بیانیه سوریه در واکنش به اقدام ضدانسانی رژیم صهیونیستی

ایرنا نوشت: وزارت امورخارجه سوریه یکشنبه شب در بیانیه‌ای به اقدامات ضد بشری صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین واکنش نشان داد و تاکید کرد: دمشق به شدت رفتار ددمنشانه و غیر انسانی رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سانا، وزارت امورخارجه سوریه اعلام کرد: رویکرد اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینیان در منطقه شیخ جراح پاکسازی نژادی است و مستلزم بازخواست مقامات این رژیم در شورای امنیت است.

دمشق افزود سوریه بر حق کامل فلسطینیان و پایان دادن به اشغالگری اراضی فلسطین و برپایی دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف تأکید دارد.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که با قدرت پاسخ هر گونه آتشی از سوی نوار غزه را خواهد داد و رژیم متبوع وی به شدت اعمال فشارها به منظور توقف روند شهرک سازی را مردود می‌داند.

ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی شنبه شب در حمله به فلسطینیان در بیرون بخش شرقی بیت‌المقدس، همزمان با حضور دههاهزار نمازگزار مسلمان در مسجدالاقصی به مناسبت مراسم احیای شب قدر، صدها تن را زخمی و مصدوم کردند.

بیش از ۹۰ هزار فلسطینی - با وجود اقدامات شدید اشغالگران و جلوگیری آنها از رسیدن شمار زیادی از نمازگزاران به مسجدالاقصی و جلوگیری از ورود ساکنان کرانه باختری به شهر اشغالی قدس - مراسم شب مبارک قدر را در مسجدالاقصی احیا کردند.

برخی مناطق کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس بویژه منطقه باب العامود و محله شیخ جراح از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد حملات نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی بوده است.

اشغالگران صهیونیست از روز جمعه همزمان با «روز جهانی قدس» تجاوزات و تعرضات خود علیه فلسطینیان و نمازگزاران فلسطینی در محوطه مسجد مبارک الاقصی و «باب العامود» و «الشیخ جراح» را تشدید کرده‌اند.

هلال احمر فلسطین دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، دستکم ۲۰۵ نفر مجروح شدند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =