۰ نفر
۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
آغاز رزمایش گرگ دریا ۲۰۲۱در مدیترانه

ایرنا نوشت: رزمایش «گرگ دریا ۲۰۲۱» از سوی فرماندهی نیروی دریایی ترکیه به صورت همزمان در دریای اژه و مدیترانه شرقی از امروز (سه شنبه) آغاز شد.

 به نقل از میدل ایست نیوز، در این رزمایش که تا ۶ ژوئن ادامه خواهد داشت، ۱۳۲ فروند کشتی، ۱۰ فروند زیردریایی، ۴۳ فروند هواپیما، ۲۸ فروند بالگرد و ۱۴ فروند پهپاد شرکت خواهند داشت.

 

به گفته «یالچین پایال» فرمانده این رزمایش، نیروی دریایی ترکیه در چارچوب برنامه رزمایش سالانه خود آموزش‌های عملیاتی را در رزمایش «وطن آبی-۲۰۲۱» به پایان رسانده است و رزمایش «گرگ دریا ۲۰۲۱» با مشارکت بسیار گسترده‌تر در سطح ر اهبردی انجام می‌شود.

او می‌گوید در این رزمایش ۱۲ ناوچه، ۹ ناوچه سبک، ۱۸ قایق تهاجمی، ۱۰ زیردریایی، ۱۱ مین شکار، ۱۶ کشتی گشت‌زنی، ۳۳ کشتی کمکی، ۲۴ ناوچه آب‌خاکی، ۱۱ هواپیما، ۱۶ بالگرد، ۱۴ پهپاد و تیم‌های ماموریت دفاع و تهاجمی زیر آب شرکت دارند.

همچنین به گزارش آناتولی، در چهارچوب این رزمایش، به همراه نیروهای زمینی و دریایی، همکاری با ۱۰ نهاد دولتی و هلال‌احمر آزمایش خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود، در چهارچوب این همکاری حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ پرسنل در میدان حضور یابند.
رزمایش گرگ دریا ۲۰۲۱ شامل عناصر آماده اعم از واحد و تیم ‌های جنگ روی آب، جنگ دفاعی زیر آب، واحدهای جنگ الکترونیکی و برنامه نجات پرسنل از زیردریا برای عملیات در سطح استراتژیک است.

در آخرین مرحله رزمایش، ۸۳ کشتی از ۲۲ بندر در اژه و مدیترانه شرقی بازدید خواهند کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =