۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
برگزاری مسابقات برای بزرگداشت پدر بوکس ایران

رئیس فدراسیون بوکس گفت: برگزاری تورنمنتی با نام و یاد بزرگداشت پدر بوکس ایران در برنامه‌های‌مان خواهد بود و در اولین فرصت این رویداد را در تقویم فدراسیون خواهیم گنجاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در سومین سالگرد درگذشت "پدر بوکس ایران" ، رئیس فدراسیون بوکس در پیامی یاد و خاطره ی استاد حسن باشت باوی را زنده نگه داشت و قول برگزاری مسابقاتی ، تحت عنوان "یادواره پدر بوکس ایران" و اضافه کردن این رویداد به تقویم فدراسیون و برگزاری هر ساله این مسابقات را داد.

ثوری در پیام خود گفت: امروز سالگرد رحلت بزرگمرد تاریخ معاصر بوکس کشور است، استاد حسن باشت باوی علی رغم اینکه تمام مصائب و مشکلات این رشته را به دوش میکشید پدر بوکس ایران نیز بود و این لقب زمانی به ایشان داده شد که سال 1327 زمانی که ایشان قهرمان ایران شدند، همزمان با قهرمانی صاحب فرزند شد و از همانجا وی را پدر بوکس خطاب کردند.

رئیس فدراسیون در ادامه افزود: افتخار این را داشته ام در حضور ایشان تلمذ کنم و چند صباحی را در کنار این استاد بوکس کشور دانش آموزی کنم و آنچه در مورد مروت و مردانگی و جوانمردی بوده است را از ایشان یاد بگیرم که امیدوارم شاگرد خلفی برای این بزرگوار باشم.

حسین ثوری در پایان گفت: در راستای گرامی داشت این پیشکسوت بوکس کشور در نظر داشتیم در محل تولد ایشان و در سالن اختصاصی استاد حسن باشت باوی مسابقاتی را با نام و یاد ایشان برگزار کنیم اما متاسفانه به دلیل وجود این ویروس منحوس کرونا با محدودیت هایی مواجه بودیم، ولی قطعا برگزاری تورنمنتی با نام و یاد بزرگداشت پدر بوکس ایران در برنامه های فدراسیون خواهد بود و در اولین فرصت این رویداد را در تقویم فدراسیون خواهیم گنجاند و این مسابقات را هر ساله برای یادبود استاد حسن باشت باوی برگزار خواهیم کرد.

شایان ذکر است باشت باوی در سال ۱۳۰۶ در شهر آبادان متولد شد. او مشت‌زنی را سال ۱۳۲۳ زیر نظر یک مربی انگلیسی  به نام واگنر آغاز کرد و در سال 1327  قهرمان بوکس کشور شد و پس از آن عناوین متعدد دیگری در مسابقات داخلی و خارجی به دست آورد. وی در ۱۳۳۷ وارد حرفهٔ مربیگری شد و بین سالهای ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۴ مربی تیم ملی بوکس ایران شد و توانست با این تیم در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران به مقام قهرمانی برسد. باشت باوی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سن ۹۱ سالگی در  گچساران درگذشت.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =