مشارکت مردم در پیشگیری از اعتیاد ضرورت دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: لازمه پیشگیری از اعتیاد اجرای طرح‌های کاربردی، مشارکت مردم و همگرایی اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی استاندار قزوین در جلسه توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر که در محوطه استانداری قزوین برگزار شد، گفت: مواد مخدر یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود و اجتماعی کردن مبارزه با آن برای ریشه کن کردن این بلا و آسیب، ضروری است.
او با اشاره به اهداف شکل گیری این کمیته اظهار کرد : کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی دقیق، آموزش کاربردی و ارایه راهکارهای علمی و عملی مناسب است.
حبیبی اضافه کرد: اعتیاد یک دام است و همه باید بپذیریم که این معضل اجتماعی به اشکال مختلف گسترش یافته و بسیاری از آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را در معرض خطر قرار داده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: براین اساس در امر مبارزه با اعتیاد، اصل بر پیشگیری است و کارشناسان باید بررسی کنند که در شرایط امروز جامعه، انجام چه کارهایی برای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر ضروری است.
او خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی اجتماعی در خصوص انواع موادمخدر، تأثیرات آن بر زندگی فردی، مناسبات اجتماعی و نیز راهکارهای مقابله با پدیده اعتیاد باید به صورت گسترده در جامعه نهادینه شود.
حبیبی بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و فعال کردن سازمانهای مردم نهاد در این خصوص تاکید کرد و افزود: باید به دنبال راهکارهای علمی و عملیاتی برای کاهش تقاضای موادمخدر باشیم و در دانشگاه‌ها مسئولان باید ورود جدی در این حوزه داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کرد، افزود: دولت با ارائه تسهیلات از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد حمایت می‌کند.
حبیبی با بیان اینکه ۵۰میلیون تومان وام قرض‌الحسنه درازمدت برای ایجاد اشتغال افراد بهبودیافته در نظر گرفته شده است ، ادامه داد: کارفرمایانی که این افراد را بعد از درمان به کار گیرند پنج سال حق بیمه آنها توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و برای سایر واحدهای تولیدی جذب معتادان با رفع موانع و مشکلات آن واحد تولیدی به همراه است.
او تاکید کرد: اشتغال و اقتصاد مهم‌ترین عامل جلوگیری از بازگشت به اعتیاد در بهبودیافتگان است که این مهم باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
معاون سیاسی استاندار قزوین با اشاره به ارزیابی عملکرد سمن ها در مبارزه با اعتیاد خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌های مرتبط به دلیل جایگاه مردمی در جامعه بیش از دستگاه‌ها و سازمان‌های حاکمیتی و دولتی می‌توانند در کاهش ابتلاء به اعتیاد در جامعه موثر باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =