افراد بالای ۸۰سال در قزوین واکسینه شدند

راهبر سامانه یکپارچه «سیب» مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین گفت: برای بیش از ۶هزار فرد ۸۰ساله و بالاتر در شهرستان قزوین واکسن کرونا تزریق شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منیره السادات سجادی، راهبر سامانه یکپارچه «سیب» مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به انجام واکسیناسیون کرونا برای گروه های سنی ۸۰ ساله و بالاتر در شهرستان، گفت: ۱۰هزار و ۱۴۶فرد، تحت پوشش این مرحله بودند که با وجود فراخوان و تماس گرفتن با آنان، فقط شش هزار و ۱۴۷تَن مراجعه کردند و تزریق واکسن کرونا برای آنان انجام شد.

او با بیان اینکه، تمایل نداشتن برخی از شهروندان به تزریق واکسن کرونا و دسترسی نداشتن به شماره تماس این گروه سنی، دلایل مراجعه نکردن سه هزار و ۹۹۹فرد بالای ۸۰ ساله و بالاتر بود؛ افزود: برای افرادی که مراجعه کرده اند، با توجه به نوع واکسنی که در زمان مراجعه آنان در شهرستان موجود بود؛ چهار هزار و ۷۷۷دوز واکسن سینوفارم، هزار و ۳۴دوز واکسن آسترازنکا و ۳۳۶دوز واکسن اسپوتنیک تزریق شد.

سجادی پوشش این گروه جمعیتی در شهرستان قزوین را ۶۰درصد اعلام کرد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: واکسیناسیون در شش مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹، سه پایگاه بیمارستانی و ۱۴مرکز خدمات جامع سلامت روستایی انجام شد.

سجادی ادامه داد: مراقبان سلامت با دعوت از جمعیت مورد هدف، از طریق تماس تلفنی یا پیامک به استناد درگاه salamat.gov.ir  نسبت به فراخوان گروه های مورد هدف اقدام می کنند.

راهبر سامانه یکپارچه «سیب» مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین یادآور شد: به محض دریافت محموله های واکسن کرونا، برای گروه های سنی ۷۵سال به بالا، فراخوان و تزریق واکسن کووید ۱۹ در دستور کار قرار می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =