طرح پایش ملی پایه شـشم ابتدایی در ۳۸ مدرسه چهارمحال و بختیاری اجرا شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان از اجرایی شدن طرح پایش ملی پایه ششم ابتدایی در ۳۸ مدرسه چهارمحال‌وبختیاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال ووبختیاری به نقل از  روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش استان ،معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان گفت: طرح پایش ملی پایه شـشم ابتدایی در ۳۸ مدرسه اسـتان برای ۹۰۹ دانش‌آموز برگزار شد.

محمد محمدی افزود: این طرح به منظور بررسی و ارزیابی کیفیت آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با رعایت اصول علمی نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای با رعایت سهم طبقات مختلف مانند شهری، روستایی، عشایری، دخترانه، پسرانه، دولتی و غیردولتی برگزار و نمونه اصلی تعیین شد.

به گفته وی، یافته‌ها و نتایج این پایش در اصلاح و ارتقاء استانداردهای آموزشی و برنامه‌ریزی درسی در سال‌های تحصیلی آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محمدی در ادامه به آغاز پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه chbedu.ir  و براساس کدپستی و کد ملی دانش‌آموز از ابتدای خردادماه اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان با بارگذاری مدارک مورد نیاز ثبت‌نام در این سامانه امکان‌پذیر است و نیاز به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست.

به گفته وی، تمام متولدین نیمه دوم سال۱۳۹۳ و نیمه اول سال۱۳۹۴ و متولدین روز اول مهر ۱۳۹۴ و یا قبل از آن به شرط آن‌که سن آن‌ها از حداکثر سن مقرر در آیین‌نامه اجرایی مدارس بیشتر نباشد، می‌توانند برای سال تحصیلی آینده در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

محمدی افزود: کلاس اولی‌ها قبل از ثبت نام قطعی باید سنجش تحصیلی خود را انجام  دهند که این سنجش از هفته دوم خرداد در پایگاه‌های سنجشی که از طرف مدرسه معرفی خواهد شد، انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =