کنایه وزیر کشور به حضور پرحاشیه احمدی نژاد در ستاد انتخابات /قانون انتخاباتی که وجود دارد را رعایت می‌کنیم

رحمانی فضلی گفت: از احزاب و گروه‌های سیاسی و ستاد نامزدها می خواهیم که در رعایت پروتکل‌ها توجه و دقت و مشارکت داشته باشند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

سپس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تا دیروز آخر وقت ۱۳۰ نفر را دوستان من در وزارت کشور به همراه دیگر دستگاه‌ها ثبت‌نام کردند. از همه داوطلبانی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت کردند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: نامزدها و ستادها ان‌شاءالله شرایط را در نظر بگیرند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تا آخر انتخابات و رأی‌گیری و شمارش آرا داشته باشند.

اهم اظهارات وزیر را به نقل از مهر بخوانید؛

*ما در یک شرایط ویژه و استثنایی این دوره از انتخابات را برگزار می‌کنیم که هیچ گاه با این شرایط روبرو نبوده‌ایم، پس برگزاری آن مستلزم همکاری است.

*همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های مختلف انجام شده و هیچ مشکل خاصی در روند انجام فعالیت انتخابات نداشتیم. همه مقدمات، پشتیبانی‌ها، تدارکات، ملزومات و تجهیزات آماده است و هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت و کسانی که مسئول امنیت انتخابات را برعهده دارند کارشان را با نظم و انضباط انجام می‌دهند. جلسات مکرری نیز در ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات در استان‌ها برگزار شده و همه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان دوستان وجود دارد.

*کمیته امنیتی ستاد انتخابات نیز از ۴ ماه قبل فضای انتظامی امنیتی کشور و مولفه های موثر بر امنیت انتخابات را دقیقاً اجرا کرده و در آخرین جلسه ای که سه روزه پیش برگزار شد، گزارش‌ها حاکی از این است که فضای امنیتی انتخابات مناسب است و امیدواریم همه مردم کمک کنند تا با همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، تا آخر این فضا را مدیریت کنیم.

* از امروز تا پایان خرداد همکاری و هماهنگی میان همه باید بیشتر و موثرتر باشد. خواهش من از رسانه‌ها این است با توجه به فضای کرونایی که داریم احتمالاً در تبلیغات نامزدها مجبوریم محدودیت‌هایی را ایجاد کنیم و پروتکل‌های بهداشتی که وزارت بهداشت ارائه می‌دهد را رعایت کنیم.

* اولویت ما در هر حال سلامت و جان مردم است. ما از هر پیشنهادی که از سوی رسانه‌ها به ما ارائه شود و موضوع مشارکت را که خواسته همه مردم و مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است ارائه دهند تا ما آنها را بررسی و استفاده کنیم.

* از احزاب و گروه‌های سیاسی تقاضامندیم با رعایت پروتکل ها برای افزایش مشارکت مردم گام‌های موثرتری بردارند تا همه فرآیندها با رعایت پروتکل ها و مشارکت بالا محقق شود.

*هیچ ابهامی در این خصوص وجود ندارد و هم شورای نگهبان بر اساس قانون عمل کرده و هم وزارت کشور و داوطلبان نیز قانونی عمل کرده‌اند اما آن قانون انتخاباتی که وجود دارد را رعایت می‌کنیم، قانونی که نه لغو شده و نه اصلاح شده و بر اساس ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =