حرف‌های جنجالی همسر آزاده نامداری در مراسم چهلم

ایسنا نوشت: همسر آزاده نامداری در مراسم چهلمین روز از درگذشت مجری سابق تلویزیون، با بیان اظهاراتی صریح، از «رنج و غم‌های بی‌شماری» گفت که نامداری در سال‌های پایانی عمر تحمل کرد. او در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به حوادثی که برای مجری سابق تلویزیون رخ داد، خطاب به مسببان آن گفت، «کاش آن نامردمان نقاب‌دار مجازی، به اندازه‌ی روح‌الله زم شرافت داشتند که در شب‌های قبل از اعدامش از تو حلالیت طلبید.»

سجاد عبادی، همسر آزاده نامداری سخنانش را با اشاره به آیه ۱۵ از سوره مبارکه نور، آغاز کرد و با اشاره به ترجمه فارسی آن، گفت: «به‌خاطر بیاورید زمانی را که این شایعه را از زبان یکدیگر می‌گرفتید و با دهن خود سخنی می‌گفتید که به آن یقین نداشتید و آن‌را کوچک می‌پنداشتید؛ در حالی که نزد خدا بزرگ است.»

او ۱۹۱۴ روز زندگی زناشویی با آزاده نامداری را عاشقانه توصیف و تاکید کرد که شبی نبوده است که پیش از خواب از خدا نخواسته باشد از غصه‌های او کم کند و بر دوش او بیافزاید.

سجاد عبادی در ادامه صحبت‌هایش، گوشه‌ای از رنج و غم‌های بی‌شمار آزاده نامداری در این سال‌ها را بیان کرد و مخاطب حرف‌هایش را خود نامداری قرار داد.

همسر مجری فقید تلویزیون با یادآوری نحوه‌ی ورود آزاده نامداری به صداوسیما در نوزده سالگی بدون اینکه کسی سفارش او را کند، در لابه‌لای صحبت‌هایش یادآور شد که نامداری ۱۰ سال از بهترین سال‌های عمرش را با تمام توان در رسانه ملی گذراند و در این رسانه رشد کرد و بزرگ شد.

عبادی در جمله‌هایی که خطاب به آزاده نامداری بیان می‌شد، تصریح کرد: «با چنان مکر و حیله‌ای تو را به قربانگاه فرستادند که نتیجه‌ی آن تمام طعنه‌هایی شد که در این سال‌ها تحمل کردی. بگویم از آن مصاحبه کذایی با شبه‌روزنامه‌ای که تیترش هنوز علیه تو دست به دست می‌شود.

بگویم در زمان ازدواجمان و حتی بعدتر، با بچه‌ای در شکم تا چه روزهایی درگیر دادگاه آن از خدا بی‌خبر بودی. بگویم از آن یکی مجری بدلی که برای نبودنت ختم قرآن نذر کرده بود. چه‌ها با تو کرد؟

بگویم از آن کارهایی که در مخیله‌ی کسی نمی‌گنجد اما با دروغ و نیرنگ در حق تو انجام دادند ... بگویم از آن مدیران ترسو که تک‌تکشان شاهد این همه بلایا بودند و در خلوت به ما حرف می‌زدند عکسش را عمل می‌کردند.

کاش تا فرصت زندگی‌شان به سر نیامده از حقایق بگویند که آن دنیا دیگر جای محافظه‌کاری نیست.»

عبادی در ادامه‌ی صحبت‌هایی که خطاب به آزاده نامداری بیان می‌شد، با بیان اینکه همین آزارها تپش قلب مهربان او را به شماره انداخت، اضافه کرد: من مثل تو نیستم و دیگر نمی‌توانم سکوت کنم؛ چراکه نسبت به تو و خانواده‌ام دینی دارم. بعد از آن روزهای تاریک و تلخ، همچون کبوتری زخمی به من بی‌انگیزه و خسته از روزگار پناه آوردی و انگار دنیا را به هر دوی ما داده بودند، هنوز سرخوش از این لطف خدا بودیم که با جماعتی هماهنگ روبه‌رو شدیم که دروغ می‌گفتند و تهمت می‌زدند.

او با اشاره به تعطیلی برنامه «آبان» با موضوع زنان که توسط نامداری ساخته شد، یادآوری کرد که در ارتباط با این برنامه پس از مدتی آزاده نامداری را فرا خوانده و عنوان کرده بودند که مهمان‌ها و موضوع برنامه باید توسط خود آنها انتخاب شود.

عبادی همچنین به اولین مجموعه داستان آزاده نامداری با عنوان «خانومی که شما باشی» اشاره کرد که شاعر گمنامی جلو توزیع کتاب را گرفت.

همسر آزاده نامداری در صحبت‌هایی که در چهلمین روز از درگذشت مجری سابق تلویزیون مطرح می کرد، تصریح کرد: خدا را شکر که کانال‌های زرد بیشتر کلید خوردند، مجلات بیشتر فروختند، شومن‌های آن‌طرف آبی و این ور آبی، کارتونیست‌ها بیشتر دیده شدند و ابزار خنده حتی در کنسرت‌ها هم فراهم شد و خدا را شکر که با اِبراز انواع فحش و ناسزا به ما، بخشی از بغض فروخفته‌ی جامعه فروکش کرد. غصه ما را منتقدان اجتماعی یک‌شبه زیاد کردند که قصد تدریس اخلاقیات در این جامعه را دارند؛ والا پوشش تو در آن سال‌هایی که در هیچ سازمان و ارگانی نبودی و حتی در سال‌های بعد از آن واقعه، تغییری نکرد. ده‌ها پیشنهاد فیلم و سریال را برای سبک پوششت رد کردی و هیچ‌وقت هم ادعای الگو شدن نداشتی. با همه‌ی آن نامهربانی‌ها و با وجود پیشنهادهای شبکه‌های فارسی‌زبان به اصرار خودت بازگشتی. می‌گفتی من از چه فرار کنم؟! می‌خواهم همین‌جا باشم و برای مردمم کار کنم. ضبط گذرنامه‌ها، ماه‌ها ممنوع‌الخروجی، ماه‌ها احضار و بازجویی و استنطاق، هر روز یک لودگی و تمسخر، هر روز یک تهمت و تیتر و ... تو چقدر صبور و محکم بودی در آن یک سال سخت. کاش آن نامردمان نقاب‌دار مجازی، به اندازه‌ی روح‌الله زم شرافت داشتند که در شب‌های قبل از اعدامش از تو حلالیت طلبید. اما منفعت‌طلبی آنچنان بر بخشی از این جامعه چنبره زده که اخلاق و انسانیت آخرین چیزی است که به ذهن متبادر می‌شود.

همسر نامداری در ادامه به تحصیلات این مجری در حوزه روانشناسی اشاره کرد و تعطیلی برنامه‌ای تخصصی که با همین موضوع پخش می‌شد. عبادی یادآور شد که حتی برای ارائه‌ی ایده‌ای درباره گزارش فوتبال بانوان هم او را تحمل نکردند و بعد از دو برنامه او را احضار کردند که در صورت تکرار حکم تعلیق می‌گیرد.

او حمایت از همکار و رفیق را روشی معمول در مسلک آزاده نامداری برشمرد و حمایت از ورزشکاران دختر و استقلالی‌های متعصب که همیشه تمجیدشان می‌کرد. تا یاد کردن از برنامه «نود» در همه‌ی دوشنبه‌های زندگی‌ات.

در این سه سال روزنه‌ای نبود که جستجو نکرده باشیم تا استعدادت به هدر نرود. ده‌ها مسوول، مدیر، کارگردان و تهیه‌کننده شاهد هستند و برخی امروز همین‌جا هستند، اما همه شد وعده‌های پوچ، امیدهای واهی و رنج‌های پیاپی. کار را به جایی رسانده بودند که دوستان نزدیکت که امروز هم نیامدند را به واسطه‌ی ارتباط و حمایت از تو ممنوع و تحریم می‌کردند. و ماند حسرت ساخت و پخش برنامه‌ای که با پشتکار همیشگی‌ات در حوزه‌ی روانشناسی آغاز کرده بودی؛ همان ایده‌ای که برای انجام پیش تولیدش همراه ما به سفر کوتاه شمال نیامدی.»

سجاد عبادی در بخش پایانی صحبت‌هایش بار دیگر با تاکید بر زندگی عاشقانه با آزاده نامداری، در بخشی از حرف‌هایش خاطرنشان کرد: خدا را با دلی اندوهگین شاکرم که آنچنان عزت داد تا پچپچه‌های نامردمانی که حتی در زمان مرگت از دست از شایعه برنمی دارند، ناکام بماند.

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده و سیدجواد یحیوی از مجریان سابق تلویزیون از دیگر افرادی بودند که در این مراسم سخنرانی کردند. اجرای مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آزاده نامداری با اجرای محمد سلوکی همراه بود.

افتتاحیه‌ این مراسم، کلیپی بود که اختصاصا برای گندم، دختر آزاده نامداری، تهیه شده بود که به موجب آن، دوستان وی شامل رضا رشیدپور، الهام پاوه‌نژاد، بهاران بنی‌احمدی و … خطاب به گندم جملاتی گفتند تا در آینده او بتواند مادر جوان از دست رفته‌ خود را بهتر بشناسد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    آقای عبادی،اول از همه آرزوی صبر در برابر حکمت الهی را برای شما و خانواده آزاده عزیز دارم و امیدوارم که این تلخی ها و بی عدالتی هایی که در حق او شد را در جایی در گذشته ها دفن کنید و آنچه را که آزاده با جسارت زیبایی که داشت و انجام داد ( مانند اینکه یک زن می تواندزیبا و جوان و بسیار باهوش باشد و در کنار آن یک مجری توانا متکی بر دانسته ها و دانش خود برای روبرو شدن و به چالش کشیدن افراد صاحب نام بوده و یک برنامه موفق بسازد و یا جسارتش در آن گزارش شیرین فوتبال و یا چادرهایی زیبا با رنگ‌های نامتعاف وووو) را همواره بیاد آورده و دخترش رامانند خودش شجاع بار آورده و راهش و نامش را با برنامه سازی به سبک وی و یا نزدیک به اندیشه ها و عقایدش،زنده نگهدارید تا بعد از این زنان و دختران دیگر بخاطر جسارت و متفاوت بودنشان،ناعادلانه و غیر مستقیم رانده نشوند و به قول شما پر و بال شکسته به گوشه ای پناه نبرند.خداوند همه ما را ببخشد و بیامرزد.
    • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      باور نمیکنم که زنی که دارای همسر خوب باشد و زندگی زناشویی رضایت بخش داشته باشد به خاطر کار، خوشی بودن با همسر و فرزند دلش را راضی نکند و به مرگ تن دهد.
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      56 22
      خدا بیامرزدش.خیلی دوسش داشتم
    • . IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      79 9
      خداوند به شما صبر دهد
    • سعید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      49 22
      بهت قول میدم اصلا امثال شماها ذره ای به فرهنگ وارزش های انسانی پایبند نیستید وهمواره آتش بیار معرکه هستید. هنگامیکه پردها در افتد هان انسان چه جوابی داری؟
    • 3434 IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      74 16
      روحشون شاد
    • سهیلا IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      35 14
      مردم چرا از گناهان خودشون غافلن،ودنبال سوژه گناه میگردن از دیگر انسانها!!!!!خجالت اوره و شرم آور!!!!
    • مهربان توسی IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      6 1
      روحش شاد کاش صداسیما و..این همه بهش سخت نمیگرفتند و تحت فشار روحی روانی عدم اجرا قرار نمیگرفت
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    39 17
    اون دنیا چا جوابی دارید ایا این حق الناس نیست با چه جراتی همدیگر را مکوبیم وای برما وای برما خبر از لحظه پرواز نداریم
  • فاطمه GB ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    50 22
    آزاده نامداری مجری خوش سخن و همیشه خنده رو روحت شاد آزاده که بسیار برنامه ی تازه ها رو فراموش نمیکردم . آن زمان من دانشجو بودم. و اکنون یه معلمم . از خدا میخواهم به من جسارت دهد تا دانش آموزان شجاع را در حد بضاعت خود تحویل جامعه دهم..
  • مرتضی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    88 10
    سلام من آخر نفهمیدم ایشان که سرحال و سر زنده با آن کلیپ اول عید با آن همه امید و سر زندگی با آن تحصیلات با داشتن یک خانواده بابت خوشبختی کن شوهرش میگه با یک دخترچطور یک دفعه آدم نامید میشه و دست به خودکشی میزنه آیا مرگش مشکوک نیست اصولاً خودکشی در تمام مذاهب و ادیان مذمومه
  • بنفشه FR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    42 18
    سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز ،مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
  • احمدی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    30 15
    خدا رحمت کنه.
  • رهگذر IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    49 11
    خدا ایشان را رحمت کند از این سخنرانی ها و سوء استفاده های تکراری بگذریم آخر دلیل فوت ایشان چه شد؟ و اگر خودکشی بود، برعکس این ادعاها، حتما ایشان بسیار تنها و حتی نا امید بودند؟! چرا؟ ان شا ءالله خدا ایشان را رحمت کند
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    38 9
    این مشکلات تو همه ادارات هست منتهی بقیه مثل اهالی رسانه اینقدر تریبون ندارند
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    41 11
    ایشون فوت کردند و دستشون از دنیا کوتاه است و اگر خودکشی هم بوده که متاسفانه خیلی بد هست و شدیدتر نیاز به کمک دارند پس بیخیال این موارد شید و فقط همسرشون و خانواده شون بفکر خیرات و دعا باشند
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    42 10
    من چون فیلم اینودیده بودم نخوندمش،خداهمه رفتگانوبیامرزه.بهتره وقتی کسی رفت ازاین حرفهانزنیم چون بقول پروین اعتصامی:صاحب آنهمه گفتارامروز/سائل فاتحه ویاسین است...آدمی هرچه توانگرباشد/چون بدین نقطه رسدمسکین است
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    39 22
    خوشحالم که به عنوان یک حوزوی در اوج تهمتها از ایشان دفاع کردم اگرچه شاید به اصل جریان سازی رسانه و برنامه های تلویزیونی و مجریان مختلف نقد داشته باشم و معتقد باشم مجری بیش از همه قربانی فضای زرد رسانه میشود ولی این دلیل نمیشود که تهمت ها را بپذیریم و بندگان خدا را فراموش کنیم. از خداوند برایش نامحدودترین خوبیها را درخواست دارم
  • محسن DE ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    17 25
    یک ضرب المثل حکایت این نامردمی ها بوده و هست کسی به قطار ایستاده سنگ نمی زند هر کس که با اتکا به خویش و مستقل عمل کند مورد هجمه مردم آبله و نادان قرار می گیرد
    • روحش‌شاد‌خیلی‌مهربان بود IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      12 2
      روحش‌شاد‌زن‌مهربان‌و‌زیبایی‌بود‌
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    24 10
    حیف وصدحیف آزاده عزیزوباارزش خداصبری بده به همسردختروپدرمادرت
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    24 14
    خدا رحمتش کند واقعا آزاده خانم دوست داشتنی بود و یادش همیشه گرامی برای ما
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    14 14
    ان شاءالله خداوند به شما همسر فداکار خانم نامداری و خانواده او صبر عطا کند.
  • محمود IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    40 16
    همه ی این حرفادرست ولی خودکشی گناه کبیرست واگرانسان رابطه ی قوی ومستحکمی باخدای خودداشته باشدبه هیچ وجه اقدام به خودکشی نمیکند.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      16 8
      حرف شما درسته کاملا هم دریته تو سوره ی نسا هم آیه اش اومده ولی کاش تا با کفش های یه نفر راه نرفتیم درمورد راه رفتش نظر ندیم
  • یاسر IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    70 13
    آقای عبادی یه جوری حرف زدند فکر کنم کلا ایشون معصوم بودن
  • حمید GR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    21 10
    روحش شاد یادش گرامی
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    27 7
    اگر کسی به چیزی افتخار کند باید تا آخر به آن افتخار پایبند باشد و نگذارد چیزی باعث کم شدن اعتبار آن افتخار گردد بزرگی می گفت ۹۷ در صد مشکلاتی که برای هر کسی پیش می آید مقصر خود شخص است و ۳ در صد هم شامل تقدیر و حوادث می گردد که باز قابل پیشگیری است
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    26 21
    ازاده عزیزم...هنوز داغت بر دلم سنگینی میکند..تنها مجری بودی که هرروز منتظر بودم برنامه ات شروع شود..ارام بخواب عزیزکم...
  • سینا IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    18 23
    تسلیت میگم به‌خانواده محترمشون، چی راحت تهمت میزنن بعضیا اونم تو رسانه‌ها و فضای مجازی ک مردم میبینن و عده‌ایی بیرحمانه قضاوت میکنن و باعث میشن مردمی بدگمان بشن و مردمو به گناه میندازن ، اگه مراقب حرفامون نباشیم می‌بینیم چه فاجعه‌ایی پیش میاد و داخل چی گناه بزرگی افتادیم، قطعأ خیلی سخته وقتی اسمتو تو اینترنت جستجو کنی و اینهمه تهمت و دروغ رو ببینی قلب از فولاد هم ک باشه با این‌همه غصه و غم از تپش می‌افته، افرادی ک به این مرحومه جفا کردن حتمأ منتظر عقوبت از خدای عادل و دادستان باشن، (مراقب_حرف‌ها_و_رفتارمان‌باشیم)
  • محمد IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    22 5
    یادمان باشد روزی قضاوت خواهیم شد و نتیجه اعمالمان را باحسرت نشانمان خواهند داد و بدا به حال آنانی که اعمالشان باعث ذلت آنان در این عالم وآن انتهای ابدی خواهد گشت.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    32 1
    خدا اون بالاست همه چیزو می بینه ..... خودش میدونه چیکار باید بکنه....
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    70 7
    آقا رفتید مملکت خارج.... دم خروس زده بیرون چرا آنقدر اصرار دارید که کتمان کنید همون اول قبول می‌کردید که ظاهر سازی و اشتباه کردید و معذرت خواهی می کردید می رفتید دنبال کار خودتون اصرار شما به کتمان حقیقت دلیل همه بلاهایی است که به سر خود آوردید و از قدیم گفتند . خود کرده را تدبیر نیست.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    21 19
    چه آدمایی پیدا میشن واقعا یکی رفته برای بیرون کردن آزاده نامداری نذر کرده و سفره نذری انداخته؟!!! چقدر بیکار و حسود و بدبختن اینجور آدما خدا از روی زمین ورشون داره که با ذهن مریضشون به دیگران آسیب میزنن و زندگیها رو از هم میپاشونن
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    23 13
    خدا بیامرزدش من اجراهاشو نگاه‌میکردم مجری کاملا مسلطی بود خدا نگذره از بانی مرگش زود مرد جوون بود گناه داشت حق زندگی داشت
  • خزان IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    16 18
    ی روزی تقاص تمام نامردی هاشون پس خواهند داد.این خانم ی انسان.یک فرزند.یک مادر ویک همسر ویک هموطن بود.اما قضاوتهای بی جای ی عده اورا ازهمه چیز محروم کرد.و روزی همه ی آن نامردمان دربرابر خداوند ب محکمه خواهند رفت.
  • KingAli IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    13 13
    هرکسی به نوعی با شما همدرده و زخم دیده ، فقط زخم شما خیلی بزرگتر و عمیقتره ... دلیل همه این قضاوت های نابجا ، نبود نظارت و برخورد قانونی با قورباغه های هفتیرکش در مجازیه که به خود اجازه گفتن هر حرفی حتی کذب را میدهند
  • معراج IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    25 5
    دیگه دست از سرش بردارین. کسیکه مرد نیاز ب آمرزش داره .ن سوژه بشه و هی غییتش کنن
  • سامیار IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    23 11
    روحش شاد و یادش گرامی باد خداوند صبر بده به خانواده محترمشون
  • مرتضی CA ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    20 19
    برادر خوبم آقای عبادی.خداوند رحمت کنه خانم نامداری عزیز رو که واقعا از هر لحاظ نمونه واستوره بود.وشک نکن خداوند جای حق نشسته و همه آدمهای بی ارزشی که باعث ناراحتی آزاده عزیز شدند را حتما جواب خواهد داد.لعنت و نفرین خدا بر همه کسانی که باعث ناراحتی آزاده نامداری شدند.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    13 7
    روحش شاد
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    12 4
    زمان به عقب بر نمیگرده،
  • saeed IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    22 2
    حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند : بهترین اعمال نزد خدا حفظ زبان است ، بیشترین گناهان فرزند آدم از زبان اوست، 1- خبری را ندانسته گفتن 2- عیب جویی از دیگران 3- مسخره کردن 4- تهمت زدن 5- فاش کردن اسرار مردم 6- رنجاندن مومن 7- سرزنش بیجا 8- دروغ گفتن 9- وعده ی دروغ 10- قسم دروغ 11- شهادت ناحق 12- تحریف مسائل دینی 13- حکم ناحق 14- لعنت کردن مردم 15- ملعمه زدن 16- دل شکستن 17- امربه منکر 18- نهی از معروف 19- بدخلقی 20- تصدیق کفروشرک 21- غیبت کردن 22- شایعه پراکنی 23- به نام بد صدا زدن 24- تملق و چاپلوسی 25- با مکرو‌حیله سخن‌گفتن 26 - مزاح زیاد 27- زخم زبان زدن 28- آبروریزی 29- کفر در گفتار 30-ادای صدای کسی را درآوردن 31- بدعت در دین 32- اظهار بخل و حسد 33- بد زبانی در معاشرت 34- خشونت در گفتار 35- فحش و ناسزا گفتن 36- سخن چینی کردن 37- نا امید کردن 38- شوخی با نا محرم 39- ریا در گفتار 40- فریاد زدن بیجا
  • حسینی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    9 10
    خداوند ایشون رو رحمت کند .دیواری کوتاه تر از صدا و سیما پیدا نشد ؟؟؟ درسته صدا و سیما خیلی خیلی مشکل داره ولی بهتره علت رو جای دیگر جستجو کرد . هر کسی در درجه اول باید خودش باشه . تظاهر به اونی که مجبوری یا مجبور میشی در انسان تضاد ایجاد میکنه . قطعا صدا و سیما در استخدامهای خود مشکل دارد . باور کنید من بعد از ماجرای خانم ریحانه پارسا هر بازیگر صدا و سیمایی رو که میبینم با چادر و مقنعه فیلم بازی می‌کند یا مجری گری می‌کند تو دلم میگم بزودی این چادر و حجاب تبدیل به ... میشه . البته اصلا منظورم خانم موقر و عفیف نامداری نیست . ایشون خیلی خیلی مظلوم واقع شد و حیف نیست ایشون مرده و بعضی ها زنده زنده راه میرن و دنبال جمع کردن فالوور هستن .
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    18 2
    ی کم هم به خودتون نگاه کنید چقدر دیگران را مقصر میکنید
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    4 6
    خدا رحمت شون کنه ،،،آقای عبادی خدا هم دعا ت بر آورده کرد اون دیگ غصه نداره و همه ی غصه ها ش رو دوش شما ست ،،،
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    15 4
    وقتی خودم انسان خطاکاری هستم و کم و بیش در زندگی باتوجه به شرایط پیش آمده مرتکب اشتباهاتی شدم. ترجیح می‌دهم در مورد خطاهای دیگران قضاوت نکنم.
  • Nm IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    6 2
    خدا رحمتش کنه، جز خواندن فاتحه و قرآن برای روحش هیچ کاردیگه ای نکنید هرچی بگید قضاوته، پس قضاوت نکنیم
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    6 3
    خدا رحمتش کنه
  • نسا زینعالی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    6 6
    خدا بهتون صبر بده چوب خدا صدا نداره اونهایی که باعث درگیری همسرتان شدند را خدا یه جایی میزنشون زمین امید وارم خدا صبر به شما عنایت بفرماید
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    4 3
    خدا جای حق است ارباب
  • Asdfh IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    14 5
    بعد از مرگش دست از سرش هم ورنمیدارین..آخه عکس ی سنگ قبر کجاش جنگجالیه خدا ازتون نگذره
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      2 0
      عکسش نه،مطلبش
    • سمیه IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      2 0
      خداوند رحمتشون کنه
  • فرییا GB ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    روحش شادیادش ماندگار ایکاش یادبگیریم آنچه برخودمی پسندیم بردیگران هم بپسندیم قضاوت کردن را کنار بگذاریم اول یک سوزن بخود بعد یک جوالدوز به دیگران خداوند به خانواده گرامیشان صبرعطا فرماید.
  • خوزستانی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    3 1
    شما که توی موقعیت این خانم نبودین که اینقدر نظر میدین .حتما خیلی فشار روحی بهش وارد شده خدا همه مارو بیامرزه که ندانسته نظر میدیم
  • اکبر IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    4 1
    خدا رحمتش کنه...حجاب و کارهای ایشون بخودشون مربوط میشد ولی گاهی دیده نشدن، سختتر از خود شرایط میشه‌... وگرنه زندگی جاری هست و میشد در فضاهای دیگری مهارت ها رو تقویت و شکوفا کرد.
  • سارای IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 1
    خدا لعنت کنه همه ی اونهایی رو که اذییتش کردند همه ی اونهایی که پشت سرش حرف زدند اون موقع که توی صدا و سیما همه با مانتو اجرا میکردند این خانم با چادر وارد عرصه ی اجرا شد وهمه از اون یاد گرفتند این خانم با هر روشی هم که بود حجاب رو تبلیغ کرد خیلی بهتر از اونهایی بود که با تاب و شلوارک بی حجابی تبلیغ میکنند خدا رحمتش کنه خدا به پدر و مادرش و خواهرش و دخترش صبر بده
  • محمد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    3 1
    به نظرم وادارش کردن خود کشی کن حالا فرا فکنی میکنن تقصیر صدا سیماست نصف هنرمندان ایران عکس و فیلم بدون روسری دارن پس همه باید خود کشی کنن به نظر من هیچ ربطی به فیلم چند سال پیش نداره چرا همون موقع خود کشی نکرد
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    من نظرات منتشرشده راشمردم۵۱نظربودنه۵۳تا
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    7 0
    به نظر من هم مرگش مشکوکه خدا بیامرزد
  • طاهره IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    روحش شاد بهشت جایگاهش
  • محمد IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    4 0
    حیف شد . تسلیت به خانواده محترمش و کوچولو مهربانش . روحش قرین رحمت . صدحیف
  • سلمان IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 0
    خدارحمتش کنه
  • ناشناس IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 2
    البت من قبول ندارم همه صحبت های همسر ایشان را .در کار همیشه رقابت و در برخی موارد مافیا وجود داشته و دارد و کلا در هر کاری خصوصا اگر سازمانی باشد با موانع و مقاومتهای زیادی روبرو است که طبیعی است و جای بحث ندارد اینکه بقیه مقوله های رفتاری آن مرحوم را هدف قرار دهیم هم کار غیر قابل و ناشایسته ای است ولی اینکه حرف و عمل انسان حتی در ظاهر مطابقت نداشته باشد مضموم است و جای بحث دارد به نظر بنده تنها مقوله ای که موجب هجمه به آن مرحوم شد منافات حرف و عمل ایشان بود و بس . این که در جایگاه رسانه وقتی حرفی را می زدند هزاران انسان با عقیده ها و افکار مختلف آن را دیده و قضاوت می کردند و همین امر موستوجبات آزار و اذیت ایشان را فراهم می کرد خداوند روحش را قرین رحمت گرداند و ما و همه قضاوت کنندگان را ببخشد و بیامرزد.
  • حسین US ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 1
    خدارحمتش کنه خانم بسیارخوب وخنده رویی بود
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    خدارحمتش کندوروحش شاد
  • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    5 1
    خدا بیامرز عشق دیده شدن داشت همینکه دید تو دید ملت نیست به این روز افتاد . خدارحمتش کنه خواهشا افسانه سازی نکنید خیلی برای مردم مهم نیست این حرفای شماها
  • .. IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 1
    سلام خدا بیامرزش و روحش غریب رحمت انشالله
  • TR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 1
    خدا رحمتت کنه
  • ایس برگ IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 1
    نبش قبر افکار!!!روحش شاد
  • نگار IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    دشمنی نداشته؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 1
    باید مثل رامبد جوان مقاومت می کرد.
  • ملایی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 2
    روحشون شاد و یادشان گرامی خدا بیامرزه بانوی دوست داشتنی بودن خدا به خانواده ی محترمشون صبر بده ،گندم عزیز برات آرزوی عاقبت بخیری دارم
  • مسلم IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    6 1
    درسته که خانم نامداری انسان وارسته و بانویی محترم بودن. ولی دلیل نمیشه انسان کارهایی که اعمال خودش مسبب اصلی اون هستن رو ب دیگران ربط بده.