۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
آیا از علائم کشیدگی پوست رنج می‌برید؟

آیا شما از مبتلایان به علامت کشش هستید؟ شما تنها نیستید! ابتلا به علائم کشش یک مشکل بسیار شایع است که حتی ۷۰٪ از زنان و (جالب است) ۴۰٪ مردان را درگیر می‌کند.

یکی از راه‌های مبارزه با این میهمانان ناخواسته، ماساژ بدن با روغن و سنگ ماساژ است. آیا می‌دانید روغن‌های طبیعی برای درمان علائم کشیدگی استفاده می‌شوند؟

بیایید توضیح دهیم که ابتدا علائم کشش چیست؟ تعریف این مشکل رایج چندان آسان نیست. آیا آن‌ها همیشه یکسان به نظر می‌رسند؟ چگونه شکل گرفته‌اند؟ مهم‌تر از همه، چگونه می‌توان با آن‌ها مبارزه کرد؟

بزرگترین دشمنان پوست ما

علائم کشیدگی نوعی جای زخم است که در صورت کشش سریع پوست ظاهر می‌شود. پس تعجب‌آور نیست که معمولاً زنان باردار، مبتلایان به چاقی و ورزشکاران عضلات خود را تحت تأثیر قرار می‌دهند. الاستین و الیاف کلاژن؛ که مسئول حفظ خاصیت ارتجاعی پوست هستند شکسته شده‌اند. نواحی بدن که بیشتر در معرض علائم کشیدگی قرار دارند شامل شکم، باسن، ران، سینه‌ها و (تعجب‌آور است) پشت و شانه‌ها می‌باشد.

دو مرحله از تشکیل علائم کشش وجود دارد:

مرحله التهابی: پوست دچار تنش می‌شود، شروع به خارش و سوزش می‌کند تا سرانجام به دلیل کشش ترک بخورد (نه تنها روی سطح)، که قرمزی و تورم را نیز در بردارد.

فاز آتروفیک: تحریکات باعث ایجاد ترک‌های کم‌رنگ در اثر آسیب به پروتئین‌های ساختاری پوست می‌شود. این همان چیزی است که ما آن را علائم کشش می‌نامیم.

علل ایجاد علائم کششی

کشش بیش از حد سریع پوست دلیل اصلی آن است. پوست‌ نمی‌تواند تنش را کنترل کند، که باعث آسیب به درم می‌شود. به همین دلیل محبوب‌ترین عوامل ذکر شده شامل بارداری، چاقی و افزایش سریع توده عضلانی است. خطوط مستطیلی ممکن است روی پوست نوجوانانی که خیلی سریع رشد می‌کنند نیز تأثیر بگذارد.

از طرف دیگر، نمی‌توان نتیجه گرفت که به عنوان مثال بارداری باعث ایجاد علائم کششی می‌شود. علت مستقیم عدم کشش پوست و ضعیف بودن الیاف کلاژن و الاستین است که ممکن است توسط این موارد ایجاد شود:

تغییرات هورمونی نامطلوب.

رژیم غذایی فاقد دوز کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی.

استرس زیاد

بیماری‌های مختلف

استعداد ژنتیکی

خشکی بیش از حد و دائمی پوست.

آسیب مکانیکی به پوست.

آیا علائم کشیدگی شما را جذب می‌کند؟

آیا در معرض بروز علائم کشیدگی هستید؟ چه کسی بیشتر احتمال دارد که این زخم‌های ناخواسته را تجربه کند؟

تخمین زده می‌شود که از هر ۱۰ مادر آینده ۹ نفر مستعد بروز علائم کشش هستند. ولی به این معنی نیست که بعد از زایمان مطمئناً هر یک از آن‌ها پوست او را با خطوط تزئین می‌کنند. با معرفی مراقبت‌های پوستی مناسب می‌توانید از این نقص‌ها جلوگیری کنید. استفاده از روغن‌های گیاهی.

زنان باردار تنها گروهی از افراد نیستند که باید نگران علائم کشیدگی باشند. ورزشکاران نیز هستند. کشیدگی در بین بدن‌سازانی که توده عضلانی آن‌ها به سرعت افزایش می‌یابد بسیار رایج است. لازم است بدانید که نوجوانان و زنانی که یائسه می‌شوند نیز در گروه خطر مبتلایان قرار می گیرند. در هر دو مورد، تغییرات نامطلوب هورمونی مقصر شناخته می‌شود در حالی که در حالت اول همراه با رشد سریع‌تر است.

قوانینی برای علامت کشیدگی معمول

با رعایت چند قانون ساده در مراقبت روزانه از پوست می‌توانیم از خود در برابر علائم محافظت کنیم:

قانون شماره ۱ هنگامی که برخی تغییرات نگران کننده را مشاهده کردید، بلافاصله اقدام کنید. از بین بردن علائم کشش تازه آسان‌تر است. با استفاده از روغن ماساژ، سنگ ماساژ و یا محصولات تخصصی.

قانون شماره ۲ بدن خود را - به همین ترتیب پوست - مرطوب و از داخل و خارج تغذیه کنید. نوشیدن آب، رژیم غذایی متعادل و مصرف مکمل، خطر ایجاد علائم کشش را کاهش می‌دهد.

قانون شماره ۳ فواید ماساژ منظم را فراموش نکنید. به طور پیشگیری، می توانید آن را هنگام مالیدن روغن به پوست یا استفاده از اسکراب انجام دهید.

با این حال، اگر علائم کشیدگی قابل مشاهده از قبل پوست شما درگیر کرده باشد، این دلیل گمشده‌ای نیست! نگران نباشید. یکی از راه‌های کاهش جای زخم و بازگشت خاصیت ارتجاعی پوست را به کار ببرید. حتی بیشتر از فعالیت‌های پیشگیری به تلاش نیاز دارد، اما به احتمال زیاد موفق خواهید شد.

آیا می‌دانید چگونه می‌توانید از علائم کشیدگی خلاص شوید؟

کاهش علائم کشش روندی سخت و طولانی است. آن‌ها به طور جادویی ناپدید نخواهند شد. راه‌حل‌های رفع علائم کشش چیست؟

حذف علائم کشش در یک سالن زیبایی

علائم کشش یکی از رایج‌ترین عواملی است که باعث می‌شود به سالن زیبایی برویم. در حال حاضر، ما می‌توانیم بین روش‌های مختلف درمانی ترمیم پوست و بهبود ظاهر آن را انتخاب کنیم. محبوب‌ترین روش‌های ضد کشیدگی شامل مزوتراپی، سلولار، لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن، کربوکسی تراپی، سفت شدن پوست با فرکانس رادیویی و لیزر است. متخصصان می‌گویند درمان ترکیبی (با استفاده از تمام روش‌ها) بهترین اثرات را دارد.

راه‌های خانگی برای کاهش دید علائم کششی

شما می‌توانید در خانه پوستی صاف و بدون مارک داشته باشید. چگونه می‌توان به آن رسید؟ شما می‌توانید بدون زحمت یک سری روش‌های درمانی را انجام دهید تا علائم موجود در خود را به حداقل برسانید. استفاده از لایه‌بردار (به طور ایده‌آل اسکراب‌های مبتنی بر قهوه که به اثر سفت شدن پوست معروف است) به طور منظم و لوسیون‌های مرطوب کننده مفید است. پوست مغذی و مرطوب بهتر به نظر می‌رسد. همچنین در مورد ماساژهای تقویت کننده پوست که به طور منظم انجام می‌شوند به خاطر داشته باشید. استفاده از دست یا ابزار ماساژ همچون سنگ ماساژ به منظور افزایش جریان خون و پرش پوست مؤثر است. حمام‌های خانگی غنی شده با نمک دریا و روغن نیز بسیار کمک می‌کنند.

روغن‌های زیبایی طبیعی بهترین برای کاهش علائم کشش، ارائه اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. آن‌ها پوست را صاف می‌کنند، قابلیت ارتجاعی را افزایش می‌دهند. جریان گردش خون را بهبود می‌بخشند و ترمیم را افزایش می‌دهند. این همان چیزی است که آن‌ها را به گزینه‌ای برتر در بین مادران آینده تبدیل می‌کند.

آیا از علائم کشیدگی پوست رنج می‌برید؟

بهترین روغن‌ها برای درمان علائم کشیدگی

گفته می‌شود روغن زیتون که با آب لیمو و چند قطره ویتامین E مخلوط شده است، بهترین درمان برای علائم کشیدگی است. حقیقت این است که این روغن غلیظ تنها مخلوط یا روغنی نیست که می‌توانید از آن استفاده کنید. بهترین روغن‌ها برای کاهش علائم کشیدگی کدامند؟ اکنون آن‌ها را بررسی کنید و سپس برای خرید روغن ماساژ اقدام نمائید!

روغن بادام

برای نداشتن علائم کشش معمول یا از بین بردن آن، روغن بادام مطمئناً مورد علاقه است. روغن بادام محبوب‌ترین انتخاب در بین خانم‌هایی است که قصد بارداری و انتظار داشتن کودک را دارند. استفاده منظم از آن در نواحی پوستی که بیشتر در معرض علائم کشیدگی قرار دارند به احیای پوست و افزودن خاصیت ارتجاعی و همچنین بهبود تراکم طبیعی پوست کمک می‌کند.

یک روغن بادام شیرین با کیفیت بالا:

سطح رطوبت را افزایش می‌دهد و مواد مغذی را به پوست می‌رساند.

تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد.

پوست را ترمیم می‌کند و روند نوسازی سلول را تحریک می‌کند.

از بین بردن میزان بیشتر کشش را تضمین می‌کند.

لکه‌ها و جای زخم مانند علائم کشش را روشن می‌کند.

پوست را صاف کرده و آن را نرم و درخشان می‌کند.

روغن آووکادو

یک روغن آووکادو اصل، زیبایی ضد کشیدگی بسیار خوبی ایجاد می‌کند. به لطف مواد مغذی و ویتامین‌های موجود، پوست را ترمیم می‌کند، اثر آنتی‌اکسیدانی دارد، خاصیت ارتجاعی را افزایش می‌دهد و از پوست در برابر عواملی که باعث بدتر شدن علائم کشش می‌شود محافظت می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روغن آووکادو را به طور منظم روی مناطق پوست در معرض علائم کشیدگی ماساژ دهید (از حرکات دورانی استفاده کنید).

روغن گل سرخ

این یک انتخاب محبوب برای درمان علائم کشیدگی است. روغن گلاب سبک و غیر چرب است و به همین دلیل به خوبی جذب می شود. با کار از درون، انعطاف پذیری و کشش پوست را افزایش می دهد. باید بدانید که روغن گل سرخ منبع اسید ترانس-رتینوئیک (vit. A) است که به اثر ترمیم کننده فشرده آن شناخته شده است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516599