در مقطع ابتدایی ارزشیابی‌های پایانی به صورت کیفی و توصیفی برگزار می‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان از برگزاری آزمون پایانی غیرحضوری در پایه ششم ابتدایی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان با تاکید بر اینکه امتحانات پایه ششم ابتدایی به صورت غیرحضوری و مانند سایر پایه‌های مقطع ابتدایی به صورت کیفی و توصیفی برگزار می‌شود، گفت: معلمان پایه ششم در شبکه شاد در سه درس فارسی، ریاضی و علوم تجربی با هماهنگی اولیاء و شورای مدرسه آزمون برگزار می‌کنند.

محمد محمدی با اشاره به اینکه ارزشیابی سایر پایه‌ها در مقطع ابتدایی در اختیار مدرسه و معلم است، افزود: ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم کاملا کیفی و توصیفی و بر مبنای اعتماد به معلم و ارزیابی براساس فرآیند پوشه کار دانش‌آموز در طول یکسال آموزشی است.

به گفته وی،  در این فرآیند آموزشی تمام فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموز در پوشه کار نگهداری می‌شود که این امر نشان‌دهنده نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان و میزان رشد و پیشرفت آنها در طول سال تحصیلی است.

محمدی با تاکید بر اینکه تعدادی از دانش‌آموزان نیاز به آموزش بیشتر برای یادگیری دارند، گفت: در خرداد و تیرماه سال‌جاری با استفاده از ظرفیت معلمان و دانشجو معلمان جهادی برنامه آموزشی برای این گروه برگزار می‌شود تا فرآیند آموزشی همه دانش‌آموزان به دقت ارزیابی و تکمیل شود.

وی اظهار داشت: برگزاری آزمون ارزشیابی دانش‌آموزان در مناطق کم‌خطر از نظر شیوع ویروس کرونا و سخت‌گذر که دسترسی به امکانات آموزش مجازی نداشتند و در طول سال تحصیلی نیز آموزش حضوری برگزار شد، ارزشیابی نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =