۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
ماس: عنصر زمان در مذاکرات وین حیاتی است

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه آلمان، عنصر زمان در مذاکرات برجام را حیاتی دانست و خواستار سرعت بخشیدن به روند گفت‌وگوها برای احیای کامل توافق هسته‌ای ایران شد.

هایکو ماس روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: دور چهارم مذاکرات برجام روز جمعه در وین آغاز شد. مذاکرات دشوار و طاقت فرسا است اما تمام طرف‌های درگیر در فضایی سازنده سرگرم رایزنی هستند.

 وزیر خارجه آلمان عنوان کرد که امروز به همراه همتای فرانسوی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شرکت کنندگان را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات وین قرار می‌دهد.

او همچنین با انتشار پیامی در توئیترش نوشت: ما خواهان احیای کامل توافق هسته‌ای با ایران هستیم. وی بدون اشاره به زرادخانه های مملو از کلاهک‌های هسته ای رژیم صهیونیستی که بزرگترین خطر و تهدید برای امنیت خاورمیانه بشمار می‌رود افزود که برجام «تنها ابزاری است که اطمینان حاصل شود ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند و باید به هر قیمتی جلوی آن را گرفت»

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی هفته‌های گذشته در وین، پایتخت اتریش گردهم آمدند تا در خصوص رفع تحریم‌های آمریکا و احیای کامل توافق هسته‌ای ایران رایزنی کنند. جمعه جلسه اول کمیسیون مشترک از دور چهارم مذاکرات برجام در وین برگزار و مقرر شد رایزنی های کارشناسی و فنی و کار بر روی متن پیش نویس توافق آغاز شود.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =