کسی که می‌گوید اگر تایید نشوم در انتخابات شرکت نمی‌کنم، فتنه است

امام جمعه قزوین گفت: کسانی که حرف نابخردانه می‌زنند توهین به ملت است و کسی که می‌گوید اگر تایید نشوم در انتخابات شرکت نمی‌کنم، فتنه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین پخش می شود، اظهار کرد: عید از نظر لغوی از ریشه میعاد و بازگشت آمده است و عید وقتی به معنای بازگشت است این سؤال مطرح می شود که بازگشت به چه چیزی؟ پاسخ این است که عید بازگشت به فطرت انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: وقتی به پایان ماه رمضان می رسیم فکر می کنیم درونمان با صفاست و فطرتمان پاک شده و به فطرت خود بازگشته ایم. تفاوت عید فطر اختصاص به انسان و انسانیت دارد و آن انسانی که خدا او را به تقوا دعوت کرد و چنین انسانی خودش را با خدا هماهنگ می کند و تلاش می کند به اصالت های فطرت خود باز گردد تا در کشاکش دنیا گم نشود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: طبیعت انسان است که گرسنه و تشنه می شود که اینها نیازهای طبیعی ما هستند و ابزاری برای رسیدن به فطرت است و نباید آنها را هدف بدانیم. دنیا مزرعه آخرت است و پلی است برای عبور به عالم ملکوت و عوالم بعد از دنیا و اگر همه سرمایه های خود را در دنیا بگذاریم، چیزی برای آخرت نداریم و عید فطر ما را آگاه می کند که امور فطری محور است و لازم است به دنیا به عنوان وسیله نگاه کنیم.

او خاطرنشان کرد: ما در دعا سه مرحله جدی داریم، گاهی دعاها کوتاه هستند اما این سه مرحله در آن وجود دارد. مرحله اول این است که با مخاطبمان که خداست، صحبت می کنیم؛ در ماه رمضان در دعاهای قنوت عظمت خدا را یادآور می شویم و می گوییم در ماه رمضان به برکت این ماه، عظمت تو بیشتر برای ما آشکار شد و در ماه رمضان حس این را پیدا می کنیم که خدا را با عظمت‌تر ببینیم.

عابدینی افزود: در دعاها می گوییم خدایا چشم ما از گناه نسبت به وقت های دیگر دور می شود و می دانیم خدایا تو اهل جود و جبروت هستی و هر چه ما خودمان را تاریک کردیم، جبران کردی و روشنمان ساختی. خدایا تو ما را در این ماه عفو می کنی و این رحمت و عفو در این ماه بیشتر دیده می شود و انسان حس بهتری در این ماه دارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در دعای قنوت عید فطر می گوییم خدایا تو پروردگار من هستی برای با تقوا کردنم چرا که اهل تقوایی. تقوا یعنی خودمان را در عهد و پیمان ها با خدا نگهداریم و نباید در مقابل جاذبه های دنیایی ببازیم. خدا هیچگاه پیمان نمی شکند و انسان هم باید اهل تقوا باشد و پیمان شکنی نکند.

او عنوان کرد: این چهار محور، یک مرحله از دعا بود و در نهایت اسماء الله می گوییم و صلوات می فرستیم، خدا می گوید صلوات دعای مستجاب شده است و اگر بعد از آن چیزی بخواهیم خدا آن را اجابت می کند و دعای انسان مستجاب می شود. در نهایت خیلی از ما خیر خودمان را نمی دانیم و نسبت به نیازهای حقیقی که در دنیا و قیامت به کارمان بیاید آگاه نیستیم، به همین خاطر می گوییم خدایا من آن چیزی را می خواهم که بهترین بندگانت از تو خواسته اند و اینگونه دعای خود را در دعای قنوت عید فطر کامل می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ظلم های اتفاق افتاده در افغانستان و فلسطین اظهار کرد: با وجود رهبری فرزانه، چشمه امنیت در ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی دیده می شود. انقلابی که توسط امام راحل به پیروزی رسید و توسط رهبری شایسته و حکیم به سمت مقاصد عالیه حرکت می کند و عالی ترین مقصدی که انقلاب به آن سمت در حرکت است، زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت(عج) است.

امام جمعه قزوین افزود: اینکه منتظر امام زمان (عج) هستیم، ایشان را امام قائم (عج) می خوانیم و منتظران هم همواره باید در حال قیام باشند. خدا در مورد یهود فرموده یک دینار که به آنها امانت داده اید را به شما باز نمی گردانند و امروز صهیونیست ها هرگز حاضر نمی شوند حاصل خیز ترین زمین ها را به مسلمانان باز گردانند و باید در مقابل آنها اهل قیام باشیم.

عابدینی بیان کرد: زمانی چندین کشور عربی در مقابل رژیم دست نشانده غاصب صهیونیستی تازه به دوران رسیده که چیزی نبود با امکانات ناچیز وارد جنگ شدند اما همه آن کشورها به خاطر اختلافات و پا درمیانی اجانب شکست خوردند. فلسطینی ها مقاومت هایی می کردند و هر وقت به جایی می رسید و یک قدم به جلو می رفتند تا بخشی از سرزمین خود را آزاد کنند، سازمان ملل فورا قطعنامه صلح و سازش صادر می کرد.

او بیان کرد: امروز هم سازمان ملل همان کار را می کند و وقتی موشک باران آن ها را کلافه می کنند می گویند صلح بهتر است و این شیوه استکباری و صهیونیستی است. صهیونیست ها زمانی می گفتند نیل تا فرات، بعد نظم نوین جهانی را مطرح کردند اما در نهایت دور خودشان دیوار کشیدند و الان از بالای دیوارهایشان موشک های فلسطینی ها امانشان را بریده و هیچ صهیونیستی در امان نیست و روزی را شاهد خواهیم بود که صهیونیست ها در هیچ جای دنیا در امان نخواهند بود و انتقام خون های ریخته شده و قربانیان ترور را باید بدهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =