فریاد در ایران نقش VAR را بازی می‌کند

سایت باشگاه استقلال نوشت: مربی تیم استقلال نسبت به داوری روز گذشته دیدار برابر ذوب آهن اصفهان گلایه‌هایی را مطرح کرد.

صالح مصطفوی درباره بازی مقابل ذوب آهن اظهار داشت: ما پیش بینی کرده بودیم که تیم ذوب آهن با لایه های فشرده دفاعی ظاهر شود و تاکتیک مختلفی را برای عبور از لایه‌های دفاعی تدارک دیده بودیم. به نظرم تیم موفقی بودیم ضمن اینکه چندین بار روی دروازه ذوب آهن موقعیت ایجاد کردیم و هشت ضربه داخل چارچوب زدیم، هم ما خیلی بدشانس بودیم و هم اینکه یک سری چیزهای ماورایی دخیل بود که ما آن بازی را نبریم. 

او ادامه داد: اگر بخواهیم فنی صحبت کنیم ما از نظر طراحی هجومی و عبور از لایه های دفاعی ذوب آهن با روش‌هایی مختلف موفق بودیم که از این بابت از بازی راضی هستیم اما در دو بخش تیم ما آسیب دیده که یک بخش داوری و دیگری هم یکسری اشتباهات فردی بازیکنان بود. اینکه در دقیقه ۴ بازی ما پخش مستقیم ندارد که دو بازیکن ذوب آهن دو خطا روی آرش رضاوند و شیخ دیاباته خطا می‌کنند و دقیقا از همان‌جای بازی تیم آنها گل می‌زند و داور هم عکس العملی نشان نمی‌دهد و داور هم جلوی تیمی که این اندازه دفاعی بازی می‌کند ما را یک هیچ عقب می‌اندازد و کار سخت می‌شود که استرس و فشار روی بازیکنان بیشتر می‌شود که شاید ضربات آخر کم دقت‌تر شود.

مصطفوی افزود: این نکته‌ای است که تیم ما خیلی نجیب است و می‌بینید که در مسابقات دیگر با یک اوت به اندازه‌ای روی داور هجمه وارد می‌کنند و داد و بیداد می‌کنند که کار عوض می‌شود. ظاهراً داد و بیداد در ایران نقش VAR را بازی می‌کند! متاسفانه داوران هم به این موضوع بی توجه هستند. همه ما عضو یک جامعه هستیم، داور، بازیکن و مربی یک جامعه هستیم و باید به هم کمک کنیم. من می‌خواهم شفاف سازی شود و بدانم که قانون این است که یک تیم نمی‌تواند در چهار نوبت تعویض کند چطور می‌شود که در بازی مقابل پیکان چهار نوبت تعویض انجام می‌شود، می‌گویند داور اشتباه کرده و تعویض دوتایی بوده است اما وقتی ما می‌خواهیم چهارتایی تعویض کنیم داور اجازه نمی‌دهد.

مربی استقلال با اشاره به اتفاقات بازی روز گذشته گفت: قانون حتی اگر بد باشد برای همه باشد و اگر هم خوب است برای همه باشد؛ نمی‌شود تیمی که ساکت است و حرف نمی‌زند، آقا فرهاد بارها به ما گفتند که راجع به داوری کسی حق ندارد درخصوص داوری صحبت کند و چیزی بگوید. نمی‌شود که ما ساکت هستیم و چیزی نمی‌گوییم اینطور سرمان بریده شود، دقیقه ۴ آن گل را برای حریف می‌گیرند. مربی ما در بازی ماشین سازی به داور گفت که داور ضعیف سوت می‌زنید که کارت زرد نشان داد و مربی حریف که به کمک داور می‌گوید من به اندازه هیکل تو فوتبال بازی کردم و نمی‌توانم چیزی بگویم، کمک داور پرچم می‌زند و یک فعل و انفعالی می‌شود که هیچی به هیچی. اگر بد حرف زدن با داور کارت زرد دارد برای هم کارت زرد داشته باشد، نه فقط برای تیم ما، به نظرم یکسری ایرادهای اینگونه وجود دارد که فکر می‌کنم قرار است قانونی اجرا شود برای همه اجرا شود. ما از نظر تاکتیکی به ویژه در بخش هجومی توانستیم با راهکارهایی که در نظر گرفتیم موقعیت‌های زیادی خلق کنیم و گل اشتباه که در دقیقه ۴گرفتند یک مقدار نظم دفاعی ما را بهم ریخت و شرمنده هواداران هستیم که نتوانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم و همه تلاشمان را می‌کنیم که در بازی‌های آینده جبران کنیم.

او همچنین به رفتار دروازه‌بان تیم حریف گلایه کرد و عنوان داشت: نکته دیگری که درخصوص بازی روز گذشته جا افتاد، این است که وقتی بازیکن ما سوار توپ می‌خواست به سمت دروازه ضربه بزند، دروازه‌بان حریف می‌افتاد. آیا داور می‌تواند اینجا سوت بزند و بازی را قطع کند؟ اگر این روال می‌شود، آقایان داوران به ما هم بگویند و ما هم هر زمان که بازیکن حریف در موقعیت شوتزنی قرار گرفت، دروازه بان بخوابد تا داور خطا بگیرد. یک اتفاقاتی در داوری می‌افتد که به نظرم باید تکلیفش مشخص شود و من فکر می‌کنم برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس داورانی انتخاب شوند که حداقل بازی را خراب نکنند؛ این تیم‌ها هواداران میلیونی دارند و نمی‌شود که همه داوران خوب برای یک تیم گذاشته شود و داوران متوسط در بازی استقلال آزمون خطا بدهند.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =