معنوی‌نژاد: ما برای درخشش به المپیک می‌رویم

دریافت‌کننده تیم ملی والیبال قبل از مصدومیت از اینکه در ترکیب تیم ملی برای اعزام به لیگ ملت‌ها قرار گرفته بود ابراز رضایت و کار با آلکنو را با توجه به کارنامه او مثبت ارزیابی کرد.

مهری رنجبر: یک بدشانسی بزرگ برای محمدجواد معنوی‌نژاد بازیکن تیم ملی والیبال ایران به وجود آمد. در حالی که نام او هم در فهرست مسافران ایتالیا قرار داشت اما یک مصدومیت همه چیز را برهم ریخت؛ مصدومیتی که ممکن است برای او گران تمام شود.

معنوی نژاد در روزهای قبل از اینکه توانسته بود نظر آلکنو را جلب کند، خوشحال بود. تمرین و رقابت در اردو، آن هم در روزهای سخت و فرسایشی کرونایی برای او چالش جدی بود.با این حال مصدومیت همه چیز را بهم ریخته است. البته هنوز چیزی تمام نشده و او فعلا زیر نظر سیامک افروزی درمان می شود. معنوی نژاد هفته آینده هم زیر نظر دکتر فرهادی مداوا خواهد شد و تمریناتش را با تیم جوانان ادامه می دهد. این یعنی که شانس حضور در المپیک برای او از بین نرفته است.

قبل از مصدومیت معنوی نژاد او مصاحبه ای با خبرآنلاین داشت که در ادامه می خوانید.

*فکر می‌کردی در ترکیب ۱۷ نفره تیم ملی برای لیگ ملت‌های والیبال قرار بگیری؟

شک نکنید همه بازیکنان در همه پست‌ها برای اینکه شانس بازی در لیگ ملت‌ها را داشته باشند، با همه توانشان در اردو تمرین می‌کردند تا نمایش خوبی داشته باشند. من هم از این مسئله مستثنی نبودم و با صد درصد توانم تمرین می‌کردم و خوشحالم که نظر آلکنو را جلب کردم.

*با این انتخاب برای حضور در المپیک امیدوارتر شدی؟

امیدوارم. البته پوشیدن لباس تیم ملی برای همه بازیکنان باعث افتخار است و شک نکنید سطح لیگ ملت‌ها هم خیلی بالا است و آنجا هم همه با تلاش مضاعف می‌خواهند بهترین باشند تا برای توکیو انتخاب شوند. هدف فعلاً بازی در لیگ ملت‌ها است و بازیکنان با صلاحدید سرمربی برای المپیک انتخاب می‌شوند.

معنوی‌نژاد: ما برای درخشش به المپیک می‌رویم

*تا زمانی که لیست تیم ملی اعلام شود استرس داشتی؟

البته که همه استرس داشتند. به هر حال همه باید با تلاش و تحمل فشار تمرینات سنگین خودمان را نشان می‌دادیم اما شرایط برای هر بازیکن متفاوت است. نمی‌شد نگران نبود اما همه سعی من برای کنترل نگرانی‌ام بود تا روی کارم تأثیر منفی نگذارد.

* لیگ ملت‌ها را چطور می‌بینی؟

آنجا شرایط فرق می‌کند و بازیکنان باید کارایی تمرینات را در بازی پیاده کنند. به هر حال بازی سخت‌تر است و نه تنها من که همه بچه‌ها باید طبق برنامه و سیستم آلکنو باید بازی کنند.

*کار با آلکنو سخت است؟

به هر حال رزومه آلکنو نشان می‌دهد چند مرده حلاج است. ما سعی می‌کنیم تا نکات جدیدی از او یاد بگیریم.

*به نظرت تیم ملی با آلکنو در المپیک آرمان فدراسیون را محقق می‌کند؟

المپیک میدانی است که همه تیم‌ها در آن بهترین بازی‌هایشان را انجام می‌دهند. فقط ایران نیست که از آن نتیجه می‌خواهد. همه برای بهترین نتیجه می‌آیند و همین کار را سخت می‌کند. البته که ما همه سعی‌مان برای درخشش و بهترین نمایش است.

*تا قبل از آمدن مترجم آلکنو به اردو، کار سخت نبود که حرف‌های او سه دور می‌چرخید تا شما متوجه شوید؟

آلکنو وقتی با دستیارش توتولو ایتالیایی صحبت می‌کرد من متوجه می‌شدم، چون ایتالیایی بلدم اما توتولو هم انگلیسی ترجمه می‌کرد و تندروان هم برای بچه ها به فارسی برمی گرداند. البته این مسئله برای زمانی بود که مترجمش در قرنطینه قرار داشت. حالا با برگشت او، آلکنو با مترجمش روسی صحبت می‌کند و او به فارسی برای ما ترجمه می‌کند.

معنوی‌نژاد: ما برای درخشش به المپیک می‌رویم

*تمرین و اردو در زمان کرونا اذیت‌کننده است؟

سختی کار به این است که اگر خدای ناکرده تست یکی از بچه‌ها مثبت شود باید ۱۰ روز در قرنطینه و به دور از تمرین باشد. قرنطینه سخت و کشنده می‌گذرد. بچه‌هایی که قرنطینه‌ای می‌شوند، همه فکرشان در اردو است. به هر حال فعلاً وضعیت همین است. با اینکه تا به حال چنین شرایطی نداشتیم اما باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا تستی مثبت نشود چرا که با هر تست مثبت هم بازیکن ضرر می‌کند و هم تیم.

*اردوها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین برای لیگ ملت‌هاست؟

شرایط در ایتالیا برای همه تیم‌ها یکسان است. فکر می‌کنم با برگزاری بازی‌های متمرکز به صورت قرنطینه‌ای تقریباً برای همه یک جور می‌گذرد و نباید به آن فکر کرد. به هر حال آنجا هم هدف اجرای برنامه‌های آلکنو و پیروزی در بازی‌هایی است که حکم تدارکاتی قبل از المپیک را برای ما دارد.

*برای تو که دریافت‌کننده هستی، کار برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم سخت بود؟

ما ۵، ۶ دریافت‌کننده در اردو بودیم که با هم رقابت داشتیم، به هر حال همه دوست دارند لباس تیم ملی را بپوشند و در ترکیب قرار بگیرند اما این رقابت در عین رفاقت بود، رقابتی که پیشرفت هم در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

۲۵۳ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرهام IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    7 0
    جوان دوست داشتنی با اخلاق مثل آقای جواد معنوی نژاد قابل ستایش هست ايشاالله برای المپیک با بهبودی کامل درخشش شما رو ببینیم و لذت ببریم