درخواست اتحادیه اروپا برای توقف درگیری‌ها در فلسطین

ایرنا نوشت: اتحادیه اروپا خواستار "پایان فوری" خشونت ها در سرزمین های اشغالی برای "جلوگیری از درگیری های گسترده تر" شد.

 روزنامه فرانسوی لوفیگارو اعلام کرد: اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و اسرائیل خواستار توقف فوری آن شده است.  

"جوسپ بورل" مسئول سیاست خارجی اروپا با ابراز نگرانی از از افزایش شمار کشته ها و زخمی ها در میان غیرنظامیان به خصوص کودکان تصریح کرد: اولویت اصلی حمایت از غیرنظامیان است، تمام تلاش ها باید با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و تنش زدایی صورت گیرد.

وی با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: شلیک بی رویه موشک ها از جانب حماس و دیگر گروه های مقاومت به غیرنظامیان اسرائیلی غیر قابل قبول است.   

"پیتر استانو" سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه در نشست خبری از بروکسل، بر لزوم کاهش تنش‌ها بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان گفته بود که حفاظت از جان غیرنظامیان در اولویت قرار دارد و در این زمینه تمام طرف‌ها باید به قوانین حقوق بشر بین‌الملل احترام بگذارند.

وی افزوده بود، خشونت‌های اخیر و تشدید تنش‌ها نشان می‌دهد که تا چه اندازه از سرگیری مذاکرات، یافتن راه حل پایدار و مسالمت آمیز در قبال شرایط اخیر ضروری است و هدف اتحادیه اروپا رسیدن به یک دورنمای سیاسی و حرکت به سمت راه حل تشکیل دو دولت است.

این مقام اروپایی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی زیادی از زمان آغاز درگیری‌ها جریان دارد، افزود: اتحادیه اروپا در تلاش است تا از طریق مذاکره با شرکای بین‌المللی نا آرامی‌های اخیر (در سرزمین های اشغالی) سریعا متوقف شود و در نهایت به یک راه حل مذاکره محور در قبال تمام مشکلات فلسطینیان و اسرائیلی ها دست پیدا کنیم.

برآشفتگی اروپاییان از پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین به حملات رژیم صهیونیستی در حالی است که ریشه های درگیری در این منطقه را باید حمایت بی شائبه غرب از اشغال اراضی فلسطینی از 73 سال پیش تاکنون دانست. سال های متمادی اشغال و قتل عام فلسطینیان هرگز خم به ابروی کشورهای غربی مدعی حقوق بشر نیاورده، اما برهم خوردن آرامش رژیم صهیونیستی به دنبال شلیک راکت های فلسطینی اینگونه اتحادیه اروپا را به واکنش وا داشته است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته را ۶۹ نفر از جمله ۱۷ کودک و ۷ زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دومین روز متوالی حملات جنایتکارانه علیه باریکه غزه را امروز نیز از سرگرفت.

رژیم اشغالگر قدس شب گذشته و بامداد امروز ده ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده ها صهیونیست زخمی شده و خسارت های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد شد.

برای اولین بار موشک های مقاومت به شمالی ترین شهرهای اسرائیل رسیده و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    جالبه تا مقاومت جواب داد صدای اتحادیه اروپا دراومد!! تا اون زمان که اسرایل میکشت هیچ زری نمیزدن
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    0 0
    چقدر کثیف هستند این اروپاییها خدایا . جون بچه های فسطینی براشون مهم نیست . بعد دم از انسانیت میزنند !!