خسارت ۲۴۰۰میلیارد ریالی تگرگ و سرما به کشاورزی ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: بارش تگرگ، باران و سرمازدگی 2400 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمود سپهرفر با اشاره به خسارات بخش کشاورزی ارومیه در سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون خسارت ناشی از سرمازدگی، بارش باران، تگرگ در محصولات زراعی، باغی و دامی شهرستان ارومیه بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: ۶۹۰ هکتار اراضی زراعی، ۳۷۲۰ هکتار اراضی باغی، ۵۷۰ کلنی زنبور عسل و بیش از ۱۰۰ رأس دام و ۱۰۰ متر مربع تأسیسات دچار خسارت شده است.

سپهرفر همچنین از وارد شدن خسارت ۸۰ درصد به باغات تعدادی از روستاهای این شهرستان خبر داد، گفت: بارش تگرگ روز گذشته باعث خسارت ۸۰ درصدی در محصولات باغی از جمله سیب، گردو و درختان هسته دار در روستاهای بهله و بلارغو بخش انزل جنوبی شد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر و تگرگ زدگی‌های بهاره، باعث شده تا بخشی از باغات شهرستان دچار خسارت شوند، گفت: در طی بارش هفته گذشته ۳۰ روستا از بخش‌های بالانج،  باراندوزچای، صومای برادوست و سیلوانا خسارت دید که ارزش ریالی آن ۱,۸۴۵ میلیارد ریال بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =