسا، خواستار توجه ویژه حوزه به برگزاری جلسات و کرسی های مناظره شد و این مساله را دارای برکات و آثار فراوان دانست.

آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: بسیاری از اوقات ما به دلیل ترس از نتیجه یک کار، از به مناظره گذاشتن بحث خاصی هراس داریم و به همین دلیل سراغ مناظره نمی رویم که این مساله چندان جالب نیست.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به عنوان مثال دانشمندان کمونیست که منکر خدا هستند، یک سری حرف هایی دارند، مردم ما هم حرف هایشان را نشنیده‌اند، ما می ترسیم اگر اینها حرف‌هایشان را در کشور بزنند چند نفر ملحد شوند و چند نفر مشتریشان شوند، اگر این گونه باشد پس نباید هیچ کاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از مقوله ترس خود را نجات دهیم و اشکالات را با تمام خطرات آن بپذیریم، ابراز داشت: الان در بحث آقای مشایی حرف های زیادی مطرح است که آیا حرف‌های وی نادرست است یا درست؟ بعضی می گویند آقای احمدی‌نژاد به ایشان تعلق دارد و از این جهت تحت تاثیر ایشان است و حرف او را قبول می کند.

آیت الله حائری شیرازی بیان داشت: اگر یک مناظره برگزار کرده بودیم، این فاصله‌ها کم می‌شد و اینجوری همدیگر را متهم نمی‌کردیم و اینکه در ذهن برخی ها این گونه تلقی شود که ایشان نابغه است، معلوم می‌شد که از این خبرها نیست.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: من معتقدم ما ترسیدیم از اینکه این حرف ها را بیاورند در صدا و سیما مطرح کنند و امر بر برخی از افراد مشتبه و برخی منحرف شوند.

آیت الله حائری شیرازی گفت: این مساله ممکن است در سطح عامه مردم عوارضی را به همراه داشته باشد، اما در سطح کارشناسان چرا نباید بحث شود آنها که تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.


/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
    4 2
    به نطر من کسانی که در برابر استدلال های منطقی و هوش سر شار رییس جمهور کم اوردند حالا میخواهند به اطرافیان ایشان ضربه بزنند. کاملا روشن است.