۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
تحقق هدف جایگزینی واردات در پروژه نهضت ساخت

جایگزینی واردات در پروژه نهضت ساخت داخل با صرفه جویی ۹۵۱ میلیون دلاری در چهارمحال و بختیاری محقق شد.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : رییس سازمان صمت استان گفت: هدف‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته برای برنامه جایگزینی واردات (صرفه‌جویی ارزی) در پروژه نهضت ساخت داخل، هشت میلیون دلار بود که با تلاش‌های انجام گرفته ۹۵۱ میلیون دلار محقق شد که این مهم نشان از افزایش تولید و رونق اقتصادی در حوزه صنعت دارد.
رستمی تصریح کرد: در جدیدترین ارزیابی عملکرد تخصصی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور، چهارمحال و بختیاری با کسب ۸۹.۳۲ امتیاز در رده استان‌های خوب و شایسته تقدیر ملی قرار گرفت.
وی یادآور شد: با ارزیابی پنج محور اصلی برنامه‌های عملیاتی سال ۱۳۹۹ در شاخص هدف‌گذاری برای نهضت ساخت داخل در کشور، تعداد ۱۳۷ میز تخصصی پیش‌بینی شده بود که ۱۹۲ میز تخصصی برگزار شد که این استان هدف‌گذاری صورت گرفته را کامل محقق کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت:در شاخص جایگزینی واردات (صرفه جویی ارزی) هم استان عملکردی بیشتر از هدف‌گذاری داشته است و در شاخص فعال‌سازی واحدهای راکد صنعتی نیز هدف‌گذاری صورت گرفته در استان به‌طور کامل محقق شد.
وی افزود: در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری، چهارمحال و بختیاری در جمع استان‌هایی قرار گرفت که توانستند عملکردی بیشتر از هدف‌گذاری صورت گرفته داشته باشند.
رستمی تصریح کرد: در شاخص ایجاد اشتغال در صنعت هدف‌گذاری کامل محقق نشد، اما در زمینه ایجاد اشتغال در صنف عملکردی بیشتر از هدف‌گذاری صورت گرفته انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به موفقیت در تحقق هدف‌گذاری تعداد صدور پروانه بهره‌برداری (مجوزهای معدنی) یادآور شد: در زمینه ایجاد اشتغال با صدور پروانه بهره‌برداری (مجوزهای معدنی)، احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و همچنین راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی و انجام بازرسی‌های هدفمند از بنگاه‌های اقتصادی نیز، این استان عملکردی بیشتر از هدف‌گذاری داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =